X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר אדם מגיש השגה למס שבח, על מס שבח להחליט בתוך שמונה חודשים ובמקרים מיוחדים בתוך שנה ולשלוח את ההחלטה לאותו אדם שפנה אליו
▪  ▪  ▪
ניתן להשיג גם על קנסות שהוטלו ע"י מיסוי מקרקעין [צילום: פלאש 90]

חוק מיסוי מקרקעין, קובע כי אדם יכול להגיש השגה בכתב, ומשזו הוגשה חייב המנהל לתת החלטה בהשגה בתוך שמונה חודשים ובמקרים מיוחדים בתוך שנה.
לאחרונה, נדון ע"י ועדת ערר מס שבח בבאר שבע מקרה בו עו"ד מונה ככונס נכסים ע"י ראש ההוצל"פ על זכויות במקרקעין. לאחר שהמקרקעין נמכרו ע"י כונס הנכסים, הוגשה על ידו הצהרת מכר כנדרש למיסוי מקרקעין, בהצהרה צוין כי המקרקעין נמכרו בהליך כינוס. עוד הובהר ע"י הכונס, כי העיכוב הקל בהגשת הצהרת המכר, נבע מעיכוב הליכים שהוחלט ע"י בית המשפט השלום. מנהל מס שבח, חייב את המוכרת במס שבח וכן הוסיף קנס בגין האיחור בהגשת הטופס. כונס הכנסים הגיש השגה הן על חיוב מס השבח והן על החיוב בקנס.
כחצי שנה לאחר הגשת ההשגה, נחם הסכם פשרה בין הכונס לבין מיסוי מקרקעין, במסגרתו הוחלט לפטור את המוכרת ממס שבח לאחר שהוכרו לה ע"י מיסוי מקרקעין, הוצאות שונות. בהסכם הפשרה נקבעה התייחסות מפורשת לקנס שהוטל והוסכם כי הצדדים ימתינו להחלטת מנהלת המשרד. ברם, חרף פניות הכונס למיסוי מקרקעין, לא בוטל הקנס ואף לא ניתנה לו החלטה בהשגה שהוגשה על ידו.
המכתבים נשלחו - המענה ממיסוי מקרקעין לא הגיע
הכונס הגיש ערר לוועדת הערר בבאר-שבע. במסגרת הערר, טען כונס הנכסים, כי היות שמנהל מיסוי מקרקעין לא נתן החלטה בהשגה בתוך שנה, הרי שהשגתו התקבלה. מנהל מיסוי מקרקעין, טען שלוש טענות עיקריות, שנדחו ע"י ועדת הערר. ראשית, כי ניתנה החלטה בהשגה בתוך שנה, וזו נשלחה לב"כ הקונה שהוא הגורם הרלוונטי לעניין הקנס. שנית, לא ניתן להגיש השגה על קנס שהוטל בגין אי דיווח במועד, משום שקנס אינו שומה. במסגרת הסיכומים שהוגשו לוועדת הערר, הוסיף מיסוי מקרקעין טענה חדשה, והיא כי לא היה לכונס הנכסים יפוי כוח חתום מטעם הקונה.
ועדת הערר דחתה את כל טענות מיסוי מקרקעין וקבעה כי היה על מנהל מיסוי מקרקעין להשיב להשגה שהגיש הכונס בתוך שנה. עוד הוסיפה ועדת הערר כי הכונס לא שקט על שמריו והמשיך לשלוח מכתבים, וגם למכתבים אלו לא ניתן כל מענה ע"י מיסוי מקרקעין.
עוד קבעה ועדת ערר כי גם אם נכונה טענת מיסוי מקרקעין כי לא ניתן להגיש השגה על קנס, הרי שאי-מענה להשגה תוך שנה, יש בו כדי לקבל את ההשגה, במיוחד כאשר נשלחו ע"י הכונס מכתבים נוספים שלא נענו ע"י מיסוי מקרקעין. באשר לטענת ייפוי הכוח, קובעת ועדת הערר, כי סמכות הניתנת לעורך דין מכוח חוק השליחות, אינה צריכה להיעשות בכתב, ובנוסף ממילא במסגרת צו המינוי שניתן לכונס, קיבל כונס הנכסים הסמכה להגיש השגה גם בשמו של הקונה.
תמרור מפורש - להשיב בזמן לפניות הנישומים
פסק דין זה, מצטרף לפסקי דין אחרים שניתנו לאחרונה בעניין עיקרון סופיות השומה. בתי המשפט, מציבים בפני הרשות תמרור מפורש, לפיו על הרשות להשיב בזמן לפניות הנישומים. פניות שלא ייענו בזמן, יגרמו לביטול השומה וקבלת עמדת הנישומים.
עוד אנו סבורים, כי מפסק הדין ניתן ללמוד באופן מפורש כי לא תתקבל טענת מנהל מס שבח לפיה לא ניתן להגיש השגה על קנסות. אין ספק כי קנס בסופו של דבר מהווה מרכיב כספי של הסכום לתשלום, ולכן הוא מהווה שומה. משכך, ברור כי ניתן להשיג גם על קנסות שהוטלו ע"י מיסוי מקרקעין.

הכותבים הם ממשרד זיו שרון ושות' עורכי דין, ואלתר עורכי דין
תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-מתן החלטה בהשגה בזמן: כמוה כקבלתה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
כן, אוניברסיטת בר-אילן פתחה מסלול מעורר מחלוקת אקדמית, אבל הדיון בכנסת נגוע באינטרסים אישיים, מהם צריך להיזהר
יוסף קנדלקר
רוכבי הטרקטורונים והקורקינטים הממונעים שמפריעים לתושבים במקרה הטוב, ומסכנים את שלומם במקרה הגרוע. זוהי תופעה מסוכנת שאותה יש לבער, ואם לא למגר אותה, אז לפחות להפחית את היקפה באופן משמעותי.
עפר דרורי
אין להאריך את חוק טל שנכשל    יש ללמד את האוכלוסיה החרדית שניתן להיות חרדי, שומר תורה ומצוות ולשרת בצבא    אפשר גם לקבוע קריטריונים לשירות לאומי בחוק מתאים    ותמיד ניתן להמשיך ולהקיא...
אריה יצחקי
ראוי היה כי נערך ברצינות לשטיפת המוח הצפויה לציבור הישראלי. לפיד וחבר מרעיו במפלגת "קשקשת ברשת" זוממים להגשים את תוכניתם הגדולה להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה, ובמסגרת זאת לשטוף את מוחו של הציבור, ולגרום להזנייתו ולהטייתו לרדידות ומוגבלות
איתן קלינסקי
את השטר ללא כיסוי של ביבי נתניהו הלפיד של יאיר מאמץ כלשונו וככתבו . הוא מנסה לאחז את עינינו , שהלפיד מאיר לנו תקווה, כשלמעשה יש בו רק אש כבויה ושברירי מלים מרחפות להן כסומא בארבות של סְפֵרוֹת שמימיות עמוסות מלל עקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il