X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר מפזרים לנו הבטחות שווא במשא-ומתן, עלינו לקבל אחריות על גורלנו ולא להמר על חיינו כאן לאחר ששבנו למולדתנו בדורנו. כשהנאצים רימו את יהודי אירופה שמדובר במחנות עבודה בלבד, היהודים האמינו. סופר השואה לייב רוכמן כתב: "הֶאֱמנו , באשר בצֶלם בראונו, אשרינו שהאמנו". ואנו שחיים בהווה וזוכרים את העבר אומרים היום: "לא נאמין ולא אשרינו בכך" כי אנו רוצים להגן על קיומנו
▪  ▪  ▪
אבו מאזן ואיסמעיל הניה. הכבדת לב של הפלשתינים [צילום: AP]
להפסיק כל מו"מ
יש להפסיק כל משא-ומתן, עד שהאויב יכיר בכך שאנו כאן כדי להישאר כאן, ויחזור בו מכל אמנות החיסול ופסוקי ההסתה. המהפכה של התחזקות האסלם מחלחלת כיום אל כל העולם הערבי, והיא פועלת לרעת כל פשרה אפשרית במזרח התיכון

פרשת השבוע מזמנת לנו גם הפעם חלון קדום לצפות בו אל ימינו אלה. פרשת השבוע "בוא" בספר שמות, מתארת את הדו-שיח עם פרעה, אך בו-זמנית נאמר שפרעה יסרב לכל הצעה, כי האל הכביד את לבו: "בוא אל פרעה, כי אני הכבדתי את לבו" (שמות י, א). אנו למדים מילדות שהאדם הוא בן-חורין וניחן בבחירה חופשית, ולכן הוא ראוי לשכר על מעשה טוב ולעונש על מעשה רע. אִם מפרעה נגזלת זכות הבחירה החופשית, למה הוא ראוי לעונש?
כשאנו בוחנים את התנהגות אויבינו כלפינו בחדשים האחרונים, אנו שואלים: איך ניתן לנהל דו-שיח עם אויב שמביע בגלוי כוונות זדון והשמדה כלפיך? האם האל הכביד את לבו? הרי אם האויב היה מנהל דו-שיח כוזב אתנו, יכול היה להפילנו בפח בהבטחות שווא ובאשליות. מדוע האויב כה גלוי בכוונותיו הרעות?
המופתי של ירושלים חושף מדי פעם את כוונות הפלשתינים ואת דעת האסלם על הסכסוך בינינו לבין העם הפלשתיני.
המופתי מוחמד חוסיין הכריז: "על המוסלמים להרוג ביהודים". זה כמעט ציטוט מהמן הרשע ומצוררי ישראל לאורך הדורות. המופתי פנה אל צאן מרעיתו והכריז שזו מצוות הקוראן. לא פלא שההקצנה באה מן החוגים הדתיים בעולם הערבי, ולצערנו "האביב הערבי" הולך ומצטייר כאביב של שדות חרוכים ושחורים ללא פריחה וללא פתיחות כלפי העולם הסובב.
כל דו-שיח מתפרש ככניעה
הניסיונות של מדינות בעולם לנהל מו"מ עם ארגוני טרור מוכיח שוב ושוב שהטרור מבין כל דו-שיח ככניעה. האמריקנים חווים זאת עכשיו במו"מ עם הטאליבן, ואנו חווים זאת יום יום במגע עם הפלגים הפלשתינים אש"ף וחמאס. בעבר אמרו לנו לא פעם שאבו מאזן והרש"פ הם הטובים ואסמעיל האניה וחבורת חמאס הם הרעים. אך מתברר שהדו-שיח המתחדש בין אש"ף לחמאס אינו מוביל להתמתנות של החמאס, אלא להזדהות של אש"ף עם הקו של חמאס. הסכם הפיוס בין הפלגים מבטא גם הוא הכבדת לב של הפלשתינים והזדהות עם הקו של סילוק הַיֵשות הציונית מן המזרח התיכון.
לאחר כל מפגש בין הפלגים, חמאס מדגיש ומחדש מחויבותו לאמָנה שלו, והוא מכריז שהפתרון הוא רק במאבק מזוין להסרת הכיבוש מכל פלשתין. הערכים שהוא מכריז עליהם: התנגדות, מוות כשאהיד, שחרור האדמה הקדושה (על-פי ניסוחיהם). האניה אומר: "המאבק המזוין הוא בחירה אסטרטגית שלנו לשחרור אדמותינו מן הים עד לנהר".
בכל פעם שהתקיים מו"מ עם הפלשתינים בשנים האחרונות תמיד עלתה הטענה: "אֶת דרך המלחמה כבר ניסינו, בואו ננסה את דרך השלום". ומהי דרך השלום? לקבל את התביעות הפלשתיניות... המציאות מוכיחה שוב ושוב שהאויב מכביד לבו וחושף שאין כוונתו כלל בשלום: הוא מעוניין בסילוק הישות הציונית כולה, קרי: מחיקת מדינת ישראל.
