X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלה פניה של הטלוויזיה הישראלית: תוקפנות - בטענה שמדובר בסאטירה - נגד כל ממשלה בישראל, אבל תמיד משמאל מדוע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מעלימים עין מהניצול הציני של אמצעי שידור ציבורי מרכזי לצרכיהם הפוליטיים של הקיצוניים ביותר בקשת הפוליטית?
▪  ▪  ▪
"ארץ נהדרת". שני כותביה הראשיים שמאלנים מצביעי מרצ [צילום: עכבר העיר]

תחת הכותרת "יש לנו ארץ, בינתיים" התפרסם במוסף "ז'ורנל" (שוב, לעז מיותר) של מעריב (20.1.12) ראיון עם שני הכותבים הראשיים של "ארץ נהדרת". לשאלת המראיין "האם אתם שמאלנים?" ענו השניים "כן". באופן לא מפתיע, האחידות בלטה גם בתשובתם הצפויה על השאלה "מה הצבעתם בבחירות האחרונות?". התשובה: "מרצ".
אלה פניה של הטלוויזיה הישראלית: תוקפנות - בטענה שמדובר בסאטירה - נגד כל ממשלה בישראל, אבל תמיד משמאל. אין לנו תקשורת, בינתיים. כי כדי שתקשורת תמלא את תפקידה היומרני להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, עליה להיות ביקורתית כלפי השלטון, הן משמאל והן מימין. כאשר היא עושה זאת - תמיד - מצד אחד של הקשת הפוליטית אין היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. היא פשוט צד שמאל של המערכת הפוליטית, וכלי שרת בידי השמאל הקיצוני. ב"ארץ נהדרת" הפכה ארץ נהדרת - ללא מירכאות" - למרצ נהדרת.
למעשה מדובר בתשדירי בחירות - לעתים על גבול ההסתה - המוענקים חינם לשמאל הקיצוני במסווה של תקשורת חופשית. מדוע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מעלימים עין מהניצול הציני של אמצעי שידור ציבורי מרכזי לצרכיהם הפוליטיים של הקיצוניים ביותר בקשת הפוליטית? שתיקתם תמוהה, בלשון המעטה.
הקוזאקים הנגזלים טוענים בראיון: "זה שעדיין לא מאיימים לסגור גם אותנו לא אומר שזה לא התפקיד שלנו להגיד שהמצב מסוכן. להתריע". בינתיים, מי שנסגר הוא ערוץ 7, לא ערוץ 2. מי שחזק איננו הממשלה אלא התקשורת, שמינתה את עצמה לרשות-על, מעל הרשות השופטת, שהיא עצמה הפרה את מערכת הבלמים והאיזונים והעמידה את עצמה מעל הרשות השופטת והרשות המבצעת.

פעם 'ארץ נהדרת', פעם 'לאטמה'

סאטירת שמאל מוחצת
במציאות האורווליאנית של ישראל הנהיגו הקוזאקים הנגזלים את עריצות המיעוט, וכך נאלצת סאטירה מימין להיות מופצת בין האזרחים באמצעות הדואר האלקטרוני, בעוד שסאטירה משמאל משודרת בשעת שיא הצפייה בערוץ שקיבל זיכיון מן המדינה ומשתמש בו כראות עיניו החד-צדדיות

אם הערוץ שיש לו מדינה - בינתיים - היה הוגן ומאוזן, יכול היה לשדר לסירוגין תוכנית של "ארץ נהדרת" ותוכנית של "לאטמה". במציאות האורווליאנית של ישראל הנהיגו הקוזאקים הנגזלים את עריצות המיעוט, וכך נאלצת סאטירה מימין להיות מופצת בין האזרחים באמצעות הדואר האלקטרוני, בעוד שסאטירה משמאל משודרת בשעת שיא הצפייה בערוץ שקיבל זיכיון מן המדינה ומשתמש בו כראות עיניו החד-צדדיות.
אם כך היה נוהג אותו ערוץ - והערוצים "המתחרים", אם כי משדרים באותה רוח - כי אז הייתה לצופי הטלוויזיה בישראל האפשרות לא רק לראות את הזדהותם של הנ"ל עם "המחאה החברתית" של הפנתרות הלבנות, אלא גם את הביקורת של "לאטמה" על המחאה שהייתה פוליטית, יותר מאשר חברתית.
הביקורת היחידה שהייתה לקוזאקים הנ"ל באותו הראיון על "המחאה החברתית" הייתה על כך שלא תקפו במפורש את הבנייה בהתנחלויות ("איפה הכסף?" ברוח הסיסמה הדמגוגית שבקרוב נשמע). מן הראוי להעמיד את הדברים על דיוקם. ביהודה ובשומרון, כולל בשכונות ירושלים שמעבר ל"קו הירוק", גרים כיום כ-720,000 יהודים, אזרחי ישראל, שרובם המכריע משרתים בצה"ל ומשלמים מיסים כחוק, כמו אחיהם שממערב לקו. נניח שהם לא היו גרים במקומות מגוריהם הנוכחיים אלא בתוך הקו הנ"ל. גם אז הם היו זקוקים למגורים, לכבישים, למוסדות חינוך ורווחה ועוד. מה הייתה עלותם של כל אלה? ניחשתם! בדיוק אותם סכומים כמו ממזרח לקו. הן עלות יישובם של אזרחי ישראל בגליל ובנגב אינה שונה מהותית מעלות יישובם ביהודה ובשומרון.
תקשורת היא חיונית. גם סאטירה, ואפילו סאטירה נשכנית. ובלבד שהיא הוגנת ושומרת על כללים של טעם טוב ונטול הסתה. אבל, בינתיים, כפי שנאמר לעיל, אין לנו תקשורת הוגנת ואחראית. כי כדי שתקשורת תמלא את תפקידה היומרני להיות כלב השמירה של הדמוקרטיה, עליה להיות ביקורתית כלפי השלטון, הן משמאל והן מימין. כאשר היא עושה זאת - תמיד - מצד אחד של הקשת הפוליטית אין היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. היא פשוט מגויסת. לשמאל שור!

