X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסולת אלקטרונית מכילה לא מעט חומרים מסוכנים. הימצאותן של מתכות אלה בפסולת ואי טיפול ראוי בהן, גורמים לכך שבסופו של דבר הן מוטמנות באדמה וגורמות לזיהום סביבתי חמור, זיהום שתוצאתו ההרסנית כמעט ובלתי ניתנת לשינוי.
▪  ▪  ▪
לטפל בפסולת האלקטרונית בנפרד מהפסולת הביתית [צילום: AP]

'המהפכה הירוקה' שהתחילה בעולם המפותח לפני כשני עשורים, הגיעה בשנים האחרונות גם לישראל. האג'נדה הסביבתית מטפלת במגוון נושאים, כגון: זיהום אוויר, זיהום מקורות המים, זיהום הקרקע ועוד, כאשר נושא התזונה הבריאה, המתבססת על חקלאות אורגאנית, עולה לתודעה בהתמדה.
למרבה האירוניה, במקביל להגברת המודעות לנושא הגנת הסביבה, הקידמה הטכנולוגית מתפתחת גם היא בקצב מסחרר. כפועל יוצא מכך, מידי שנה מייצרות סין וארצות הברית יחד כ-6 מיליון טון פסולת אלקטרונית פוטנציאלית (והן לא היחידות). המשמעות המיידית היא שמיליוני בתי אב ברחבי העולם מצטיידים במכשירי חשמל חדישים, טלפונים ניידים, מחשבים, מזגנים ועוד, ומשליכים את הציוד הישן שהיה ברשותם לפחי האשפה השכונתיים ומשם הוא מסולק לאתרי הטמנה.
זיהום הרסני שתוצאתו לא ניתנת לשינוי
הבעיה האמיתית בעולם וכך גם בישראל מתעוררת כאשר פסולת אלקטרונית מטופלת כאילו היא פסולת ביתית רגילה, ולמעשה היא ממש לא דומה לה. פסולת אלקטרונית מכילה לא מעט חומרים מסוכנים בהם: מתכות כבדות מסוג כספית, מוליבדן, כרום ועוד. הימצאותן של מתכות אלה בפסולת ואי טיפול ראוי בהן, גורמים לכך שבסופו של דבר הן מוטמנות באדמה וגורמות לזיהום סביבתי חמור מאין כמוהו, זיהום שתוצאתו ההרסנית כמעט ובלתי ניתנת לשינוי. ממחקרים שונים שפורסמו בעולם עולה שהפסולת האלקטרונית המהווה רק כ-1% מכלל הפסולות היא אחראית על כ-70% מזיהומי הסביבה.
בימים אלה משתפים פעולה חברי כנסת ועמותת 'אדם טבע ודין' על-מנת לקדם חוק שיסדיר את נושא פינוי וטיפול של פסולת אלקטרונית. כיום, לצערי, יש מעט גורמים המכירים בחשיבות האיסוף והטיפול בפסולת אלקטרונית, בנפרד מהפסולת הביתית. אך כבר היום יש פתרונות ראויים לנושא.
כך למשל, חברת נגב אקולוגיה אוספת את הפסולת האלקטרונית מנקודות איסוף ביישובים, במפעלים, במוסדות חינוך ומארגונים ומעבירה אותה לפירוק במפעל המיון של החברה באופקים. הפסולת האלקטרונית מפורקת וממויינת על-פי סוגי החומר העיקריים: פלסטיק, ברזל, כבלי נחושת, זכוכית וגומי, את לוחות האם וכרטיסי הזיכרון (העשירים במתכות אצילות) מעבירים להמשך טיפול במפעלים בחו"ל, המתמחים בפירוק כימי של הלוחות להפרדת המרכיבים לקראת השבתם כחומרי גלם ממוחזרים לתעשיה.

הכותב הוא מנכ"ל חברת נגב אקולוגיה
תאריך:  29/12/2011   |   עודכן:  29/12/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפסולת האלקטרונית: המזהמת עיקרית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
א"ב יהושע
על שרידי עיר דוד יוקם "מבנה מודרני נאה, מעין 'מקדש מעט' שלא יהיה נחות הרבה בקומתו מהר הבית"    המקום ישמש כמרכז פעילות רוחנית ולימודית על חשיבות ומשמעות האמונה בא-ל אחד    האזור יקבל מעמד מדיני שונה בחסות משותפת של שלוש הדתות הגדולות    א"ב יהושע שוטח את חזונו לגבי עתיד העיר העתיקה בירושלים
ד"ר רון בריימן
במדינת ישראל הנוכחית שר "הביטחון" מתנהג כפודל של יריב אופנהיימר. בנק לאומי (?) מבטל מפעל בגלל סחטנות של אותו אופנהיימר אנטי-לאומי, אבל מתוקשר וממומן. כניעתו של בנק לאומי (?) לסחטנות השמאל הקיצוני גורמת לרבים וטובים לנטוש בנק זה ולאותת שכך ייעשה לכל ארגון שייכנע לאופנהיימרים
ד"ר אברהם בן-עזרא
כאשר הוועדה רוצה ביקרו של אזרח - יוצבו כתנאי היתר תנאים סבירים ובני השגה, ואילו כאשר הוועדה אינה חפצה ביקרו - היא תמצא את הדרך להערמת תנאים מן הגורן ומן היקב, תנאים שקשה עד בלתי אפשרי למלאם, ומכל מקום - מילויים אורך זמן רב, המנוצל ע"י המחלקה המשפטית להוציא צו הריסה ואף לבצעו
הרצל חקק
שירת הוקרה לינון ביילין, שהיה ראש השירות הבולאי של דואר ישראל במשך כשני עשורים. הרצל חקק קרא את המקאמה שכתב לכבוד ינון ביילין - בכנס יום הבולאות 27 בדצמבר 11 במלון רנסנס בתל אביב. ינון ביילין סקר באמצעות מלל ותמונות 25 כנסים, וזכה במקאמה על פועלו.
יצחק מאיר
הבן האהוב מכל הבנים, שבשורת מותו סתמה מאור עיניו של אביו סתימת שווא נוראה, סותם אותן עתה בשעת הפרידה המשלימה הגדולה. אך החיים אינם ננעלים. הקנאה שנעצה עיני פתן ירוקות ביוסף הצעיר לא מתה עם מותו של יעקב, והאיש, אדוני הארץ, סותם עיני אביו בסתר הנשיקה הגלויה, שמא יירדף שוב כמתנשא. איזו אירוניה...    וינייטה לפרשת ויגש התשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il