מחויבים להאמין לכוונות ההשמדה
פרעה בימי קדם והפלשתינים כיום יכלו להסתיר כוונותיהם. הרי יש להם בחירה חופשית. אך מתברר שהאויב מכריז על כוונותיו בריש גלי, ועלינו לכבד אותו ולהאמין לו. האם האויב עושה זאת משום שנשללה ממנו בחירה חופשית? על כך עונה הרמב"ם תשובה ברורה ונוקבת: רק לאחר שאדם בוחר ברע בעקביות, האל מכביד לבו כדי לא לאפשר לו לשוב מֵרִשעוֹ, ואז הוא באמת ראוי לעונש.
כך אומר הרמב"ם: "אפשר שיחטא אדם חטא גדול או חטאים רבים, עד שייתן הדין לפני דיין האמת, שיהא הפירעון מזה החוטא על חטאים אלו, שעשה ברצונו ומדעתו, שמונעין ממנו התשובה, ואין מניחין לו רשות לשוב מֵרשעו, כדי שימות בחטאו שעשה" (הרמב"ם, הלכות תשובה).
ואנו הצופים בתגובות אויבינו, מחויבים להאמין לכוונות ההשמדה שלהם ולקבל אחריות על גורלנו. לא פעם בשיחות עם אנשי שמאל, אני שומע את המשפט: "אני יודע שאין ערך להבטחות ולמילים שלהם, הם לא רוצים אותנו כאן". ותמיד אני תוהה: אם אכן כולנו יודעים מה כוונת האויב, יש להפסיק כל משא-ומתן, עד שהאויב יכיר בכך שאנו כאן כדי להישאר כאן, ויחזור בו מכל אמנות החיסול ופסוקי ההסתה. המהפכה של התחזקות האסלם מחלחלת כיום אל כל העולם הערבי, והיא פועלת לרעת כל פשרה אפשרית במזרח התיכון. ההקצנה האיסלאמית היא גם מנת חלקן של אירן וטורקיה, ואל נשכח את תהליך ההתגרענות של אירן.
כאשר מפזרים לנו הבטחות שווא במשא-ומתן, עלינו לקבל אחריות על גורלנו ולא להמר על חיינו כאן לאחר ששבנו למולדתנו בדורנו. כשהנאצים רימו את יהודי אירופה שמדובר במחנות עבודה בלבד, היהודים האמינו. סופר השואה לייב רוכמן כתב: "הֶאֱמנו , באשר בצֶלם בראונו, אשרינו שהאמנו". ואנו שחיים בהווה וזוכרים את העבר אומרים היום: "לא נאמין ולא אשרינו בכך" כי אנו רוצים להגן על קיומנו.

תאריך:  24/01/2012   |   עודכן:  24/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להאמין לאויב, לקבל אחריות לגורלנו
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רק לעשות שלום... ל"ת
אמדון  |  24/01/12 13:09
2
רק לעשות שלום...
אמדון  |  24/01/12 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל חקק
ברכה סרי מאמינה בניצחון הרוח, בניצחון המשמעות הפנימית, בקבלת הישות הרוחנית כקודמת לכל ישות חומרית. כתיבתה נובעת מתוך המקורות, צוללת בתוך המקורות, בתוך התפילה – בתוך הגוונים השונים של ירושלים. הכול נושק לגבהים, אך הכתיבה פשוטה וענווה ומיוסרת
רועי אורן
אין ספק שמוסיקת האינדי הפכה להיות חלק מרכזי בתעשיית המוזיקה הפופולרית בישראל    תכירו, להקה משלנו בישראל: "אצבעות קטנות"
עמוס דאי
קפטן ג'ורג', אתה ראוי להערכה ולהוקרה על פועלך רב-השנים למען המדינה למניעת שפיכות דמים ומעשי טרור. העוול שנגרם לך כאן לא יכופר לעולם. אני מצדיע לך
יוסף קנדלקר
האם חתונה יותר צנועה היא גם פחות משמחת? אולי ההפך? אנחנו מרבים לבקר את הציבור החרדי, ופעמים רבות בצדק, אולם אפשר גם ללמוד ממנו כמה דברים. החתונות במגזר הזה צנועות מאוד אבל גם שמחות מאוד
מתי דוד
שני ארגונים מקצועיים יציגים של רופאים ועיתונאים, מצויים בתהליך מואץ של התפוררות ואובדן מעמדם, כתוצאה ממרד פנימי של חבריהם, שאיבדו את אמונם בארגון ובהנהגתו. המחלוקות הפנימיות על-רקע האכזבות מהמדיניות, מההשגים ומהניהול, הפכו למרד גלוי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il