X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצגה בה משתתפים מלצרים מהמקום שהם חרשים וכבדי ראיה. בהצגה מדברים בשפת הסימנים כאשר הדברים "מתורגמים" לעברית על-ידי כבדי הראיה תוך כדי מהלך ההצגה וכחלק ממנה. כולנו בני אדם שווים אך יש השונים מאיתנו
▪  ▪  ▪
נסיך תרנגול. הצגה שונה [צילום: ליאון אלי]

"נא לגעת" הינו מרכז תרבות ומקום מפגש בין אנשים חרשים וכבדי ראיה לבין הקהל הרחב. צוות המלצרים במקום הנו כזה וגם שחקנים שהעלו בדצמבר 2007 הצגתם הראשונה במקום בשם"לא על הלחם לבדו"שהייתה מיועדת למבוגרים. השנה המרכז הרחיב את מעגל הקהל ומציג הצגה גם לילדים.
ההצגה "נסיך תרנגול" המוצגת כעת בחנוכה הנה לא רק הצגה אלא "הפנינג" שלם המיועד לילדים. הוא מתחיל בסדנת פיסול בחושך עם משקפי חושך מיוחדים, הדגמת שפת הסימנים המיועדת לחרשים,ארוחה קלה הכוללת לחמניה עם נקניקיה ושתיה, ההצגה ועוד.
בהצגה משתתפים 4 חרשים ו2 כבדי ראיה והיא משוחקת על-ידי חלק מצוות המלצרים המפעיל את בית הקפה - מסעדה במרכז. תוך כדי ההצגה השחקנים מדברים בשפת החרשים כאשר דבריהם "מתורגמים"עבור הקהל ע'י שני השחקנים כבדי הראיה.
כל ששת השחקנים נמצאים על הבמה מתחילתה ועד סופה מבלי לעזוב את הבמה לרגע. משולבים בה שירים ומוזיקה מקורית שכתב צבי טל. תנועה רבה על הבמה.התפאורה עוצבה על-ידי ניב מנור בחומרים מינימליסטיים בצבע אדום הכוללים וילון, כסאות, שולחן, עמוד ולמפיונים. התלבושות בשלל צבעים, נאות ויפות עם נימה הומוריסטית כדי לשמח ולשעשע את הצופים הקטנים.
יצרו, ביימו וכתבו את ההצגה דני ארליך ועדינה טל על-פי סיפור בשם"האינדיק"מאת רבי נחמן מברסלאב. הבימוי ערני ביותר מדבר אל לב הילדים כאשר יש התחשבות במגבלות השפה מצד אחד ויתרון בשימוש בשפת הסימנים לאורך כל ההצגה, דבר המוסיף ענין, סקרנות ומתקבל כחלק בלתי נפרד מההצגה עצמה.
הדבר מתבצע כאמור על-ידי כך שהחרשים מדברים בשפת הסימנים וכבדי הראיה חוזרים על דבריהם בעברית.עקב הבימוי המתוחכם והטוב, הקצב נשמר והדבר נראה טבעי ביותר כחלק מההצגה ולא כתרגום ומבלי להאיט את מהלך העלילה.
נסיך עומד להתחתן. יש המולה גדולה והתרגשות רבה אך לפתע הוא מתחיל להתנהג כתרנגול.שום ריפוי אינו עוזר. פמלית הנסיך יוצאת אל מכשפה הגרה רחוק מהארמון כדי למצוא מרפא ואז הם מבינים שבכל אחד מאיתנו יש קצת מה"תרנגול"שהנסיך בסדר והסוף כמובן טוב.
חלק חשוב בהצגה והענין שהילדים מגלים הוא כמובן בשפת הסימנים בה נאמר הכל והיה גורם חשוב שהוסיף ענין רב בנוסף שההצגה גם מצחיקה. שפת הסימנים הנה שפה ככל שפה אחרת כאשר לכל מילה סימן.
ההצגה מרגשת ביותר. היא מראה לנו כי כל בני האדם שווים, למרות שיש שונים ביניהם ולמרות מגבלות כשיודעים להתגבר עליהם. ביקור ב"נא לגעת" אינו שיגרתי כפי שההצגה"נסיך תרנגול"אינה שיגרתית.
יש בהצגה יופי מיוחד,קסם אישי של כל שחקן ושחקן ולרגע אתה שוכח שהם אינם שחקנים מקצועיים אלא חלק מצוות המתפעל את המקום. ההצגה מעשירה את החוויה והידע של הצופה הקטן ומראה לו עולם אחר של אנשים אחרים ששוים לנו אך שונים מאיתנו.
השתתפו בתפקידים השונים אלירן גולן - כיועץ הנסיך, גלינה בקשייב כמלכה,עומר חזן כנסיך, אל-עד כהן כמלך, סיימון מהאדי כליצן החצר ואלא סרסור כמשרתת.
לראות או לא לראות: הצגה שונה, חוויה מסוג אחר, מעניינת ומומלצת.

מראה לנו שכל בני האדם שווים [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצגה לילדים: "נסיך תרנגול" - חוויה מסוג אחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
הסרט החדש של רומן פולנסקי, "אלוהי הקטל", הוא יצירה גאונית נוספת של סופר יוצר ונרדף, בן 75, עם ניסיון חיים רב    הסרט מציג קשת רחבה של התנהגויות וחולשות אנושיות ידועות    אסור לפספס
מכון ויצמן למדע
מתוך רשת מורכבת באופן כמעט בלתי-נתפס של יחסי גומלין אפשריים, הצליחו מדענים מהמכון לקבל תמונה מדויקת להפליא של אופי התקשורת בקבוצה גדולה של תאי עצב. ד"ר שניידמן: הצלחנו להרכיב 'ספר דקדוק' בסיסי המציג מיליוני תבניות פעילות חשמלית. נראה כי ניתן ללמוד את הדקדוק של שפת תאי המוח, בהנחה, כמובן, שנדע באילו דוגמאות לבחור
מכון ויצמן למדע
ממצאי מחקר חדש של המכון מראים כי קיים מיתאם בין התגובה העצבית לריח מסוים לבין מידת הנעימות של אותו ריח. מיתאם זה איפשר לחוקרים לקבוע אם ריח מסוים נעים או לא נעים לאדם הנבדק - על-פי מדידות שנעשו באמצעות אלקטרודה אשר הוחדרה לחלל האף
עליס בליטנטל
סערה חושנית, צבעונית , יצרית, ומלאת מוזיקה וריקודים ברזילאיים ממלאה את בימת הסטודיו של יורם לוינשטיין. העיבוד של ספרו של ז'ורז'ה אמאדו "דונה פלור נשואה לשניים" למחזה נעשה בידי יואב שוטן ועירד רובינשטיין - הבימאי המחונן של ההצגה, והתוצאה: הצגה מלאה סקס, יופי, מוזיקה קצבית ותנועה שעיצב עמית זמיר המוכשר
ליאון אלי
קונצרט מיצירות ויולדי עם זמרת הסופרן יעלה אביטל וקתי דברצני כמובילה וכינור סולו. קונצרט יפה עם מוזיקה יפה בביצוע טוב מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il