X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא ההדרה מעניינת באמת את החילוניים. העובדה שהחרדים פטורים משירות צבאי מטריפה, ובצדק רב, את החילוניים המחויבים לשרת. הפטור לאלפי חרדים הוא קלון על מצחה של החברה הישראלית החילונית והפוליטיקאים הציניים שלה. כל ההסברים התיאולוגיים וסוציולוגיים מדוע יש פטור גורף לחרדים אינם אלה כסות להתחמקות. החילוניים מבינים זאת היטב וייאושם מהפוליטיקאים הולך וגדל אך ידם קצרה מלהושיע.
▪  ▪  ▪
חרדים בבית שמש. מטריפים את החילוניים [צילום: פלאש 90]
מטריפים את החילוניים
החילוניים מוטרפים גם מהעובדה שהאוכלוסיה החרדית זוכה להטבות אחרות שחילוני יכול לחלום עליהן. בית שמש זו דוגמה נהדרת. מי בנה לחרדים שכונות נפרדות, בתי מגורים נפרדים בעלויות מינימליות? החילונים

האם הדרת נשים באוטובוסים או ברחובות הערים על-ידי חרדים כה מעניינת את הציבור החילוני בישראל או אלה המתקראים ליברלים? האם אין במתקפת ההדרה משום ניסיון של ציבור רחב להוציא את זעמו על מקומם של החרדים בחברה הישראלית? אלה שתי שאלות מרכזיות שמן הראוי לתת אליהן את הדעת ולנסות להשיב עניינית.
אין חולק על כך שכל הדרה מטעמים כאלה ואחרים היא פסולה. אז מה קרה שדווקא בתקופה האחרונה הנושא כה מלעיט את הציבור, את התקשורת ואת הפוליטיקאים? האמת היא שאין הסבר מלומד לגבי העיתוי .פשוט זה קרה. אלא שהמתקפה על הדרת הנשים אינה אלא תירוץ נלעג ומקומם שמקורו בשנאה היוקדת כלפי ציבור החרדים, שנאה שהם "זכו" לה ביושר.
הרי הדרת נשים מטעמים דתיים היא תופעה עתיקת יומין והיא מתרחשת בכל מקום . האוטובוסים למהדרין אינם פרי מחטף או מעשה בלתי חוקי של החרדים אלא חלק אינטגרלי מהסכמתם של החילונים להשלים עם תופעה זו. אם ישנם אוטובוסים למהדרין, מדוע לא יהיו אוטובוסים לחילוניים בלבד, אוטובוסים לערבים בלבד או אוטובוסים לדוגמניות בלבד? מי הסכים לתופעה הבזויה הזו אם לא השלטון בישראל? האם שרי התחבורה לא ידעו שכך מתנהלים העניינים במגזר החרדי? וודאי שכן אך מטעמים פוליטיים העדיפו לעצום עין.
מי לא היה בחתונה חרדית וראה במו - עיניו הפרדה בין גברים ונשים? מי לא היה בחגיגות דתיות של הדתיים הלאומיים וראה ריקודים לבנים ובנות בנפרד ומחיצות החוצות ביניהם? רוב הציבור החילוני יודע היטב שכך נוהגים במגזר הדתי - חרדי. תנועות פמיניסטיות תפסו טרמפ על נושא ההדרה שנפל כפרי בשל בידיהן למען יעשו פומבי לדעותיהן. פוליטיקאים צמאי פרסום העורבים לכל הזדמנות לגרוף קופה אלקטוראלית זיהו את עיתוי ועטו על הטרף.
החילוניים מוציאים החוצה את תיסכולם
אין בכל הנאמר לעיל כדי להגן על אלה מן החרדים הנוהגים באלימות ובגסות רוח. ההפך הוא הנכון: הדברים שלעיל נועדו להצביע עד כמה החילוניים הם חסרי יושר אינטלקטואלי ויושרה כדי להודות שעד עתה הם עצמו עיניים והתבוססו בביצה הפרטית שלהם. ברגע שהנושא עלה לכותרות, הייתה זו הזדמנות מצוינת עבור החילונים להוציא החוצה את מה שהם אגרו בכרסם שנים רבות.
לא ההדרה מעניינת באמת את החילוניים. העובדה שהחרדים פטורים משירות צבאי מטריפה, ובצדק רב, את החילוניים המחויבים לשרת. הפטור לאלפי חרדים הוא קלון על מצחה של החברה הישראלית החילונית והפוליטיקאים הציניים שלה. כל ההסברים התיאולוגיים וסוציולוגיים מדוע יש פטור גורף לחרדים אינם אלה כסות להתחמקות. החילוניים מבינים זאת היטב וייאושם מהפוליטיקאים הולך וגדל אך ידם קצרה מלהושיע.
גם העובדה שהחרדים נמנעים מלעבוד והעול הכלכלי נופל על החברה החילונית, מרגיזה מאוד. אלה העובדים למחייתם חייבים לשאת על גבם רבבות שכל עיסוקם הוא איך לקבל מידי המדינה הטבות כאלה ואחרות מבלי לתרום ולו יום עבודה אחד.
החילוניים מוטרפים גם מהעובדה שהאוכלוסיה החרדית זוכה להטבות אחרות שחילוני יכול לחלום עליהן. בית שמש זו דוגמה נהדרת. מי בנה לחרדים שכונות נפרדות, בתי מגורים נפרדים בעלויות מינימאליות? החילונים.
לו החרדים ונציגיהם בכנסת היו מתמקדים, אך ורק, בנעשה אצלם, סביר שהכול היה עובר בשקט. הבעיה היא שהם רוצים להנחיל לנו את ערכים שלהם, בתוכניות לימוד, באיסור תחבורה ציבורית , כשרות וכד' .
על כל אלה ועל דברים רבים אחרים כועסים החילוניים באמת ולא על הדרה באמת. וכפי שכבר אמרנו, ההדרה היא הזדמנות להוציא את כל הזעם שהצטבר במשך שנים כה רבות.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  08/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הדרת נשים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הדרת נשים - תירוץ נלעג
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
הסוד לשנאת החילונים את הדתיים
מאיר ה  |  8/01/12 17:20
 
