X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בסוגייה האם יש לשים את ההלכה מעל חוקי המדינה ופקודות הצבא, למצער המציאות מכריחה אותנו, יראי השמיים, להיות אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים וכו' לעתים על חשבון ההלכה. אבל עלינו להיות מוכוונים לעתיד אחר, בו המדינה תשודרג למעמד של ממלכה
▪  ▪  ▪
להכיר במציאות [צילום: AP]
לא יהודית ולא קדושה
המדינה לא יהודית ואין הבדל בינה לבין מדינה כמו ארה"ב, לדוגמה, בה חיים יהודים. צריך להשלים עם העובדה שזו המציאות כרגע. לפיכך אין שום "קדושה" למדינה הזו

זו מדינה של יהודים אומנם, אבל זאת בשום אופן לא מדינה יהודית. ולכן צריך לשנות פאזה ביחס אל המדינה. היא הרע במיעוטו. לפי ההלכה, במקום שבו יש רוב יהודי חובה על היהודים להתאגד בשלטון עצמי. אז המדינה היא בסך-הכל מסגרת שיהודים מכל הגוונים חיים בה ומנהלים בה את חייהם לפי המבנה הדמוקרטי. במצב הנוכחי היא מדינה לא יהודית, מבחינה מהותית וערכית. זו האמת.
צריך לעשות סוויץ' בתפישה שלנו את המדינה. למעשה, זו מדינה לא יהודית ואין הבדל בינה לבין מדינה כמו ארה"ב, לדוגמה, בה חיים יהודים. צריך להשלים עם העובדה שזו המציאות כרגע. לפיכך אין שום "קדושה" למדינה הזו. יש להתנהל בה לפי "דינא דמלכותא דינא". היא בוודאי לא ראשית צמיחת גאולתנו. בהתאם לכך, אי-אפשר לצפות ממנה למשהו אחר. המדינה הזו היא חילונית והולכת לפי חוקות הגויים.
עצם ההכרה בכך שזה המצב, ראיית המציאות הנכונה, היא שתביא אותנו לנטוש את התקוות והציפיות העקרות מהמדינה. כך, משאבים רבים של תעצומות נפש ותסכול יוכלו להיות מתועלים למה שבאמת שווה להשקיע בו את מרצנו. הכשרת הלבבות לחזון עתידי בו היהודים בארץ הקודש ישנו ביום מן הימים, כשהשעה תהיה כשרה לכך, את המשטר החילוני במדינה ויהפכו אותה לממלכה, כמתואר להלן. לצורך כך יש כבר עכשיו להכין תשתית חינוכית, רעיונית, תיאורטית ואופרטיבית ולחנך את הדור הבא לקראת המטרה הזו.
לכן מבחינה תודעתית, יוטב לנו שכיהודים עלינו להשלים עם כך שאנו עדיין בגלות. פשוט כרגע אנחנו בשטייטעל גדול שממוקם בארץ הקודש. אבל היישוב הזה, השטייטעל הזה, לא שונה מהיישוב היהודי שהיה כאן לפני קום המדינה, תחת אימפריות נוכריות למיניהן. ברגע שנפנים זאת, אבן גדולה תהיה נגולה מעל לבנו, כי ברגע שאין ציפיות אין אכזבות.
בית מקדש, בית דוד וסנהדרין
אנו צריכים להתפלל, ללמוד ולחזק את העם היושב בציון, על-מנת שבעתיד הקיבוץ היהודי בארץ יהפוך את היוצרות, ישנה פה את המשטר, תוקם הסנהדרין במקום הכנסת, ימונה מלך מבית דוד, שיפעל לפי הלכות המלכים של הרמב"ם, יבנה את בית המקדש וינצח את מלחמות ישראל. לזה צריך לייחל. לפעול ולהתפלל. והכי חשוב לכוון את התודעה לזה. יש לחדול בעיסוק חסר התוחלת באופי המדינה האומללה הזו בעת הזו. פשוט צריך להיות אזרחים שומרי חוק, משלמי מיסים וכו', אבל להיות מוכוונים לעתיד ולהכשיר את הלבבות ואת דור העתיד לשינוי ולשדרוג של המדינה לכדי ממלכה יהודית, שבית המקדש, בית דוד והסנהדרין יהיו בראשה.
