X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הימין בישראל מנסה לעשות דה-לגיטימציה לעמדות השמאל כשהוא מציג את כל השמאלנים כקומוניסטים עוכרי ישראל. ממתי השאיפות ליצור בישראל חברה צודקת ומוסרית יותר ולהשיג שלום עם שכנינו הפכו להיות שאיפות בוגדניות? כדאי שהימין הישראלי יסתכל במראה לפני שהוא מבקר דעות ועמדות אחרות. בניגוד לאג'נדה הכלכלית והמדינית הקיצונית של הימין, השמאל מציג עמדות מתונות ומוסריות
▪  ▪  ▪
בעד מדינת רווחה שוויונית [צילום: פלאש 90]
שמאלנים ריאליסטים
אף שמאלני לא מאמין שמחר בבוקר ניתן יהיה לפתור את כל הבעיות עם הפלשתינים וגם לא חושב שהערבים אוהבים אותנו במיוחד, אבל השמאלנים כן מאמינים שקיום דיאלוג עם הפלשתינים משרת את האינטרסים של מדינת ישראל. השמאלנים הם הרבה יותר ריאליסטים מהימין

ממשלת הימין שבנימין נתניהו עומד בראשה מנסה להציג את השמאלנים כקיצוניים, למרות שהשמאל הישראלי הוא מתון וציוני גם באידיאולוגיה הכלכלית שלו וגם באידיאולוגיה המדינית שלו. השאיפה להחזיר את מדינת הרווחה והשאיפה לנסות להשיג שלום עם אויבינו הן שאיפות ציוניות לגיטימית, והניסיון של הימין להציג את העמדות האלה כלא לגיטימיות הוא ניסיון פסול.
רוב אנשי השמאל הם ריאליסטיים והם לא מעוניינים בהקמתה של מדינה קומוניסטית, אבל הם גם מבינים שצריך למתן את הקפיטליזם כדי ליצור חברה שהיא גם משגשגת אבל גם יותר שוויונית. אנשי השמאל הם גם לא אנשים הזויים - כפי שמנסים להציג אותם בימין - שלא מבינים שישנה בעיה אמיתית להשיג הסכם שלום עם הפלשתינים, אבל ההבדל ביניהם לבין הימין הסהרורי הוא שהם מבינים ששלום הוא אינטרס קיומי של הציונות. ההתלהמות של הימין נגד השמאל היא התלהמות מכוערת, וצריך לזכור שגם מבחינה כלכלית וגם מבחינה מדינית עמדות השמאל הן גם הרבה יותר מוסריות, ולא פחות חשוב מכך הרבה יותר ריאליסטיות מעמדות הימין.
השמאל הכלכלי
האידיאולוגיה הכלכלית של רוב השמאלנים בארץ היא אידיאולוגיה שדוגלת בהקמת מדינת רווחה, המבוססת על כלכלה קפיטליסטית מתונה. ישראל עברה שינוי משמעותי בשני העשורים האחרונים כאשר המדיניות שהנחתה את מקבלי ההחלטות היא מדיניות ניאו-ליברלית קיצונית, שמייצגת זרם קטן ושולי בכלכלה הקפיטליסטית. בשם הקפיטליזם כולו, הניאו-ליברליים העבירו בצורה מניפולטיבית הרבה מהשירותים שהמדינה אמורה לספק לידיים פרטיות, ולכן המדינה מתנערת מהאחריות החברתית שלה כלפי האזרחים.
בהסתמך על עקרונות ניאו-ליברליים קיצוניים, הפריטה המדינה את השירותים החברתיים, הפסיקה למלא תפקידה כרגולטור על הכלכלה, ובחרה במדיניות שמיטיבה עם בעלי ההון ופוגעת קשה במעמד הביניים. השמאל הישראלי שואף להחזיר את המדינה למדיניות כלכלית מאוזנת ושפויה, שמצד אחד תשמור על הצמיחה ואף תגדיל אותה, ומצד שני תקטין את הפערים ותשרת טוב יותר את האזרחים.