- תגובה
צ'לו   |  8/01/12 19:16
 
- תגובה לתגובה
מאיר ה  |  8/01/12 21:27
 
- התגובה שלכם מתנשאת ומתעלמת מהמ ל"ת
שמחה מירושלים  |  9/01/12 15:25
 
- יש לנו זכות היסטורית, לא דתית
ליסה  |  9/01/12 15:44
 
- תגובה לליסה
מאיר ה  |  9/01/12 21:30
2
תרוץ נלעג?
רונן גולדשטיין  |  8/01/12 17:38
3
אותו עם אותה ארץ
ורי  |  8/01/12 18:34
4
לא הפטור מהצבא מטריף את החילונ
קורןנאוה טבריה  |  9/01/12 05:22
 
- תגובה
צ'לו   |  9/01/12 08:18
5
גם הפטור מהצבא-תירוץ נלעג!זו ה
קורןנאוה טבריה  |  9/01/12 05:29
6
למה לא ההדרה? בטח שכן.
אלישמע  |  9/01/12 13:15
7
צ'לו-זה קהל הקוראים של האתר..
חילוני  |  9/01/12 15:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלמה פרלה
בכבלי המשיחיות הפוליטית - המטבע האחיד האירופי, התגלה כהתפתחות דינמית טבעית ומבטיחה, אך כזו המסבכת את הכלכלה האירופית ככל שזו הולכת ומכה בכנפי הצלחתה
חן בן אליהו
מדינת ישראל נגד עם ישראל, נגד האינטרסים הבסיסיים של עם ישראל, זו אם-כן תמצית תולדות עמנו בתקופתנו. שורשה האוניברסאלי של הבעיה נעוץ בחוסר הקורלציה בין העם לבין האזרחים ובעליית הגולם המדיני על יוצרו הלאומי. ואולם בישראל יש עוד כמה גורמים המעצימים את בעייתנו, בעיית השמאל האחד הגדול השורה מדינית בכל
מנשה שאול
לתמיכה המסיבית של המשטר באירן יש תפקיד מרכזי בהישרדותו של אסד בשלטון    אירן חוששת כי נפילתו של בשאר תביא לקריסת מעמדה במזה"ת ותסתום את הגולל על שאיפתה להקים סהר שיעי בעולם הערבי
קובי כהן, עינת קדם
המדיניות הממשלתית מקפחת את האוכלוסיה הכי מוחלשת מקרב האוכלוסיות. כ-112 אלף נכים נאלצים להתקיים מקצבת נכות המותאמת לרמת החיים של שנת 1990, מתוכם כ-46 אלף נכים חמורים ביותר שלא מסוגלים לעבוד בשל נכותם הקשה. מטה הפעולה של הנכים מזהיר: מדיניות המותירה את הנכים חסרי האונים מול מצוקה כלכלית, תביא בסופו של יום להתפרצות חברתית אלימה
אלי פולק, ישראל מידד
כולנו יודעים שיש כאן מוסר כפול    התקשורת מסמנת קהילות מסוימות, בעוד שבו בזמן, בשמו של הקוד הלא כתוב של התקינות הפוליטית, היא לא תעז להזכיר אחרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il