לסיכום - יש בשלב זה "לוותר" על המדינה כמדינה יהודית, להפריד בין דת ומדינה, כדי להימנע מהמצבים שאנו עדים להם היום, שנובעים מהאנומליה שהמדינה אינה באמת "יהודית", מצד אחד יש חוקי דת יהודיים (שבת, נישואין, תחבורה ציבורית בשבת, איסור מכירת חמץ וכולי), ומצד שני יש כאן מאבק על זהותה והגדרתה של המדינה כמדינה "ציונית" חילונית. האנומליה מתבטאת בכך שהמדינה מצד אחד מנסה ליישר קו עם השאר ולהיות "חילונית" ומצד שני מנסה להצטייר "יהודית". רוצים לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.
להכשיר הקרקע לימות המשיח
בסופו של דבר יש כאן פרדוקס שבהווה ובקונסטלציה הנוכחית, לא יוכל לבוא על פתרונו - קרי מדינה חילונית שיש לה סרח עודף דתי. יש לתת אוטונומיה דתית למגזרים הדתיים ועלינו הדתיים מוטלת המשימה להנמיך את הלהבות בהווה, להרדים את הנושא של דת ומדינה, כפייה דתית וכולי כדי להתמקד במה שחשוב באמת, העתיד. יש להתרכז בהכנת תשתית חינוכית, אופרטיבית, רעיונית-ערכית, לעתיד שבו יהיה רוב אמוני שירצה ויביא לשינוי המשטר במדינה למשטר מלוכני וכיו"ב, בהתאם למה שרשמתי לעיל.
בעת הזו, בינתיים יש להנמיך את הווליום, למזער את החיכוך, להיות כקנה הסוף ולא כארז בסופה. כי בשוך הסופה הארז יהיה שבור, אבל קנה הסוף יחזור לעמוד זקוף. זו היא חוכמת עמנו - "המשכיל בעת ההיא יידום". ובדממה ובשקט יכין את האלטרנטיבה. עד אז, יש להפסיק להתאכזב מהמדינה. יש לפעול, להאמין, להתפלל וללמוד כדי להביא לימות המשיח.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  03/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ניסנבוים
ההפגנה בכיכר השבת, בה נכחו ילדים עם ידיים מורמות בכניעה כשטלאי צהוב תלוי על בגדם, לא גורמת רק לזילות חמורה בפשע השואה שאירע לפני 70 שנה, אלא מהווה חציית קו אדום
יואב לוי
אז נכון שעל פניו נראה שיש שיפור בהסכם עם כיל והמדינה תקבל יותר כסף. זה משול להודעות הדרמטיות כאשר בשנה מסוימת ישנה ירידה במספר התאונות הקטלניות בדרכים. האם זה הופך את התוצאה לטובה יותר? מה עם חיי אדם והנזק הסביבתי?
שלום בן דור
ליקויי למידה מתחלקים לשלוש קבוצות עיקריות: דיסלקציה (ליקויי קריאה), דיסגרפיה (ליקויי כתיבה), דיסקלקוליה (ליקויי חשבון). ישנם ליקויי למידה נוספים. יש לבחון באיזה תחום נמצא הקושי ולטפל בכך בהתאם
בעז מלט
מה עומד מאחרי הקמפיין התקשורתי? אנו עדים לאחרונה להתנהלות תקשורת מתואמת ומתוכננת, החפצה להכפיש זרמים השונים מאורחות מנהיגי התקשורת, אין כאן בניית גשרים בחברה, אין כאן ניסיון ליצור מכנה משותף, זו התנהלות מאוד זולה לחפש עילה לעלילה
ראובן שליט
אין אנו זועקים יותר את זעקת הנרצח על לא עוול בכפו, בין אם יהודי הוא ובין אם לאו. אין אנו צריכים לעבור שואה או משבר במערכת יחסים עם טורקיה בשביל לפחות להגיד את הדבר הנכון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il