X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מדינת ישראל נגד עם ישראל, נגד האינטרסים הבסיסיים של עם ישראל, זו אם-כן תמצית תולדות עמנו בתקופתנו. שורשה האוניברסאלי של הבעיה נעוץ בחוסר הקורלציה בין העם לבין האזרחים ובעליית הגולם המדיני על יוצרו הלאומי. ואולם בישראל יש עוד כמה גורמים המעצימים את בעייתנו, בעיית השמאל האחד הגדול השורה מדינית בכל
▪  ▪  ▪
עם ישראל זקוק היום למנהיגות חדשה [צילום: פלאש 90]
עייפות החומר
התירוץ התמידי של הפניה שמאלה, דהיינו כנגד האינטרס הבסיסי של העם, הוא בהכרת האילוצים הבינלאומיים וכי 'אין לנו ברירה אחרת' באם רצוננו לחיות ב'שלום'. ואולם דע כי מבחינת האמת רוב רובם של מנהיגי הימין הפונים שמאלה, עושים זאת אך ובלבד משום עייפות החומר

בכל אשר נפנה במציאות חיינו המדיניים כעם ריבוני היושב וחי בארצו, נמצא רק חול וחול, ושמאל אחד גדול. כך במערכת הפוליטית הכנועה והאנמית, כך בתקשורת המגויסת, בבית המשפט הפוליטי ובגורמי האכיפה הסלקטיביים.
מנחם בגין שחבר לשמאל בערוב ימיו, זרק את היהודים מסיני והרס את הישובים, ובתמורה ל'פיסת נייר' עלובה ומצהיבה של 'שלום' טמן את זרעי הפורענות של המלחמה הבאה עם מצרים. רבין ופרס, השמאלנים לכתחילה, אבירי אסון אוסלו, הביאו עלינו 'שלום עם קורבנות' וחוללו שפיכות דמים אין סופית. אריק שרון, שמאלני לעת-מצוא, גירש את היהודים מגוש קטיף וצפון השומרון, הרס את הישובים ונתן זריקת מרץ לאויב הערבי להמשכת מאבקו הבלתי מתפשר על הארץ. בנימין נתניהו, שמאלני בעל-כורחו, נכנע לפריץ האמריקני והכריז קבל-עם ועולם על קבלתו את הפתרון ההזוי והאסוני של 'שתי מדינות לשני עמים'.
מה קרה כאן בעצם? כיצד הפך עם ישראל, העם הגדול והאמיץ הזה לשלומיאל של 'שלום'? מדוע נהייתה מדינת ישראל לאיזו מדינה 'לא-יוצלחית' בעלת שתי ידיים שמאליות? מהיכן נובע כל המעיין השמאלי המתגבר הזה?
כל היכן שיש עם ומדינה, המדינה היא האויב בגדול ביותר של העם. כך אמר, וכמסתבר ידע מה שאמר, החכם בגויים, פרידריך ניטשה. זאת, בראשונה לפי שאין קורלציה בין המשתייכים לעם לבין אזרחי המדינה, ובשנית, גם כנגזרת, משום שכידוע לפי רוב הגולם עולה על יוצרו והאינטרסים של אותו גולם, דהיינו של המדינה, אינם עולים בקנה אחד ולעיתים אף ממש מנוגדים לאינטרסים של יוצרו, דהיינו של העם.
אין לך מקרה טוב יותר ממקרהו של העם היהודי היושב בארצו וחי במסגרת מדינתו ישראל, על-מנת להבין את הכלל הניטשיאני הזה ולהיווכח בתחולתו הנרחבת, הכוללת בתוכה גם את מציאותנו שלנו היום הזה כעם לא-כל-כך חופשי בארצו.
רוב העם נוטה ימינה מבחינה פוליטית
האינטרס העליון של העם היהודי בדורנו הינו להגשים את יעדיה של התנועה הציונית, דהיינו להעלות את רוב העם לארץ וליישבו במרבית שטחי ארץ ישראל, תחת דגלה וריבונותה של מדינת ישראל, כמכשיר וכמסגרת, וכבסיס איתן ומצע ראוי להגשמת יעדיו התרבותיים, הרוחניים והאוניברסאליים של העם.
משמע, התכלית נעוצה לעולם ביעדיו התרבותיים של העם, לא בשום 'מקלט בטוח' ולא בשום 'שלום'. ואילו המדינה אינה אלא מסגרת הכרחית בתקופתנו, כלי להגשמת יעדים תרבותיים אלו. רוב העם היהודי בישראל מזוהה עם תרבותו העצמית וקשור במידה כזו או אחרת למסורתו ולכן, באופן בריא וטבעי, הוא נוטה ימינה מבחינה פוליטית.
והנה, למרות חוסר הקורלציה הבוטה המתקיים במדינת ישראל בין העם הישראלי בפרט לבין אזרחי המדינה בכלל, מצליח רוב העם, כלומר הימין, כנגד כל הסיכויים לנצח ע"פ רוב בבחירות ולהרכיב ממשלה. ודא עקא, שאין באמת ימין פוליטי בישראל שייצג את האינטרסים הבסיסיים של העם ופעם אחר פעם נוחל רוב העם מפח נפש כאשר מה שנקרא 'ימין' מנצח בבחירות ואילו דרכה המדינית של הממשלה היא דרך השמאל.
מדינת ישראל נגד עם ישראל, נגד האינטרסים הבסיסיים של עם ישראל, זו אם-כן תמצית תולדות עמנו בתקופתנו. כאמור לעיל, שורשה האוניברסאלי של הבעיה נעוץ בחוסר הקורלציה בין העם לבין האזרחים ובעליית הגולם המדיני על יוצרו הלאומי. ואולם בישראל, כמו בד"כ בישראל, יש עוד כמה גורמים המעצימים ומחריפים את בעייתנו החמורה, בעיית השמאל האחד הגדול השורה מדינית בכל.
התירוץ התמידי של הפניה שמאלה, דהיינו כנגד האינטרס הבסיסי של העם, הוא בהכרת האילוצים הבינלאומיים וכי 'אין לנו ברירה אחרת' באם רצוננו לחיות ב'שלום'. ואולם דע כי מבחינת האמת רוב רובם של מנהיגי הימין הפונים שמאלה, עושים זאת אך ובלבד משום עייפות החומר, עייפותם הרוחנית-נפשית, וחוסר הנכונות שלהם להתעמת עם אותו גולם מדיני שעלה על יוצרו, דהיינו עם הפקידות הממשלתית, מערכת המשפט הפוליטית והתקשורת המגויסת, משמע עם כל הצבא הרב של השמאל האחד הגדול הזה.
עם ישראל זקוק היום למנהיגות חדשה שתפעל להשיב לו את שליטתו וריבונותו במדינתו, מנהיגות אמיצה שתדע להחזיר את הגולם 'מדינה' לגודלו הטבעי עדי היותו כלי בשירות ובשליחות האינטרסים ההיסטוריים והתרבותיים הבסיסיים של יוצרו, משמע של זה העם: מדינה יהודית, של העם היהודי, בכל מרחבי ארץ ישראל, כמצע הכרחי לתיקון עולם במלכות שדי.

תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  08/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאל אחד גדול
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מה "האינטרסים" של עם ישראל ?
זאב גור  |  8/01/12 10:59
 
- לגור זאבים
צבי לביא  |  8/01/12 11:56
 
- וזו התייחסותך לתובנות של חן ?
זאב גור  |  8/01/12 16:18
 
- זאב גור
מני הזועם  |  8/01/12 21:51
 
- זאב, אתה רופא?
צבי לביא  |  9/01/12 12:49
2
דברים כדרבנות
ראובן כהן  |  8/01/12 11:31
3
תגובה
צנחן  |  8/01/12 13:05
4
סיסמאות שטוחות עודות שגויות
זהר רוזן  |  8/01/12 16:12
 
- לזוהר
נעמה טליה  |  8/01/12 17:56
 
- תגובה אופינית לבולשביק 0מולן כ
קורןנאוה טבריה  |  10/01/12 03:19
5
מי שולט במדינת ישראל
עומרר  |  9/01/12 11:14
6
מנהיגות הגיונית חדשה
שפטלון  |  9/01/12 13:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה שאול
לתמיכה המסיבית של המשטר באירן יש תפקיד מרכזי בהישרדותו של אסד בשלטון    אירן חוששת כי נפילתו של בשאר תביא לקריסת מעמדה במזה"ת ותסתום את הגולל על שאיפתה להקים סהר שיעי בעולם הערבי
קובי כהן, עינת קדם
המדיניות הממשלתית מקפחת את האוכלוסיה הכי מוחלשת מקרב האוכלוסיות. כ-112 אלף נכים נאלצים להתקיים מקצבת נכות המותאמת לרמת החיים של שנת 1990, מתוכם כ-46 אלף נכים חמורים ביותר שלא מסוגלים לעבוד בשל נכותם הקשה. מטה הפעולה של הנכים מזהיר: מדיניות המותירה את הנכים חסרי האונים מול מצוקה כלכלית, תביא בסופו של יום להתפרצות חברתית אלימה
אלי פולק, ישראל מידד
כולנו יודעים שיש כאן מוסר כפול    התקשורת מסמנת קהילות מסוימות, בעוד שבו בזמן, בשמו של הקוד הלא כתוב של התקינות הפוליטית, היא לא תעז להזכיר אחרות
עו"ד יוסי דר
ישנו גורם קריטי אחד המשחק תפקיד מכריע בכל חטיפה, והוא בהחלט ניתן לריסון באופן ממשי: התקשורת. אם נתבונן בחטיפות שארעו בעבר, נמצא שהתקשורת היא זו שתמיד חברה אל הרגישות המיוחדת שלנו לגורל החטופים, וכך שתיהן - התקשורת והרגישות - ליבו זו את זו ושיחקו לידי החוטפים שהאמירו את המחיר באופן שתיסכל אותנו עד ייאוש
יובל ברנדשטטר
בחלוף השנים התייבש האגן הדרומי של ים המלח, ושאיבת המים מן האגן הצפוני העמוק הרבה יותר ביחד עם שקיעת מלחים גרמה לעליית המפלס עד כדי סיכון מקבץ בתי המלון ליד בריכה חמש, אשר גם בהם הושקע הון עתק    הפתרון שעליו הוסכם כולל קציר המלחים מן הקרקעית, והשאלה הייתה מי ישלם בעד הפתרון היקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il