X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גברים מוותרים הרבה יותר מנשים על זכויותיהם בדירה המשותפת על-מנת להפחית במזונות שנאלצים לשלם. אינני יודע כמה גברים בוכים בלילה, אבל לנגד עיני גברים רבים בוכים ביום במשרדי, במסדרונות בית המשפט ובאולם הדיונים
▪  ▪  ▪
גירושין. הדין הנוהג אינו מעניק שום כוח לגברים על פני הנשים [צילום: ישראל 10]
אין מגן על שכרו של האב
גברים רבים במיטב שנותיהם שבים לבית הוריהם הואיל ומתקשים למצוא לעצמם קורת גג בשל החיוב הגבוה והבלתי אפשרי במזונות. אין מענה בדין הישראלי המגן על שכרו של אב אשר אינו יכול לשאת במזונות ילדיו

לנוכח ההשגות והביקורת של ח"כ זהבה גלאון וארגוני הנשים בעניין מסקנות ועדת שניט בנושא משמורת ילדים, ניסיתי לאתר לאחרונה את הזמר אבנר גדסי ולהציע לו שישנה במעט את שירו הידוע "הגברים בוכים בלילה" ויוסיף לו את המילים "ובוכים גם ביום".
אינני יודע כמה פעמים בחייהן פקדו ח"כ גלאון והמבקרות האחרות את מסקנות הוועדה, את בתי הדין הרבניים ובתי משפט לענייני משפחה על מחוזותיהם, כמה פעמים נכחו בדיונים (כמעט אפס הואיל והדיונים מתקיימים בדלתיים סגורות) ועיינו בהחלטות שיפוטיות ופסקי דין. למקרא ביקורתן אני סבור כי דבריהן ניזונים מפי השמועה והסברה הרווחת בציבור ולא לאחר מחקר אמפירי מעמיק.
שום הנחות לגברים
הדין הנוהג אינו מעניק שום כוח לגברים על פני הנשים. בעניין המזונות למשל הדין החל לגבי יהודים מפלה לרעה את הגברים דווקא. עד גיל שש שנחשב הגיל הרך ובבחינת קטני קטנים, האב משלם את מלוא צרכי הילדים אף אם בת הזוג אמידה והוא מתפרנס בקושי. זו ההלכה מקדמא דנא. מאידך זוג שלא חל עליו דין אישי (אינם יהודים או אינם משתייכים לעדה מוכרת או זוגות מעורבים) תשלום המזונות מתחלק בין האיש לאשה בשיעור יחסי להכנסותיהם מכל מקור שהוא. מישהו כבר אמר פעם שקשה להיות יהודי!
בעניינים האחרים, כמו הרכוש למשל, בית הדין הרבני כפוף לדין האזרחי ואינו רשאי להפלות את האשה כהוא זה (כי כך פסק והורה להם בג"צ) אלא בהתאם להוראות הדין האזרחי ולהפך. סוגיית המשמורת, אשר נדונה בכל ערכאה שהיא עוברת כמה מסננות לרבות פקידות סעד (פקידי סעד לא בנמצא) עד אשר מתקבלת הכרעה בנושא. מעיון בהחלטות בנושא בערכאות השונות, נמצא כי בדרך כלל המשמורת על הילדים היא לאם. חריגים למשמורת הם, אם מסוממת או בלתי מוסרית בעליל, לא עלינו.
בתי משפט אינם עושים שום הנחות לגברים. בדיונים רבים בבית משפט לענייני משפחה בסוגיית המזונות, נקבעו החלטות המחייבות את האב במלוא שכרו למזונות ילדיו ואף מעבר לכך. בכך הותירו אותו ללא מקורות מחייה. מששאל באחת המקרים אב, מנין אשלם את החיוב שהושת עלי, נענה, תקום שעה אחת קודם ותמצא לך עבודה נוספת. חרף העובדה שלעיתים מדובר באב בשנות החמישים לחייו אשר עובד במשרה מלאה במלאכת כפיים. במקרים מעין אלה בתי משפט מתעלמים מהלכה שנקבע בבג"צ כי יש להותיר לאב הנושא בדמי מזונות כ-2,000 שקלים למחייה.
