X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דווקא דעת הרוב בבג"ץ חוק האזרחות מייצגת עמדה אנטי-ציונית אם ערבייה שחיה בסלפית היא תושבת של מקום שאינו בישראל, האין כך גם יהודי החי באריאל?
▪  ▪  ▪
רמאללה. אינה חלק מישראל? [צילום: פלאש 90]
אם ערביה שחייה בסלפית היא תושבת של מקום שאינו בישראל, האין כך גם יהודי החי באריאל? לו הייתי אמריקני או קנדי או בריטי, ועל אחת כמה וכמה רמת-אביבי, כך הייתי מבין אל-נכון את פסיקתו של בית המשפט העליון.

גיל ושמחה פקדו את נאמני ארץ ישראל בעקבות החלטתו של בית המשפט העליון להותיר על-כנה את הוראת השעה בנושא נישואי פלשתינים עם ערבים ישראלים. אם לדון על-פי הדיצה והרינה, הרי שבג"ץ הפך את עורו, ומעתה, במקום לשמש מקל חובלים בידי האנטישמים המשתמשים בממסד המשפטי כדי לרוצץ את מוח הציונות, יגן בית המשפט על הציונות בפני המתנקש הערבי הסדרתי. עוד מעט ומשקה יוצע ברבים, והעיר ירושלים צהלה ושמחה.
אלא שמבט מפוכח מוחק כל שמחה מעל פני המתבונן האובייקטיבי. הוראת השעה מגבילה את יכולתם של ערבים בעלי אזרחות ישראלית לשאת בני זוג ערבייים שאינם בעלי אזרחות ישראלית, אף אם אלה האחרונים מתגוררים בארץ ישראל, ולהעניק להם ולצאצאיהם אזרחות ישראלית. לכאורה, היא מציבה מכשול של ממש במסלול של שיטת הסתננות באיצטלה של איחוד משפחות, להשגת "זכות השיבה", או "תביעת הפלישה" - תלוי במתבונן. אם ירצו לממש את אהבתם, אומר בית המשפט באירוניה, יממשו אותה בג'נין, ברמאללה או בנבלוס.
מה אפוא אומר בית המשפט? כי ג'נין, רמאללה ונבלוס אינן חלק מישראל. הוא פוסק כי גנים, בית-אל ושכם הם למעשה מדינה זרה שחוקי הארץ אינם חלים עליה, ותושביה אינם תושבי הארץ אלא תושבי ארץ זרה, כאילו היו בקירקוק, חמה או חומס. למעשה בית המשפט קידש פה שוב את הקו הירוק, את החלוקה השרירותית של ארץ ישראל על-פי קווי שביתת הנשק של מאי 1949, שמצידם האחד יש ישראל ומצידם השני - פלשתין.
פסיקה מגוחכת במיוחד
מה אם כן על-פי פסיקה זו מעמדם של 300 אלף היהודים תושבי יהודה ושומרון החיים בפלשתין? אם ערביה שחייה בסלפית היא תושבת של מקום שאינו בישראל, האין כך גם יהודי החי באריאל? לו הייתי אמריקני או קנדי או בריטי, ועל אחת כמה וכמה רמת-אביבי, כך הייתי מבין אל-נכון את פסיקתו של בית המשפט העליון.
מהותית, במה שונה ערבי החי בסלפית מערבי החי באום אל-פאחם? האם הראשון שולל את קיומה של ישראל יותר מן השני? כולנו יודעים כי שניהם אחים, וכי הקו הירוק המפריד ביניהם הוא מלאכותי, חסר משמעות, מלבד היותו חלק מטקטיקת הסלאמי. שניהם דורשים כי סלפית תועבר לשלטון ערבי לאחר גירוש היהודים מאריאל, כשלב בהכנת המאבק על כפר-סבא רעננה ושייח'-מוניס. הערבייה מסלפית המבקשת להינשא לערבי מנצרת אינה רואה בכך מעבר מארץ לארץ, אלא שלב נוסף בכיבוש אותה ארץ וגירוש היהודים ממנה. היהודי הרואה נכוחה מבין באותו אופן כי עמדותיו של הערבי הנושא תעודת זהות ישראלית כלפי ישראל אינן שונות מאלו של הערבייה הנושאת תעודת זהות פלשתינית. שתי התעודות הן פיקציה, המצאה, אשליה שמוכרת לנו המערכת המשפטית לנו, כאילו ארץ ישראל ניתנת לחלוקה בשלום. מבחינה יהודית, שניהם מסוכנים באותה מידה, אולי ה"ישראלי" אף יותר מן ה"פלשתינית". שניהם פולשים זרים לארץ ישראל, והניסיון להכשיר את האחד ולטמא את השנייה הוא עלבון להיגיון, להיסטוריה ולעתיד הציונות.
יגעתי ומצאתי את האיש שדעותיו הפומביות זהות לחלוטין לדעתו של בית המשפט העליון: מרואן ברגותי, שנשפט ל-5 מאסרי עולם, מתוך 67 מאסרי עולם שלהם הוא זכאי בגין 67 יהודים טבוחים, שרופים, מבותרים לרסיסים שלהם הוא אחראי אישית וישירות. אליבא דברגותי, הסכסוך הישראלי-ערבי יסתיים כאשר תיסוג ישראל לקווי ה-4 ביוני 1967, ובמקומה תקום מדינת פלשתין. בית המשפט העליון כבר הכשיר את אימוץ קווי אושוויץ בגזרת עזה (היום, חמאסטן). עכשיו מאמץ אותו בית משפט את גישתו של ברגותי, ומכריז על לב הארץ כארץ זרה, שהעובר אליה כאילו יצא לארץ גזירה.
למעשה, דעת המיעוט בהחלטת בית המשפט, השוללת את ההפרדה המלאכותית לפי קווי 49', היא העמדה הציונית, בעוד שדעת הרוב, שעליה צהלו נאמני ארץ ישראל, היא המכשירה את עמדתו הפומבית של רב-המרצחים מרואן ברגותי.
לכן, אין לה לשמחה זו שבעקבות הפסיקה מקום כלל ועיקר. להפך. זהו יום עצוב כאשר בית משפט יהודי מגדיר את לב הארץ כארץ זרה, ארץ גזירה המצוייה מחוץ למדינת ישראל. מלהבים שבנגב, המוקפת ב-70 אלף ערבים ומאות מסגדים, פסיקתו של בית המשפט ה"מגינה" על ישראל היהודית נראית מגוחכת במיוחד.

