X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שכיית חמדה צליינית למאמיני שלוש הדתות הגדולות [צילום: קק"ל]
תוכנית המקדש של הסופר א"ב יהושע
בית חלומותיי
על שרידי עיר דוד יוקם "מבנה מודרני נאה, מעין 'מקדש מעט' שלא יהיה נחות הרבה בקומתו מהר הבית" המקום ישמש כמרכז פעילות רוחנית ולימודית על חשיבות ומשמעות האמונה בא-ל אחד האזור יקבל מעמד מדיני שונה בחסות משותפת של שלוש הדתות הגדולות א"ב יהושע שוטח את חזונו לגבי עתיד העיר העתיקה בירושלים
מקדש חדש
אין טעם שהמקום הקדוש ביותר ליהודים יישאר רק קיר אבנים חרב, שריד חיצוני של מקדש שחרב, מקום שעומד בצילו הגמור של המסגד המפואר. ובנחיתות בולטת לכנסיות נוצריות ססגוניות שנמצאות במרחק קטן ממנו. לכן צריך לחתור לכך שבמסגרת ההסדר הבין-דתי החדש הזה יבנו היהודים הישראלים על גבי חורבות עיר דוד, מתוך שילוב אסתטי וארכיטקטוני עם השרידים הארכיאולוגיים מבנה מודרני נאה

העיר העתיקה של ירושלים שכל גודלה הוא קילומטר מרובע אחד, מכילה בתוכה מקומות קדושים רבים בעלי משמעות דתית עצומה לשלוש הדתות המונותיאיסטיות הגדולות. הכותל המערבי - שריד מהמקדש החרב של בית שני, מסגד עומר וכיפת הסלע - המקום השלישי בחשיבותו הדתית בעיני המוסלמים. וקבר ישו הנוצרי - מקום קדוש בעל משמעות צליינית עצומה לכל העולם הנוצרי, על כיתותיו ופלגיו.
הריכוז בשטח כה מצומצם של מקומות קדושים בעלי מעלה ראשונה למיליארדים רבים של בני אדם מחייב את ישראל, שהיא הריבון בשטח עכשיו, לנהוג בזהירות רבה בעיר העתיקה של ירושלים ולהעניק לה מעמד מדיני שונה מהמעמד הפוליטי והמדיני שייקבע בשאר חלקי ירושלים. בעולם שבו הקנאות והחשיבות של סמלים דתיים גואות ומחריפות מיום ליום, יש סכנה שסכסוך דתי בעיר העתיקה של ירושלים יהווה עילה לשפיכות דמים מסוכנת ביותר.
העיר העתיקה כוותיקן
מהו החזון שלי לגבי העיר העתיקה, חזון שהוא בעיני מסקנה מודרנית לנבואת ישעיהו פרק ב' "והלכו עמים רבים ואמרו - לכו ונעלה אל הר א-דוני אל בית א-לוהי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה באורחותיו".
העיר העתיקה חייבת לקבל מעמד הדומה למעמד הוותיקן ברומא (אפשר לכנות זאת דתי-כאן). הווה אומר, לא שלטון פוליטי ומדינתי, אלא חסות אדמיניסטרטיבית של שלוש הדתות הגדולות במשותף, שבה יכהנו בנוסף לישראלים ולפלשתינים גם נציגים דתיים נכבדים מחוץ לישראל ולפלשתין, יהודים, מוסלמים ונוצרים שיהפכו את העיר העתיקה לשכיית חמדה צליינית למאמיני שלוש הדתות הגדולות.
בית המקדש מעט
אשר לבית המקדש עצמו. אומנם ישראל עלולה לסכן את עצם קיומה אם תשלח יד להזיז ולו אבן אחת ממתחם הר הבית - המסגד, כיפת הסלע והרחבה הגדולה ביניהם, אבל עדיין אין טעם שהמקום הקדוש ביותר ליהודים יישאר רק קיר אבנים חרב, שריד חיצוני של מקדש שחרב, מקום שעומד בצילו הגמור של המסגד המפואר. ובנחיתות בולטת לכנסיות נוצריות ססגוניות שנמצאות במרחק קטן ממנו. לכן צריך לחתור לכך שבמסגרת ההסדר הבין-דתי החדש הזה יבנו היהודים הישראלים על גבי חורבות עיר דוד, מתוך שילוב אסתטי וארכיטקטוני עם השרידים הארכיאולוגיים מבנה מודרני נאה, מעין "מקדש מעט", שלא יהיה נחות הרבה בקומתו מהר הבית.
זה איננו מקדש שבו מקריבים קורבנות אלא מרכז בעל תוכן רוחני ובעל ייעוד. אולי יהיה בו גם אזור תפילה מצומצם אבל לא זה יהיה ייעודו המרכזי, אלא ספרייה משובחת ועשירה של כתבי קודש המעמיקים בשאלות דתיות של כל הדתות המונותיאיסטיות בנוסף למוזיאון היסטורי מיוחד שמספר את תולדות המאבק המונותיאיסטי, על הישגיו וחולשותיו. במקום כזה יהיה מקום לפעילות רוחנית ולימודית על חשיבות ומשמעות האמונה בא-ל אוניברסלי אחד; שהרי אמונה זו היא תרומתה המיוחדת והמקורית של הדת היהודית לכל העולם.
הכותל המערבי עצמו כמקום תפילה וכינוס יהיה משולב באופן ארכיטקטוני עם המרכז הזה, באופן שייצא מבידודו ועליבותו במיקומו הנמוך מתחת למתחם המפואר של הר הבית. וכך לא יהיה עוד רק כותל דמעות, שריד שתובע נקמה או חורבן של מבנה אחר. אלא אבן פינה וזיכרון לעבר מפואר וטראגי שמשתלב בתוך מבנה חדש המעיד על תחייתו המדינית והרוחנית של עם ששמר על דתו המקורית, תוך מאבק להתאים אותה לערכים אנושיים חדשים.

