X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  ספרים
סקירה לספר "התגלות ותיקון - בכתביו הגלויים והסודיים של רבי נחמן מברסלב", מאת צבי מרק, הוצאת מאגנס, 2011, 312 עמודים
▪  ▪  ▪
חסידים בקברו של רבי נחמן מברסלב [צילום: AP]

תורתו של רבי נחמן מברסלב, אדמו"ר חסידי שחי לפני כ-200 שנה, מקבלת בימים אלה תנופה אדירה של התחדשות וצמיחה כפי שלא חוותה מעולם. תופעה זו, החורגת מן המקובל בחסידויות אחרות, היא אף תחיית המתים ממש לתנועה נרדפת בזויה ומוחרמת שפתע פתאום הצמיחה כנפיים וממקומות בודדים בארץ הפכה לנחלתם של רבים, הן במובן הפיזי והן במובן התודעתי-רוחני. אי-אפשר להתעלם מרישומיה של החסידות בכל שדרות הציבור ובכל גווני האוכלוסיה, כאשר גולת הכותרת היא העלייה לקברו של רבי נחמן באומן בראש השנה.
ד"ר צבי מרק, שעוסק רבות בתורתו ובכתביו השונים של רבי נחמן, מביא בספרו זה את ראשיתו של התהליך שהחל אז: את קורותיו של אותו אדמו"ר בעל שאיפות גדולות עם קומץ חסידים קטן שהיה כעבור מאות שנים לצדיק בעל השפעות נרחבות.
כתבי יד סודיים שהיו שמורים עד כה בידי תלמידי תלמידיו כמו גם דברים שפורסמו רק לאחרונה שופכים אור חדש על דמותו. בעזרתם מנתח מרק בצורה שיטתית ויסודית את דמותו ואף מסתמך על מקורות שהיו בהישג ידו של רבי נחמן ומראה כיצד הושפע מהם. אך לא רק את זאת מבקש מרק.
לתפישתם של חוקרים רבים, להיותו של רבי נחמן מסייג את דיבוריו במקומות מסוימים ואומר כי אין להפיץ את דבריו, יש סיבות אשר מרק חלוק עליהם. הוא מראה איך לאלה היה תפקיד משמעותי שונה בתכלית ממה שהוצע. בסיכומם של הדברים ניתן לראות כי לשיטתו, רדיפותיו של רבי נחמן היו מתעצמות לו היו הדברים מופצים.
אך גם רדיפות אלו, מתברר, הן חלק מרצונו הישיר של רבי נחמן, שנבעו מחפצו לא רק לא להימנע מהן, אלא אף לשאוף אליהן. כל חייו האמין רבי נחמן בניסיונות. הוא אף קיווה וייחל אל מיתה על-ידי מסירות נפש ועל קידוש השם - שני מרכיבים שליוו את חייו והיו נוכחים אף במותו.
התגלות, כתבים סודיים ותיקונים
הספר בנוי משני חלקים אשר משלימים האחד את השני: הראשון העוסק בהתגלות, חושף כתבים סודיים ומוכיח בעזרתם את צורת ראייתו של רבי נחמן את עצמו ואת שאיפותיו; החלק השני עוסק בתיקונים השונים שייסד רבי נחמן ואשר מגיעים עד לימינו אנו, כמו התיקון הכללי שהולחן והושר על-ידי מיטב אמני ישראל. אך כאן, בנושא התיקונים, מבקש מרק לדייק ועומד על ההבדלים השונים בין התיקונים שהונהגו בימי רבי נחמן ואופן עשייתם לאלו אשר נהוגים כיום.
בספרו מראה מרק כיצד השפיעו תורות קבליות על תורותיו של רבי נחמן כמו גם חוויות מיסטיות ורוחניות שעבר. אלו הופכות את דמותו למרתקת ומורכבת. החל בילדותו ועד לפטירתו וקבירתו באומן, שאף למעשה זה הייתה סיבה אשר נבעה מן אישיותו, ואשר הפך ברבות השנים למקום התכנסות המוני בראש השנה ולאמירת התיקון הכללי ברוב עם.
זהו ספר המסייע להבין את תורותיו של רבי נחמן ואת שעומד מאחוריהן. אותן תורות עמוקות שממשיכות להדהד בעולם היהודי גם 200 שנה אחרי פטירתו של אומרן.

קישור לאתר ההוצאה
תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  12/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
הספר כולל את שאלון המחקר בו עשה שימוש הולפורד ולצדם 10 "סודות" או בשפת העם "טיפים" לשיפור המצב הבריאותי של הקוראים
אלישע פורת
ספר השירים השישי של אלישע פורת.רוב השירים מכונסים בספר לראשונה, ובצידם מובא מבחר של שירי זיכרון. יש בספר המשך לשירי "ארכה תקפה", 2005, ובצדם גם שירים שונים ואחרים
יוסי ברנע
"ממונים על הצדק - רפורמות ברשות השופטת וברשויות התביעה" / מחקר מדיניות 90. מאת גיא לוריא, בהנחיית מרדכי קרמניצר. המכון הישראלי לדמוקרטיה, נובמבר 2011, 204 עמ'
עפר דרורי
הספר מביא מידע שלהערכתי חסר למרבית תושבי המדינה על הקרבות ביוגוסלביה, הבנת "מי נגד מי", כיצד הידרדרו יחסיהם של חברים ושכנים לשנאה תהומית ביניהם וכמובן את סיפור עלייתם המופלא של הקהילות היהודיות בארצות אלה ברובן בטיפולו האישי של טוביה
שרגא בר-און
האם אפשר להתפלל מבלי להאמין באלוהים? בספרו החדש טוען פרופ' אבי שגיא שבהחלט כן. הספר מקבץ ממרחבי הספרות העברית מבעי תפילה רבים שאינם מניחים את קיומו של אלוהים, ופורס טיפולוגיה מרתקת של סוגי התפילה השונים    התחקות אחר התובנות העמוקות הטמונות בספר - על אודות האדם, המודרנה והתפילה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il