מודל מדינת הרווחה שהשמאל הישראלי מציע לאמץ הוא בשום ואופן לא קומוניסטי כפי שמנסים לצייר את השמאל בימין, והוא מייצג יותר פשרה קפיטליסטית היסטורית שמכירה בכך שהקפיטליזם הוא השיטה המועדפת, אבל גם מודעת לכשלים של כלכלת השוק החופשי. לכן מדינת הרווחה מציבה לכלכלה החופשית גבולות שגם מחזקים את התחרות החופשית במשק, וגם מגינים על האזרחים מפני עושק של בעלי ההון. ישראל סובלת מפערים חברתיים עמוקים, שפוגעים ביציבות, בתחרות ובצמיחה של המשק, ולכן חזרה לכלכלה של מדינת רווחה לא רק שלא תפגע בקפיטליזם, היא אף תחזק אותו ותגדיל הן את הצמיחה והן את התחרות.
השמאל המדיני
אנשי השמאל הם ברובם אנשים מוסריים וציוניים שמשרתים בצבא ואוהבים ללא תנאי את המדינה שלהם, אפילו יותר מאנשי הימין שמוכנים להקריב את המדינה ושלטון החוק עבור האידיאולוגיה הקיצונית שלהם. אנשי השמאל כואבים מאוד את הכאב של אזרחים יהודים שנפגעים מטרור וכואבים את הכאב של פינוי אזרחים יהודים מבתיהם, אבל גם מבינים את הכאב שחשים שכנינו הערבים כשגוזלים מהם את אדמותיהם, שורפים להם את עצי הזית והמסגדים, ומונעים מהם את זכות התנועה. הסכסוך גורם לסבל בשני הצדדים, ולכן אנחנו בשמאל לא ויתרנו על הניסיון להשיג פתרון מדיני, שיביא להפסקת הסכסוך והסבל של שני הצדדים.
מבחינה פרקטית-מדינית, האלטרנטיבה שמציע השמאל היא הרבה יותר שפויה ומתונה ממה שמציג הימין הקיצוני שהשתלט על הממשלה. החתירה המתמדת לפתרון המבוסס על שתי מדינות לשני עמים, עיקרון שבו אפילו ראש הממשלה לכאורה הכיר, היא הדרך שמנחה את השמאל שלא רק מדבר על שתי מדינות אלא מוכן ורוצה לתת הזדמנות נוספת ליישום הפתרון הזה.
אף שמאלני לא מאמין שמחר בבוקר ניתן יהיה לפתור את כל הבעיות עם הפלשתינים וגם לא חושב שהערבים אוהבים אותנו במיוחד, אבל השמאלנים כן מאמינים שקיום דיאלוג עם הפלשתינים משרת את האינטרסים של מדינת ישראל. השמאלנים הם הרבה יותר ריאליסטים מהימין, כי בעוד הימין מעדיף קיפאון מדיני, המשול לקבירת הראש בחול, השמאל מבין שקיפאון מדיני יחסל את המדינה היהודית, ולכן חסידיו חותרים להסכם שלום ושיחות עם הפלשתינים.
די להסתה נגד השמאל
ברור ומובן שהימין אינו מקבל את העמדות הכלכליות והמדיניות של השמאל, אבל הדה-לגיטימציה שפעילי הימין מנסים לעשות לעמדות אלה כשהם מכנים כל מי שהוא שמאלני כבוגד, היא פסולה. השמאלנים הם אנשים מוסריים וריאליסטיים שרוצים לשמור הן על אופייה היהודי והן על אופייה הדמוקרטי של המדינה, ולכן ההאשמות כי השמאלנים הם בוגדים וקומוניסטים, היא לא יותר מהסתה מרושעת של אנשי הימין.
העמדות הכלכליות והמדיניות של השמאל הן עמדות ריאליסטיות שנועדו לשמר ולהגן על המדינה היהודית גם מהעוני ומחוסר הצדק בתוך המדינה, וגם מהסכנה שהיהודים יאבדו את הרוב היהודי בישראל, ולכן יאבדו את החזון הציוני למדינה יהודית בארץ ישראל.
מדיניות הימין בראשות נתניהו מובילה אותנו למדינה דו-לאומית ענייה ומפולגת, ואילו השמאל מציע אלטרנטיבה של מדינת רווחה יהודית. עכשיו תגידו לי אתם מי יותר ציוני, מוסרי וריאליסטי, השמאל או הימין?

