X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרעיון להדיר את החיילים מנסיעות ברכבת הוא רעיון מצוין שכן יאפשר למשרד התחבורה לוותר על חלק מהתקציב לטובת חינוך חינם מגיל שלוש. ילדים שילמדו בחינוך חינם לא יורשו לנסוע באוטובוסים וברכבות וכמו-כן שיגיעו לגיל צבא גם אז לא ירשו להם לעלות על רכבות. שיקנו מכונית. מה יש?
▪  ▪  ▪
רכבת ישראל. מדירה את ילדינו [צילום: איתמר לוין]

מאז התחלתי לכתוב שורות והגיגים באתר זה, כתבתי לפחות שבע פעמים על נושאים שעניינם רכבת ישראל. על הרכבת שלא נולדה (התחתית-קלה של תל אביב-גוש דן) על הרכבת שנולדה ולא עלינו - מפגרת, על שר התחבורה- הנוכחי , חסר - הכישרון - והיכולת וגם על אלה שהיו לפניו. על הרכבת העלובה שאין דוגמתה בארצות מפותחות ועוד ועוד. הרבה לא השתנה בנושא והשינויים הם תמיד לרעה. הרכבת היא יצור מקולל בהוויה הישראלית, מדינת ההיי-טק מתנהגת בתחום התחבורה כמו אחרונת המדינות בעולם הרביעי, מבלי ששר התחבורה, איש מאוד חשוב בליכוד ומקורב לראש הממשלה, או חלילה ראש הממשלה עצמו , ינידו עפעף בעניין.
הרכבת היא לא פחות מדגל המונף על הפסגה ביחסי הזלזול של הממשלה באזרחים. הזלזול העיקרי נופל בחלקם של אלה שאין להם מכוניות מכיוון שאין להם כסף, או שהם צעירים מדי או זקנים מכדי לנהוג. (יש לציין כי לנהוג בכבישי ישראל זה אינו תענוג גדול אבל זו אלטרנטיבה). האזרחים המזולזלים הם מהמעמד שאין לו מספיק כסף כדי לשלם לנהג צמוד שינהג להם את הג'יפ. ומעניין שבכול העולם גם בעלי מכוניות הפאר והנהגים הצמודים בוחרים ברכבת ככלי תחבורה שהומצא לפי 200 שנה והתפתח כילד המועדף בתחבורה העולמית. רכבת, ה"דבר" שהישראלים לא זכו לו, היא כלי התחבורה היעיל, הנקי, המשוכלל ,המדויק, המהיר והמועדף על כ ו ל ם בארצות מפותחות בכל היבשות! זהו כלי התחבורה המשתכלל ומפליא לעשות בכל מדינה מפותחת בעולם וכולם משתמשים בו, ללא קשר למעמד, השכלה או חשבון בנק.
מדינה שאין דוגמתה
מה קרה אצלנו? אחרי תאונות,שרפות, שביתות, איחורים, קלקולים, איומים, תקלות וסכנות, הנהלת הרכבת המפגרת דורות אחרי כל הרכבות בעולם, הודיעה לחיילים - הילדים של כולנו , שחוזרים בימי ראשון למחנה לאחר חופשת השבת שאסור להם לעלות על רכבות! למה? כי אין מקום. יש עודף נוסעים. עוד למה? כי זה בחינם לחיילים אז גם חבל להפסיד כסף. שיסע כול חייל בטרמפים, באוטובוסים מלאים, עם אבא או אימא שיפסידו יום עבודה, ברכיבה על אופניים, על חמור ובשאר אמצעים שהם מעבר למידע שיש לי על תחבורה.
לפי אותה שיטה לא ירשו לזקנים לנסוע באוטובוסים כי הם עולים לאט ומפריעים לרצף התנועה. כדאי לסגור להם את הדלת בפרצוף, שילכו ברגל או שיסעו במוניות. מה יש ? יש להם קצבת זקנה בת 1600 שח לחודש ( אחרי ניכוי ביטוח בריאות) זה המון כסף.
ילדים לא יורשו לנסוע באוטובוס לבית הספר כי זה מסוכן, הם יכולים ליפול, אן חלילה להידרס. שיסעו עם ההורים. מי שילד אותם אחראי לביטחונם והורה טוב לא שולח ילד לבד באוטובוס.
