X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלא כמו וינשטיין שלנו, התובע הכללי במשפטו של "הלורד האו האו" לא נבהל החלטתו של וינשטיין שימחה מאוד את גב' זועבי, תלמידתו המצטיינת של ח"כ לשעבר עזמי בשארה שברח מישראל כל עוד רוחו בו
▪  ▪  ▪
זועבי. שמחה מאד [צילום: פלאש 90]
נשווה בנפשנו כי ביולי 1940, כאשר כלי שיט גרמניים נעו לעבר חופי איי-התעלה הבריטיים להנחית עליהם יחידות קומנדו, הייתה חברת פרלמנט בריטית מאוהדי הנאצים משדרת מסיפונה של ספינת הדגל הגרמנית לבריטניה שהערכים הנעלים של השלום והאחווה בין בני האדם מצדיקים כי הצי הבריטי המלכותי יפנה את הדרך לאוניות עם דגל צלב הקרס.

בשטפון הכותרות של הימים האחרונים נבלע עניין עקרוני שהיה ראוי לדיון תקשורתי מעמיק יותר: הפטור מכתב אישום פלילי שנתן היועץ המשפטי לממשלה לח"כ חנין זועבי על חלקה בפרשת ה"מרמרה". הפטור הזה ניתן לזועבי בשל מה שכונה "קשיים ראייתיים ומשפטיים", או, בעברית פשוטה, חשש שהחומר שיוגש לבית המשפט לא יספיק להרשיע אותה. נראה כי עוה"ד יהודה וינשטיין והמומחים שלו חששו כי לא יוכלו להוכיח את יסודות העבירה של כניסה לתחום עזה שלא כדין. זהו ה"קושי הראייתי". ואילו ספקות בדבר תחולת החוק הישראלי על עבירות שבוצעו מחוץ לתחום השיפוט של מדינת ישראל הם "הקושי המשפטי".
החלטתו של וינשטיין שימחה מאוד את גב' זועבי, תלמידתו המצטיינת של ח"כ לשעבר עזמי בשארה שברח מישראל כל עוד רוחו בו, והיא אמרה לתקשורת: "התעקשתי כל הדרך כי מה שעשיתי היה חוקי, פוליטי ולגיטימי למהדרין. השתתפותי במשט הייתה חובה מוסרית ואנושית. עברתי תקופה קשה של הסתה ודה-לגיטימציה. אני לא מצפה להתנצלות מצד חברי הכנסת שהסיתו נגדי, אבל יש מקום שיעשו לפחות חשבון נפש". כמה מכלי התקשורת הישראלים צירפו להצהרה הזאת צילום יפה של זועבי אחרי המשט עומדת כמנצחת, כשמאחוריה ה"מאווי מרמרה" העוגנת בנמל אשדוד.
רק בישראל
על כך אפשר לומר: "רק בישראל". הבה נשווה בנפשנו כי ביולי 1940, כאשר כלי שיט גרמניים נעו לעבר חופי איי-התעלה הבריטיים להנחית עליהם יחידות קומנדו (והם אכן עשו זאת ושלטו באכזריות באיים ג'רזי, גרנזי ואולדרני עד 9 במאי 1945), הייתה חברת פרלמנט בריטית מאוהדי הנאצים עולה על סיפונה של ספינת הדגל הגרמנית ומשדרת ממנה לבריטניה שהערכים הנעלים של השלום והאחווה בין כל בני האדם מצדיקים כי הצי הבריטי המלכותי יזוז הצידה ויפנה את הדרך לאוניות עם דגל צלב הקרס. ברור שהיא הייתה מועמדת לדין וסופה היה כסופו של שוחר שלום אחר, "לורד האו האו" (השדרן הנאצי ממוצא אנגלי-אירי-אמריקני וויליאם ג'ויס), והיא הייתה נתלית לצידו בכלא וונדסוורת' הלונדוני בסוף המלחמה ונקברת איתו בחצר הכלא קבורת חמור וללא מציבה.
זה היה קורה על-אף ה"קשיים הראייתיים והמשפטיים", אשר במשפטו של "לורד האו האו" היו גדולים לאין שיעור מאלה שבהם נתקל וינשטיין בעניין זועבי. לדוגמה: "לורד האו האו" הואשם בבגידה במלך בריטניה, שמהותה הייתה עצם הצטרפותו לשירותה של מדינת אויב. דא עקא שג'ויס לא היה אזרח בריטי אלא אמריקני וטען, ובדין, כי אינו יכול לבגוד במלך שהוא אינו נתין שלו. ואולם התובע הכללי, שלא כמו וינשטיין שלנו, לא נבהל ומצא כי במשך שנה בערך, מ-1939 עד 1940, בלי להיות אזרח בריטי, החזיק השדרן בדרכון בריטי לאחר שקיבל אותו בטענות שווא, והשתמש בו רק כדי לצאת מבריטניה. מה עשה התובע הבריטי? האשים את ג'ויס בבגידה רק על סמך השידורים ששידר בתקופה שבה היה הדרכון בתוקף, ואת שאר השידורים של כל שנות המלחמה לא הזכיר עוד. אך כאן נתקל התובע בעוד טענת הגנה חזקה: גם אם החזיק הנאשם בדרכון בריטי, אין בזה כדי לקבוע שהיה באמת אזרח בריטי. אולי אפשר להאשים אותו בהחזקת דרכון שלא כדין, אך לא בבגידה במלכות, ולכן את תיק הבגידה יש לזרוק מן החלון. נוכח טענה כה מוחצת, יש לשער כי מר וינשטיין שלנו, לו עמד ב"אולד ביילי" וקפלט לבן על ראשו, לא יכול להחזיק מעמד והיה ודאי נכנס למשא-ומתן בדבר עסקת טיעון. מקבילו הבריטי, לעומת זאת, סירב לעשות כן, ובמקום להיכנע, טען כך: העובדה שג'ויס החזיק בדרכון עם סמל האריה והחד-קרן חייבה אותו כשהיא לעצמה בנאמנות לכתר כאילו היה אזרח.
זה היה הבסיס "הראייתי והמשפטי" שעליו ביסס התובע את החלטתו הנועזת להמשיך בהליך הפלילי, ובהתאם לאימרה "האמיצים הם המנצחים" - זכה בדינו. על-אף כל הפלפולים המשפטיים של ההגנה, הוא שִכנע בסופו של דבר את שופטי ה"אולד ביילי" כי בגידה היא בגידה וכי "לורד האו האו" - שדיבר במשך כל המלחמה לקהל מאזינים גדול בבריטניה מתוך היכרות פנימית אינטימית של החיים הבריטיים, ושנשמע כה אותנטי וידידותי ברצונו "לשים קץ לסכסוך" - פשוט שנא את בריטניה ורצה שהנאצים ימחקו אותה מעל פני האדמה. וכך, בגלל תובע כללי שלא היה חנון, מצא את עצמו וויליאם ג'ויס בשחרו הקר והקודר של ה-3 בינואר 1946 כשסביב צווארו תחושה מאוד מאוד לא נעימה.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא עיתונאי וסופר ירושלמי ובעבר מנהל מחלקת החדשות לחו"ל ולעולים ב"קול ישראל".
תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חנין והחנון
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
יהודה ויינשטיין
רונן גולדשטיין  |  2/01/12 05:08
 