פורסם במקור: מקור ראשון
הכותב הוא סופר ומחזאי, חבר הוועד למניעת הרס העתיקות בהר הבית.
תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית חלומותיי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
יופי
ע.ג.  |  29/12/11 19:23
2
עיר דוד - פארק ארכיאולוגי
חשדנית  |  30/12/11 00:36
3
אחרי שהתחלתי לקרוא את מר מני
חשדנית  |  30/12/11 02:07
 
- יש הבדל בין חשדנית למטומטמת
בררן  |  31/12/11 12:18
4
אלף בית גימל זין יהושע
רונן גולדשטיין  |  30/12/11 23:01
5
באשר למרכז רוחני מונותיאיסטי
לא"ב יהושע  |  31/12/11 19:07
6
א"ב"ג"ד יהושוע דה לה שמטה ל"ת
עוד נפיחה  |  31/12/11 20:14
7
חלק מהתגובות 'בזויות' בהמעטה
לעורך האתר יצחק  |  1/01/12 03:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר רון בריימן
במדינת ישראל הנוכחית שר "הביטחון" מתנהג כפודל של יריב אופנהיימר. בנק לאומי (?) מבטל מפעל בגלל סחטנות של אותו אופנהיימר אנטי-לאומי, אבל מתוקשר וממומן. כניעתו של בנק לאומי (?) לסחטנות השמאל הקיצוני גורמת לרבים וטובים לנטוש בנק זה ולאותת שכך ייעשה לכל ארגון שייכנע לאופנהיימרים
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר הוועדה רוצה ביקרו של אזרח - יוצבו כתנאי היתר תנאים סבירים ובני השגה, ואילו כאשר הוועדה אינה חפצה ביקרו - היא תמצא את הדרך להערמת תנאים מן הגורן ומן היקב, תנאים שקשה עד בלתי אפשרי למלאם, ומכל מקום - מילויים אורך זמן רב, המנוצל ע"י המחלקה המשפטית להוציא צו הריסה ואף לבצעו
הרצל חקק
שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. הרצל חקק קרא את המקאמה שכתב לכבוד ינון ביילין - בכנס יום הבולאות 27 בדצמבר 11 במלון רנסנס בתל אביב. ינון ביילין סקר באמצעות מלל ותמונות 25 כנסים, וזכה במקאמה על פועלו.
יצחק מאיר
הבן האהוב מכל הבנים, שבשורת מותו סתמה מאור עיניו של אביו סתימת שווא נוראה, סותם אותן עתה בשעת הפרידה המשלימה הגדולה. אך החיים אינם ננעלים. הקנאה שנעצה עיני פתן ירוקות ביוסף הצעיר לא מתה עם מותו של יעקב, והאיש, אדוני הארץ, סותם עיני אביו בסתר הנשיקה הגלויה, שמא יירדף שוב כמתנשא. איזו אירוניה...    וינייטה לפרשת ויגש התשע"ב
יואב בלום
תבונה וראייה נכוחה של המציאות הן נר לרגליו של משה ארנס והתרחקות מהתלהמות ומפופוליזם זול היא לחם חוקו. דווקא מסיבות אלו נחמץ הלב מהמחשבה שהאיש הזה הדיר רגליו מן החיים הפוליטיים מוקדם, מוקדם מדי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il