גברים רבים במיטב שנותיהם שבים לבית הוריהם הואיל ומתקשים למצוא לעצמם קורת גג בשל החיוב הגבוה והבלתי אפשרי במזונות. אין מענה בדין הישראלי המגן על שכרו של אב אשר אינו יכול לשאת במזונות ילדיו כפי שמגן בחיובים אחרים שאינם דיני משפחה.
מי השולט ומי הנשלט?
חוסר יכולתו האובייקטיבית של אב לשלם למזונות ילדיו, גורר בעקבותיו פקודות מאסר. אז נשאלת השאלה מי שולט כאן ומי הנשלט!. אב אשר הילדים במשמורתו, סיכוייו לזכות במזונות עבור ילדיו מבת זוגו אף אם זו משתכרת כפליים ממנו שואפים לאפס. לא ידוע ולא בנמצא אשה אשר הוצא כנגדה פקודת מאסר בגין אי תשלום מזונות ילדיה, אמידה ככל שתהיה.
מי הם או למען הדיוק מי הן פקידות הסעד אשר על-פי המלצותיהן נקבעת המשמורת. נשים ונשים בלבד. האם לכך התכוונה ח"כ גלאון שקבעה נחרצות שדיני המשפחה נשלטים על יד ממסד גברי!!. הגבר המצוי שאני נתקל לא אחת בכזה, אינו משתף פעולה עם פקידות הסעד הואיל ולטענתו, הן אינן אובייקטיביות ונוטות לטובת הנשים.
גברים מוותרים הרבה יותר מנשים על זכויותיהם בדירה המשותפת על-מנת להפחית במזונות שנאלצים לשלם. אינני יודע כמה גברים בוכים בלילה, אבל לנגד עיני גברים רבים בוכים ביום במשרדי, במסדרונות בית המשפט ובאולם הדיונים.
למצער, קולם לא נשמע!

הכותב הוא עו"ד העוסק בדיני משפחה.
תאריך:  31/01/2012   |   עודכן:  16/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 זהבה גלאון
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגברים בוכים גם ביום
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
קפוח גברים
אחד שמבין  |  1/02/12 09:07
2
ארגוני נשים משמנים פעילי גברים
ע_הראל  |  1/02/12 19:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
יש הרואים את הביקורת הנמתחת על אוניברסיטת בר-אילן בעניין התארים המיוחדים שהיא מעניקה לסלבריטאי, כביקורת ממניעים פוליטיים; אך מה רע במניעים פוליטיים?
דניאל גיגי
המשבר בחיסכון הפנסיוני הוא לא רק משבר כלכלי אישי, אלא גם משבר ערכי ציבורי של הציונות, שאיבדה מקור מימון משמעותי ששימש לבניית המדינה. הצד השני של חיסכון פנסיוני הוא השקעה של קרנות הפנסיה, והעובדה שהמחוקק גזל מהנציגים הציבוריים את היכולת להיות מעורבים בדיון הזה גרמה לפגיעה קשה בחברה הישראלית
עופר לפלר
עיתונאים המטפלים בפרשת נתן אשל, האם אתם יודעים הכל?! אתם הקלטתם ושוחחתם עם ר'? לכם יש את העדויות של כל בכירי הלשכה?! אז בשביל מה צריך חקירה בכלל? אם כל החומר כבר בידיכם, הרי כבר חקרתם, שפטתם וכרגע נותר לתת את פקודת הירי ולהוציא את האיש מול כיתת היורים
אברהם בן-עזרא
ההנחה כי המומחה נוטה לצד שמינה אותו ומשלם שכרו ונוטש את העמדה האובייקטיבית - מתממשת הלכה למעשה אצל חלק מהמומחים, אך לא אצל כולם, וכך יוצא כי מומחים אובייקטיביים, ישרי דרך וחסרי פניות - זוכים ליחס מסויג כלפיהם, בגלל התנהלות של אחרים
אפרים הלפרין
אל שבעת פלאי תבל מוסיפה ישראל את הפלא השמיני: חשוד בפלילים מתמודד על תפקיד בכיר ברשות השידור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il