X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא כל כתב בעל עט מהירה ולשון חלקה הוא גם פרשן ובעל דעה שצריך להשמיע את הגיגיו לכל בית ישראל
▪  ▪  ▪
בורות מדהימה

אין ספק שהתאגדות עובדים היא כוח, במיוחד אם אתה עובד במקום עבודה מונופוליסטי וחיוני למדינה. כולנו רואים מה כוחם של עובדי הנמלים, עובדי חברת החשמל ודומיהם.
גם לעיתונאים מגיעה זכות התאגדות וגם להם מגיע שכר הוגן. אבל אני מצפה שלאיגוד העיתונאים ישתייכו אלו העומדים בתנאי מינימום מקצועיים וערכיים.
לארגוני המורים מתקבלים מורים בעלי רישיון הוראה. רישיון הוראה מצריך תואר ב.א, הכשרה להוראה וסטאז'. רק מי שעומד בתנאים אלו מקבל רישיון קבוע להוראה ויכול להצטרף לארגון העובדים כבחירתו.
בוגרי החוגים לחשבונאות באוניברסיטאות חייבים לעבור תקופת סטאז' שבסופם בחינות לשכת רואי החשבון. רק מי שעובר זכאי לתואר רואה חשבון. כנ"ל לגבי בוגרי הפקולטות למשפטים. רק אחרי סטאז' ובחינות לשכת עורכי הדין הם זכאים לתואר עורך דין ורשאים לעסוק בעריכת דין.
האם התהליך הזה קיים לגבי עיתונאים? האם קיימים אלו שהם קריטריונים לקבלת תעודת עיתונאי?
בדקתי את התנאים לקבלת תעודת עיתונאי המונפקת על-ידי לשכת העיתונות הממשלתית. ובכן, לבקשה לקבלת התעודה יש להמציא בין 3 ל-7 פרסומים\עבודות שונות שהתפרסמו בגוף תקשורתי מוכר, כולל אינטרנט. זה הכול. לא רמת השכלה מינימלית, הכשרה מקצועית כלשהי, סטאז', בחינות - כלום.
מעמד של עובדי קבלן
כל זריז עט וקל לשון יכול להתהדר בתעודת עיתונאי רשמית של לשכת העיתונות הממשלתית ולהתקבל לאגודת העיתונאים לאחר שפרסם לא יותר מ-7 מאמרים או עבודות עיתונאיות אחרות. ומה הפלא שרמת הכתיבה העיתונאית הופכת בלתי נסבלת. אין שמירה על כללי אתיקה מינימליים, אין הפרדה בין הצגת עובדה להבעת דעה, פרסומים מגמתיים מתחבאים מאחורי מלל כביכול מהימן. מתפרסמות כתבות שמצביעות על בורות מדהימה בנושא הכתבה וגם שדרנים ומנחי תוכניות ברדיו לא תמיד יודעים לשאול שאלות בסיסיות או להגיב לסילופים בגלל חוסר ידע. העיתונות הכתובה וגם המשודרת הופכת להיות במה להצגת דעות אישיות ולקידום השקפות אישיות והכול במסווה של דיווח עיתונאי אמין והוגן. ואינני מזכיר כאן את הנזק האדיר למדינת ישראל שגורמים פרסומים שקריים ומגמתיים בעיתונות הכתובה והאלקטרונית.
כרגע אתם העיתונאים במעמד הדומה למעמדם של עובדי קבלן. לא ראיתי שאתם נלחמים בחירוף נפש על זכויותיהם של עובדי הקבלן להתאגד ולקבל משכורות הוגנות. גם זה חלק מתפקידיה של עיתונות אמיתית.
אז רבותי העיתונאים, לפני שאתם מתאגדים ודורשים את זכויותיכם, אני מבקש מכם - אנא, דאגו קודם כל לזכויותינו, זכות הציבור לעיתונות ישרה, הגונה, אובייקטיבית ואמינה. עיתונות דעתנית הלוחמת ללא משוא פנים לשוויון ולדמוקרטיה אמיתיים לכל חלקי הציבור בישראל. יש לנו בארץ עיתונאים נהדרים, ישרים, הגונים ואמיצים. יש לנו בארץ תחקירנים הממלאים את כולנו גאווה על חשיפותיהם ותרומתם לחברה טובה יותר ונקייה. אבל לא כל כתב בעל עט מהירה ולשון חלקה הוא גם פרשן ובעל דעה שצריך להשמיע את הגיגיו לכל בית ישראל. ואם אתם גם רוצים שנתייחס ל'תקשורת' ברצינות, אז בדרך להתאגדות דאגו נא להרמת הרמה המקצועית והאתית של מי שאתם רוצים לקבל לאגודתכם.

ד"ר דב גולדפלם הוא מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ
תאריך:  08/01/2012   |   עודכן:  08/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל אחד עיתונאי?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בלעגי שפה
יעקב הדני  |  8/01/12 22:42
2
הצדק עימך מצד אחד
משה כהן1  |  9/01/12 09:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בועז ארד
ד"ר ג'ון לואיס, בחייו ובמותו מצטרף אל הגיבורים שאותם כה אהב ולאורם הלך, אלה שעמדו בשער ונאבקו בגבורה למען רעיונות החירות.
עו"ד יוסי דר
ערוץ 2 פרסם תמונות בהן נראה עד מדינה קונה בגדים בחנות יוקרתית בת"א. השידור כלל גם תמונה של הצ'ק ששילם עד המדינה בתמורה לבגדים. האם מדובר בהטרדת עד?
דן אלון
"יחידת עוז" היא לא יחידת שדה מובחרת של צה"ל זו יחידה מבצעית של משרד הפנים, הכפופה לשר הפנים אלי ישי, אשר מעניק עשרות-אלפי היתרי עבודה לעובדים זרים, ובה בעת "לוכד" את אלה שנולדו להם ילדים. אל עיטור העוז על המבצע ההירואי ללכידת ג'רלדין בלינגואי בת ה-3, הצטרפה "משטרת ישראל" עם מבצע "עזות מצח" של (סיכול) הביקור של ח"כ אילן גילאון וטענה על הפרעה לסדר הציבורי
עקיבה לם
הדרישה הפופוליסטית של נתניהו להעביר את חוק חינוך חינם באה ממקום נכון, אך היא מתעלמת מהבעיה האמיתית
איתן קלינסקי
חבל מאוד, שהתמודדות ראשונה ורצינית שנעשית על-ידי שר האוצר הנוכחי עומדת להסתיים במתן הנחות בלתי סבירות להון פוגעני, שחטא כלפי אוצר טבע מאוד יקר של מדינת ישראל , כלפי ים המלח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il