לאתר מגזין מראה
הכותב הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial".
תאריך:  29/01/2012   |   עודכן:  29/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לשמחה מה זו עושה?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
קשה לי להבין אותך.
אהוד פרלסמן  |  30/01/12 04:39
 
- אהוד פרלסמן מתקשה לקרוא מאמר ל"ת
שלא כתוב בערבית  |  30/01/12 08:57
2
לדעתי אתה טועה בניתוח שלך
ניררררררררררר  |  1/02/12 12:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בן בוגוסלבסקי
מאז עידן אהרן ברק, בית המשפט העליון בישראל בשבתו כבית דין גבוה לצדק מתפקד כבית משפט לחוקה לכל דבר ועניין
ד"ר גבריאל אביטל
מותר ואף חובה על בן-סימון לקרב את הציבור הערבי להכרה שהם מיעוט הזכאי לכל הזכויות כבני אדם, אולם בהתקפתו על היהודים הבאים מארצות ניכר, הוא רומז בהכרח אל החמשיר של הח"כ הערבי אחמד טיבי מעל בימת הכנסת - היהודים הרוסים אינם רצויים
מרדכי קידר
הסיכויים לאיחוד החברה המצרית המזרחית המשוסעת בעזרת כלים מערביים    עתה תעמוד בפני המערכת המצרית השאלה הקשורה לשם המדינה, והעובדה שהאיסלאם נעדר ממנו. ייתכן כי שם המדינה יוחלף שוב, והפעם הוא יהיה משהו כמו "מדינת מצרים המוסלמית הערבית"
עו"ד אברהם פכטר
הרבה דברים קרו מאז הוועידה, בשנת 1942, בה התכנסו כמה מבכירי ההנהגה הנאצית כדי לתכנן את ביצוע השמדת יהדות אירופה. הרבה דברים השתנו מאז, אבל השנאה ליהודים ממשיכה לבעבע ולבעור בליבם של שונאי ישראל הישנים והחדשים. אירן וגרורותיה וכן המופתי של ירושלים שנאם בלהט להרוג את כל ה"כופרים" היהודים. אז מה השתנה?
יואב יצחק
יאיר לפיד הוא איש רקוב, שקרן ונכלולי. באופן התנהלותו הוא מזכיר לי את אביו, יוסף (טומי) לפיד, ש"ניחן" בתכונות דומות    צירופו למסלול לימודי תואר דוקטור באוניברסיטת בר-אילן מעיד על חשד לעבירות שוחד בינו לבין הנהלת האוניברסיטה; יד רוחצת יד
רשימות נוספות
רק אורי אבנרי לבדו יודע מיהו באמת  /  עמוס גורן
מי יציל את המציל   /  שלמה פרלה
לא ה"לבנים" אשמים, אלא ה"אדומים"  /  מוטי היינריך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il