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2005-2001.
תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרצ נהדרת, או: אין לנו תקשורת, בינתיים
תגובות  [ 22 ] מוצגות  [ 22 ]  כתוב תגובה 
1
תקשורת חד צידית
חדוה לוי  |  23/01/12 13:33
2
הכותב שוטה הכפר....
מר הבל  |  23/01/12 13:40
 
- קצת נימוס מצד המגיב לא יזיק ל"ת
אברהם מכפר סבא  |  23/01/12 20:01
 
- הערתך הגסה, בדבר "שוטה הכפר",
הניה  |  24/01/12 19:35
 
- כדובר הימין הקיצוני אתה אידיוט ל"ת
הבל הבלים  |  25/01/12 13:29
3
השידורים פרטים+ציבורים פועלים
ישע  |  23/01/12 13:49
4
יש בסאטירה שלהם רק רוע דוחה
שרה ר  |  23/01/12 15:39
5
יעוד התקשורת בישות הציונית
מנש  |  23/01/12 16:36
6
דברים נבונים פרופ' בריימן
קורןנאוה-טבריה  |  23/01/12 19:49
 
- לא מרשה לאף אחד להתחזות בשמי-א
קורןנאוה טבריה  |  24/01/12 11:06
7
הם לא משפיעים על אף אחד ל"ת
אבימ  |  23/01/12 19:57
 
- הם לא משפיעים?
אזרח רגיל  |  23/01/12 22:56
8
תגובה
ריפלי  |  23/01/12 22:25
9
מגיב 2- איזה קל לתקוף את הכתב!
אמיר אמיר  |  24/01/12 06:46
10
רק הימין בלוף אשם במצבנו התקשו
קורןנאוה טבריה  |  24/01/12 11:14
11
כאשר ראש המכשלה יפנים את
אברהם מערב השומרו  |  24/01/12 12:45
12
מה לרון בריימן ולדמוקרטיה?
אחד העם  |  24/01/12 15:15
 
- הימין שולט?
בתיה  |  24/01/12 21:10
 
- תאוריית קונספרציה הזוייה
אחד העם  |  25/01/12 09:59
13
וכותבי הימין היכן הם?
או-דפנה  |  24/01/12 17:50
 
- אני מתרשם שאת שמאלנית אבל
ד"ר רון בריימן  |  24/01/12 19:37
 
- מדירים אותם, סתימת פיות
בתיה  |  24/01/12 23:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
למדתי דבר מה על חופש הביטוי והיצירה, דרך קריאת "גשר סן לואיס ריי", ספרו המעניין של תורנטון ויילדר, סופר מהמאה הקודמת שזכה בשלושה פרסי פוליצר, אחד מהם על יצירה זאת. ויילדר הוא סופר אמריקני שהיה ידוע כאומן מילים ורעיונות שהשתמש בחומרים ש"שאל" מיצירותיהם של אחרים. האם הוא "העתיק", "גנב", "שאל" או "קיבל השראה" ספרותית?
אלי אלון
במסגרת מבצע "מקררים חסכניים מסובסדים" חוברו מחשבי חנויות החשמל למאגר המידע הממשלתי על זכאי הבטחת הכנסה והתוצאה: שמותיהם ופרטיהם של אלפי מקבלי קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי היו חשופים ונגישים, במשך כל תקופת המבצע, לעשרות רבות של מוכרים ואולי אף לעובדים אחרים בחנויות חשמל ברחבי הארץ
אפרים הלפרין
אין לי ספק שמזייף המסמך, ואלה שהשתמשו בו, אשר לפחות חלקם עצמו עיניהם מהאפשרות שהוא מזויף, הם אלה שסיכלו את מינוי גלנט לרמטכ"ל, וכל שאר הפרטים עזרו רק ב"וידוא ההריגה"
אבנר אביב
אוניברסיטת בר-אילן רשאית להעניק תואר דוקטור של כבוד ליאיר לפיד כאות הוקרה על הישגיו הספרותיים והעיתונאיים
אלישע פורת
הפגישה הראשונה עם דוד הרטמן הייתה מרגשת. ישב מולי איש בעל כושר הבחנה מצוין, שהבין תוך שניות מי יושב מולו. הוא דיבר חופשי בשלוש לשונות, אנגלית עברית ויידיש, והשתומם עליי שאינני יודע אף מילה ב'מאמע לושן' שלנו. האיש סיקרן אותי מאד. חשתי שיש לו הרגשת שליחות עמוקה, לבד מתאוות הוראה אמיתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il