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שמאל מוסרי וריאליסטי
תגובות  [ 16 ] מוצגות  [ 16 ]  כתוב תגובה 
1
הטענות נגד השמאל
ע. הנביא  |  23/01/12 18:17
2
אתם לא מוסריים ולא ריאליסטיים
קוסא מחשי  |  23/01/12 19:21
3
הזויים
יואל קורנבלום  |  23/01/12 19:49
4
מנסה לכבס את פשעי השמאל פה ל"ת
שמאלני מתועב  |  24/01/12 00:00
5
ראינו את ה"מוסריות"וה"ריאליזם"
קורןנאוה טבריה  |  24/01/12 10:04
6
לכל בדיחה יש גבול=חצית את הגבו
קורןנאוה טבריה  |  24/01/12 10:15
7
ראו את נציגי הסמול:בן סימוןפרץ
אוי-ווי  |  24/01/12 10:48
8
שכני ,מתנחלים על כפר ערבי!!!
רמת אפעל הסמולנית  |  24/01/12 11:12
 
- וכמה קיבוצים נבנו על כפר-ערבי? ל"ת
מוסרי אמרת?  |  24/01/12 11:25
 
- כן,כן חיים אורון ממרץ=מתנחל !!
מכירים את חיים קה  |  24/01/12 11:59
9
גיגי ,ענה -נא במוסריות של סמול
סתם תמהה  |  24/01/12 14:18
10
ממתי ? הנה התשובה -
ashco  |  24/01/12 14:22
11
אמור מי בסמול מנהיג מוסרי?מי ?
דניאל גיגי,מי ?  |  24/01/12 14:27
 
- ג'ומס ממר"צ הכי מוסרי ב0מול-הו
קורןנאוה טבריה  |  25/01/12 05:07
12
זה מה שכתב ברל כצנלסון על גיגי
קורןנאוה טבריה  |  25/01/12 05:37
13
לא לשכוח את המוסר ב"אלטלנה"וב
קורןנאוה טבריה  |  25/01/12 05:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
עד לא מכבר נחשב בית המשפט העליון למגדלור של צדק בעיני השמאל    כעת, לאחר הפסיקה בחוק האזרחות, נשמעת ביקורת חריפה    מעתה, גם העליון יזכה במנת הדה-לגיטימציה - הפעם, משמאל
ד"ר רון בריימן
אלה פניה של הטלוויזיה הישראלית: תוקפנות - בטענה שמדובר בסאטירה - נגד כל ממשלה בישראל, אבל תמיד משמאל    מדוע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מעלימים עין מהניצול הציני של אמצעי שידור ציבורי מרכזי לצרכיהם הפוליטיים של הקיצוניים ביותר בקשת הפוליטית?
תרצה הכטר
למדתי דבר מה על חופש הביטוי והיצירה, דרך קריאת "גשר סן לואיס ריי", ספרו המעניין של תורנטון ויילדר, סופר מהמאה הקודמת שזכה בשלושה פרסי פוליצר, אחד מהם על יצירה זאת. ויילדר הוא סופר אמריקני שהיה ידוע כאומן מילים ורעיונות שהשתמש בחומרים ש"שאל" מיצירותיהם של אחרים. האם הוא "העתיק", "גנב", "שאל" או "קיבל השראה" ספרותית?
אלי אלון
במסגרת מבצע "מקררים חסכניים מסובסדים" חוברו מחשבי חנויות החשמל למאגר המידע הממשלתי על זכאי הבטחת הכנסה והתוצאה: שמותיהם ופרטיהם של אלפי מקבלי קצבת הבטחת הכנסה מהביטוח הלאומי היו חשופים ונגישים, במשך כל תקופת המבצע, לעשרות רבות של מוכרים ואולי אף לעובדים אחרים בחנויות חשמל ברחבי הארץ
אפרים הלפרין
אין לי ספק שמזייף המסמך, ואלה שהשתמשו בו, אשר לפחות חלקם עצמו עיניהם מהאפשרות שהוא מזויף, הם אלה שסיכלו את מינוי גלנט לרמטכ"ל, וכל שאר הפרטים עזרו רק ב"וידוא ההריגה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il