X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, בדבר מינויו של מפקד חיל האוויר על נימוקיה אינה במסגרת של "זכות הציבור לדעת". היא צריכה להתקיים בחדרי חדרים, דוגמת התוכניות האופרטיביות הסודיות ביותר של הצבא
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו, אהוד ברק, בני גנץ. מחלוקת לגיטימית [צילום: משרד הביטחון]

הסטריפטיז של ביטחון ישראל הנחשף בכותרת הראשית של ידיעות אחרונות בדבר המחלוקת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לבין הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, בדבר מינויו של מפקד חיל האוויר, היא מחלוקת לגיטימית. אולם מחלוקת שכזאת, ובעיקר נימוקיה, כי האלוף יוחנן לוקר, מועמדו של ראש הממשלה תומך בתקיפת מתקני הגרעין באירן, בעוד מועמדו של הרמטכ"ל אלוף אמיר אשל מתנגד לתקיפה שכזאת, הנחשפת לעיני הציבור פוגעת בביטחון ישראל.
תפקידה של הצנזורה הצבאית לחסום פרסום שכזה, ואם לא מילאה את תפקידה במקרה הנדון, אזי רצוי במסגרת תוכניות החיסכון בצה"ל לבטל את היחידה המיותרת הזאת.
לא בלבד שחשיפת המחלוקת הזאת פוגעת בביטחון ישראל, אלא שהיא משמשת גם ככלי במאבק הפוליטי להפלתו של ראש הממשלה בידי ח"כ רוני בר-און. בראון, מראשי קדימה, מתומכיה העיקריים של ראש האופוזיציה ח"כ ציפי לבני, טוען שראש הממשלה ושר הביטחון לא צריכים להתערב במינוי מפקד ח"א. ראוי לציין כי אלוף (מיל.) יוחאי בן נון, מפקד חיל אויר לשעבר, אמר בראיון בגל"צ, כי מעורבותם של ראש הממשלה ושר הביטחון במינויו של מפקד ח"א, כמו במינויים של בעלי תפקידים בכירים מקבילים בצה"ל, אין לגיטימית ממנה. הוא הוסיף כי מינויים שכאלה כמובן שאין לכפות על הרמטכ"ל אלא לקבל בהסכמה.
לסיכום: מחלוקת שכזאת על נימוקיה, אינה במסגרת של "זכות הציבור לדעת", היא צריכה להתקיים בחדרי חדרים, דוגמת התוכניות האופרטיביות הסודיות ביותר של הצבא.

תאריך:  23/01/2012   |   עודכן:  23/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בימים ההם אין צנזור בישראל!
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
זה לא סוד שבני גנץ פחות מוכשר
מיואב גלנט  |  23/01/12 16:56
2
מה באמת קורה מאחרי הקלעים?
חשדנית  |  24/01/12 14:02
 
- תוציאו קיטור "חברים"
ק. ממבשרת  |  24/01/12 19:06
3
במה תלוי פרסום?
גילה פ.  |  25/01/12 01:10
 
- זאת ועוד
המחבר  |  25/01/12 07:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דן אלון
הטכנולוגיה מאפשרת את המהפכה האנושית הבאה, וכמו אחיותיה הזקנות (המהפכה התעשייתית, מהפכת הדפוס), היא מניעה את השינוי הגדול הבא: האימפריה הטכנולוגית הבינלאומית. התאגיד הבינלאומי שיבנה את המודל העסקי שלו באופן שיתאם את הדינמיקה של השינוי הזה, יוכל לשרוד את המהפכה הזו ואולי אף להוביל את השינוי
דניאל גיגי
הימין בישראל מנסה לעשות דה-לגיטימציה לעמדות השמאל כשהוא מציג את כל השמאלנים כקומוניסטים עוכרי ישראל. ממתי השאיפות ליצור בישראל חברה צודקת ומוסרית יותר ולהשיג שלום עם שכנינו הפכו להיות שאיפות בוגדניות? כדאי שהימין הישראלי יסתכל במראה לפני שהוא מבקר דעות ועמדות אחרות. בניגוד לאג'נדה הכלכלית והמדינית הקיצונית של הימין, השמאל מציג עמדות מתונות ומוסריות
דרור אידר
עד לא מכבר נחשב בית המשפט העליון למגדלור של צדק בעיני השמאל    כעת, לאחר הפסיקה בחוק האזרחות, נשמעת ביקורת חריפה    מעתה, גם העליון יזכה במנת הדה-לגיטימציה - הפעם, משמאל
ד"ר רון בריימן
אלה פניה של הטלוויזיה הישראלית: תוקפנות - בטענה שמדובר בסאטירה - נגד כל ממשלה בישראל, אבל תמיד משמאל    מדוע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, מבקר המדינה והיועץ המשפטי לממשלה מעלימים עין מהניצול הציני של אמצעי שידור ציבורי מרכזי לצרכיהם הפוליטיים של הקיצוניים ביותר בקשת הפוליטית?
תרצה הכטר
למדתי דבר מה על חופש הביטוי והיצירה, דרך קריאת "גשר סן לואיס ריי", ספרו המעניין של תורנטון ויילדר, סופר מהמאה הקודמת שזכה בשלושה פרסי פוליצר, אחד מהם על יצירה זאת. ויילדר הוא סופר אמריקני שהיה ידוע כאומן מילים ורעיונות שהשתמש בחומרים ש"שאל" מיצירותיהם של אחרים. האם הוא "העתיק", "גנב", "שאל" או "קיבל השראה" ספרותית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il