X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעוד בכל העולם יש הפרדה בין דת למדינה, אין מנוס מלבצע הפרדה דומה בישראל, אם רוצים לשמר אותה כמדינה יהודית שפויה
▪  ▪  ▪

ארועי השנאה של העדה החרדית אינם דבר חדש. הם מתווספים לאינספור אירועים המתרחשים מדי יום בישראל, שלמרבה הצער נראה כי איבדה את שפיותה ויותר מכך - את רצונה לשרוד לעד. חברה חפצת-חיים חייבת לחיות ולאפשר לכל השונה, האחר והחלש חיים גם אם לא הכל מקובל על כולם!
נכון שלא מובן כיצד ילדה דתייה יכולה להיות או להישפט על-ידי אברך זה או אחר כלא צנועה; או שיהודי אחד ישפוט יהודי אחר על עצם יהדותו! אבל דבר אחד בטוח - איש באמונתו יחיה, אך ההקצבות והקצבאות יהיו מתרומות, כמו בכל העולם. לא עוד חברה שמשלמת מס עבור חברה שלוקחת כל ממון שהיא יכולה לקבל, ובתמורה מחזירה חילול השם, כי אין ביהדות האמיתית שנאה, אלא אהבה וסליחה, וכאשר יש חושך, מגרשים אותו על-ידי עוד ועוד אור ולבטח שלא על-ידי מעשי איבה או שנאת חינם!
חרדים שלומדים וגם עובדים
בעולם וגם בישראל קיימת תנועה נפלאה שקוראים לה חב"ד, וכל פעילותה בחו"ל מלאה באהבה. היא מקיימת איסוף תרומות בחו"ל ולבטח שאיני מתיימר להיות נציגה או להיות דוברה, אבל כל מי שחי בחו"ל יודע שחסידי חב"ד לאחר לימודיהם עובדים ומתפרנסים בכבוד ומייצגים, שוב, אהבה. מדוע לא ינהגו ככה כל העדות החרדיות בישראל? מדוע לא יחליטו על הקמת אגודות שיוכלו לגייס תרומות שיוכרו כהוצאה לצרכי מס, אבל לא ינכו כספיהן על-ידי אלו שאינם רוצים לשלם בכוח עבור קיומם?
מדוע לא יובן כי לימוד תורה הוא דבר נפלא, אבל מי שיכול לפרנס עצמו או לאסוף כספי תרומות שילמד. בטוחני כי כאשר תהיה הפרדה בין דת למדינה, יסתבר כי החרדים רובם אוהבי ישראל ובעלי יכולות להתפרנס בהרבה מעל לממוצע, כי רובם חכמים בני חכמים, ואמונתם היא המקור לחייהם ולא הכספים הגשמיים המשחיתים בעולם של היום כל חלקה טהורה.
כסף (למשפחה ולפרט) יענה את הכל
כסף זה דבר נפלא אם הוא לקיום המשפחה והפרט, אבל לא אם הוא מקור לשחיתות מובנית בחברה זו או אחרת הקיימת בישראל או בגולה. גם ידוע כי כסף הוא גורם משחית כאשר הוא מושג, על-ידי מעשי גזל כמו הקפיטליזם החזירי, שאינו יודע שובע גם אם הבנאדם מרוויח ביושר או שלא ביושר סכומי עתק דמיוניים, בעולם שאיבד שפיות ובו יש אליטה בישראל ובעולם, בלוקחים לעצמם באופן חוקי אמנם, כי הם זה החוק, אבל לא משאירים לאחר כלום, כי רק להם מגיע ולאחר לא מגיע דבר.
היזמות היא המקור להכנסה, ודבר זה ניתן לראות בחברה החרדית בחו"ל, שרבים מבניה הם המוצלחים שבבני העם היהודי מבחינה כלכלית, אבל יש לשאוף שחברה תישפט לפי המוסריות שיש בה. לכן, אם כל עסקי הדת יבואו מתרומות, תוך שחסידים ילמדו ויעבדו, הם יביאו לשיפור המוסריות והחברה, שאין החולק על העובדה שהחברה של היום בישראל וגם בעולם היא חברה אטומה.
לא עוד חברה דתית-חרדית השונאת את האחר, אלא חברה ככל חברה אחרת המכבדת את השונה ואת האחר. זה גם יכול להביא ליותר אמונה, שהרי אמונה, אם לא הועילה, לא הזיקה, ועל זה יש רוב מסכים בכל שכבות החברה.

תאריך:  16/01/2012   |   עודכן:  16/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתי יהל
בעוד המאפיה האשכנזית איבדה ומאבדת מכוחה, מסתבר שהקנאה והתסביך המזרחי לעולם לא יעברו מהעולם, לא בישראל וגם לא בגלות, וזאת למרות שרובנו משפחות מעורבות וזה חבל מאוד!
עקיבה לם
יש לו קרניים, יש לו זקן, ויש לו פטור. השד הדמוגרפי יצא מזמן מהבקבוק. עכשיו הוא הגי'ני של יאיר לפיד לכנסת
איתמר לוין
בתגובה מתפלפלת לבג"ץ, מעניקה למעשה הפרקליטות את הסכמתה לדיל פוליטי שמנע מנשים להיות חברות בוועדה למינוי דיינים - וגם קובעת שלשס יש "קירבה גדולה יותר" לסוגייה זו. מי שיודע להילחם נגד יריקות על ילדה בת שמונה, נעשה גיבור קטן מאוד כאשר עליו להתייצב מול חברה בכירה בקואליציה
בעז מלט
כאשר אנו עוסקים בדמוגרפיה היהודית בארץ ישראל, קמים כל מיני פרופסורים מלומדים ומכריזים שצריך לצמצם את הילודה במגזר החרדי. כנראה שהם יותר פוחדים מהחרדים מאשר מהערבים
אליקים העצני
דבר אחד הוא להתנגד פוליטית להתיישבות היהודית ודבר אחר - להאשים מדינה בהפרת החוק הבינלאומי. אבחנה זאת עשה הנשיא רייגן, שכינה את ההתנחלויות "בלתי חוקיות". ממשלה, שמייחסים לה עבריינות בינ"ל והיא אינה מגיבה, שתיקתה כהודאה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il