ברגע שמתפטרים מחיילים, זקנים וילדים, נערים ונערות, על-פי חוק והוראה ממשרד התחבורה המגובה על-ידי ראש הממשלה, אפשר לחסוך הרבה בעיות . כמו למשל בעיות ביטוח -חברות - האוטובוסים וכמובן ענייני הרכבת ועובדיה הנוטים לשבות, להתנגד להתאגד וכדומה. פחות חיילים פחות קרונות ופחות קטרים חדשים . אפשר גם לצמצם את הקמת מסילות ברזל ואת ההשקעות העתידיות בתחום הרכבות ולהמשיך לנסוע בקרונות הישנים והקטרים מימי מתושלח.
רעיון מצוין
הרעיון להדיר את החיילים מנסיעות ברכבת הוא רעיון מצוין שכן יאפשר למשרד התחבורה לוותר על חלק מהתקציב לטובת חינוך חינם מגיל שלוש. ילדים שילמדו בחינוך חינם לא יורשו לנסוע באוטובוסים וברכבות וכמו-כן שיגיעו לגיל צבא גם אז לא ירשו להם לעלות על רכבות. שיקנו מכונית. מה יש? ההורים חסכו כסף כל שנות הלימודים כי המדינה חינכה אותם בחינם. הגיון בריא ומעורר התפעלות.
מה יש עוד להגיד על העוולות והמחדלים?. ללא קשר לבחירות שבפתח, לים הקופצים על עגלת השלטון, לחרדים וחילונים, לנשים חילוניות וגברים חרדים, למלחמות בית המשפט , לחובות הטייקונים, לעליית מחירי המזון, החשמל, למשכורות המצומקות, לחסרי הבית.? בסך הכול אנחנו צריכים רכבת. אמצעי ישן ומוצלח, משהו אלמנטרי .לא צריך להיות עם של זוכי פרסי נובל, לא גאוני היי-טק . מה בעצם רצינו ?רק רכבת בשבילנו ובשביל החיילים שצריכים לחזור למחנה ביום ראשון. כמה שנים נחכה? אחרי שלטון הליכוד? כאשר יבוא המשיח על החמור. מתי?

תאריך:  14/01/2012   |   עודכן:  14/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רכבת - לא לחיילים
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
הרכבת מנוהלת בחובבנות וזו התוצ
yoni207  |  14/01/12 17:35
2
מתנצל שאני חייל
סליחה  |  14/01/12 18:13
3
חייל
יייי  |  14/01/12 23:38
4
שולמית קיסרי
רונן גולדשטיין  |  15/01/12 05:38
5
העובדות לא יבלבלו את הכותבת
גדי9  |  15/01/12 16:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גורי גרוסמן
יש לברך את קביעת שופטי הרוב: גם אם ישנה פגיעה בזכויות חוקתיות, ובהן הזכות לשוויון, הפגיעה היא מידתית. ראוי לשנן את קביעתו של השופט גרוניס, להדפיסה ולהפיצה בעיקר במוסדות החינוך ברחבי הארץ: "זכויות אדם אינן מרשם להתאבדות לאומית"
איתן קלינסקי
ממסד פוליטי שהכשיר הדרת אזרח ערבי אוכל היום את באושי הדרת אתיופי. התרת פגיעה בזכויות קניין של אזרח ישראלי ערבי סללה את הדרך לפגיעה בזכויות קניין של אזרח ישראלי שבא אלינו מאתיופיה
נסים גבאי
מה הייתה בדיוק מטרת ה"יציאה" של שלמה מעוז מאקסלנס נשואה?    מה רוצים מנהיגי העדה האתיופים?    טרם נמצא הפקק שיפתח את הבקבוק שממנו ייצא השד העדתי
ראובן לייב
הסערה שחולל הכלכלן שלמה מעוז בדבריו על "האשכנזים השולטים במדינה" לא יכלה שלא להזכיר סערה דומה, אבל הפוכה, שחולל בזמנו הספר "המהפכה האשכנזית", שבו קרא מחברו, הסופר קלמן כצנלסון, דווקא תיגר על אפליית עדתו הלבנה
טניה שמוקלרמן
כולנו חולמים לסגור פער בין רצוי למצוי. אך כדי שזה יקרה, עלינו קודם כל להבין ולהפנים שברוב המקרים המצוי של היום הוא תוצאה ישירה של הרצוי של אתמול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il