- התיקשורת בעד זועבי , רונן ?
עו"ד זהבה לוי  |  2/01/12 10:31
 
- החוק חשוב מידי להשאירו לעו"דים ל"ת
אליק א.  |  2/01/12 12:56
 
- ומי להשאיר את החוק , אליק ?
עו"ד זהבה לוי  |  2/01/12 13:56
 
- הביטי במראה תחילה
אליק א.  |  2/01/12 19:43
2
תודה וכל הכבוד,רק חבל שגם אתה
קורןנאוה טבריה  |  2/01/12 06:35
3
מה השטויות הללו , גורן ?
עו"ד זהבה לוי  |  2/01/12 07:40
 
- אוי לו לכופר בדת המשפט.
אבוי לכופרים  |  2/01/12 15:34
4
וגם אינך משפטן בהשכלתך ?
עו"ד זהבה לוי  |  2/01/12 07:49
 
- מה לעורכי דין ולשמירה על החוק?
אליק א.  |  2/01/12 11:28
5
אולי גם ויינשטיין תלמידו? ל"ת
אברהם מערב השומרו  |  2/01/12 08:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
ההכרה או התחושה של אזרחים רבים בישראל שדיווחים רבים בתקשורת הם מעוותים, מגמתיים או חלקיים, הופכת רבים מדיווחים אלה לחסרי ערך ולמעוטי השפעה
עמית עוז
כמשקל נגד ל"אופנה" החדשה של הדרת נשים בציבור, חייבים להעביר מסר הפוך לנשות אותו ציבור בדבר הצורך בהאדרתן
יובל ברנדשטטר
הקו הירוק הוא בעיה של האתמול, אך הוא מונע טיפול בבעיות קשות יותר ממנו
איתן קלינסקי
קשה להאמין שמשרד החינוך החליט להתנכל למוסד חינוכי בכפר ערערה, שלא מנע מתלמידים ליזום שיעור אזרחות בנושא זכויות האדם. כבר אמרנו, שהיעדרות מאורגנת של תלמידים מבתי ספר בשומרון כדי להתעמת עם משטרה בכפר מימון לא זכתה לגינוי. לא היה פה ומצפצף במשרד החינוך
צבי גלברד
הצעת "התיקון" לחוק עלולה לעבור בכנסת. "החוק המשופצר" יסרס את היכולות של ישראל לעצור את פלישת המסתננים. נידרש תיקון לתיקון
רשימות נוספות
בוגדים בבן-גוריון  /  אפרים קארש
אפקט הבומרנג התקשורתי  /  אלי פולק, ישראל מידד
2011: שנת החורף של הערבים  /  מרדכי קידר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il