X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
"נפתחה הדלת" בפני אבות המעוניינים להיות הורים שווי זכויות וחובות וליטול חלק פעיל בכל הקשור בגידול הילדים המשותפים, בדמות של "משמורת משותפת" כיצד תעלה את סיכוייך, ועל הדרך תהיה הורה טוב יותר?
▪  ▪  ▪
להיות אב טוב יותר [צילום אילוסטרציה]
עו"ד הדר פרידמן-קובארי

סוגיית המשמורת הכמעט בלעדית הניתנת לאם על ילדים מתחת לגיל שש שנים מוכרת כ"חזקת הגיל הרך", כשחזקה זו מוסדרת בחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות - התשכ"ב - 1962. בחוק נקבע כי במקרה של פרידה בין בני זוג, ילדיהם המשותפים, שטרם מלאו להם שש שנים ייוותרו באופן כמעט אוטומטי במשמורתה של האם. במקרים נדירים, יכול היה האב לערער על חזקה זו אלא שנטל ההוכחה גבוה, ולמעשה מדובר במשימה כמעט בלתי אפשרית.
לא כך התמונה היום. הזמנים השתנו ואיתם חלוקת התפקידים המסורתית בין האב לאם בבית. יותר ויותר אבות נוטלים חלק פעיל ומשמעותי בגידול הילדים, והם אינם מוכנים להסתפק עוד בקיום מפגשים מתוזמנים עם ילדיהם, ולהשוות את מעמדם לאורח שבא לביקור או ל"כספומט" שתרומתו מסתכמת בתשלום המזונות.
משמורת משותפת: כבר לא מילה גסה
בשנים האחרונות, החלו בתי המשפט לאמץ את המושג "משמורת משותפת", דבר שלא היה קיים בעבר במתכונת זו. יחד עם זאת, סוגייה זו עדיין שנויה במחלוקת ולא מונחת בכיס.
חשוב לדעת - החידוש הוא, שהיום אבות יכולים לקבל משמורת משותפת על ילדיהם, אפילו אם הם מתחת לגיל שש שנים! משמורת משותפת הוגדרה בפסיקת בתי המשפט כהסדר בו מוגדרים שני ההורים כמשמורנים על ילדיהם, ובהתאם לכך הם חולקים ביניהם באופן שווה את נטל גידול הילדים והטיפול בהם.
למשמורת משותפת, מספר פרמטרים אליהם נותנים משקל מיוחד בתי המשפט אותם כדאי שכל אב יאמץ כדרך חיים, וכך לא רק שיגדיל את סיכוייו למתן משמורת משותפת אלא גם יהיה הורה מוצלח יותר.
מסוגלות הורית, היא אחד הפרמטרים הבולטים שייבחנו ויושוו. בחן את מקומך בבית. ראה היכן אתה יכול להשלים פערים או להחליף את בת-זוגך. שיתוף הפעולה בינך ובין בת-זוגך נבחן גם כן. טיב התקשורת שביניכם הוא שייבחן. גם אם היחסים עלו על שרטון, חיוני לעבוד על הקשר גם אם במחיר של התערבות חיצונית.
רצונו של הילד חשוב לא פחות משאר הגורמים הנמדדים. הבן את הגורמים שמפריעים לילדך, ראה כיצד אתה יכול להקל עליו וגם כאן שקול התערבות חיצונית של גורמים המוסמכים לייעץ בנושא. הקפד על רמת מעורבות גבוהה בחייו של ילדך, כך תחזק את הקשר עימו וכן תעמיק את משקלך בחייו. ולבסוף, גם אם אתה הוא זה שנאלץ לעזוב את הבית, שקול ברצינות לעבור למקום קרוב. כך תטמיע את מעורבותך וכן לא תעקור את ילדך מסביבתו הטבעית.

אין באמור לעיל להוות חוות-דעת משפטית, או תחליף לייעוץ משפטי מקצועי על-ידי עו"ד הבקיא בנושא, ואין בכך כדי להוות המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה.
הכותבת היא עורכת-דין לדיני משפחה, ממשרד יוזוק, מלכין ואשל.
תאריך:  31/01/2012   |   עודכן:  31/01/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן דינור
גברים מוותרים הרבה יותר מנשים על זכויותיהם בדירה המשותפת על-מנת להפחית במזונות שנאלצים לשלם. אינני יודע כמה גברים בוכים בלילה, אבל לנגד עיני גברים רבים בוכים ביום במשרדי, במסדרונות בית המשפט ובאולם הדיונים
אפרים הלפרין
יש הרואים את הביקורת הנמתחת על אוניברסיטת בר-אילן בעניין התארים המיוחדים שהיא מעניקה לסלבריטאי, כביקורת ממניעים פוליטיים; אך מה רע במניעים פוליטיים?
דניאל גיגי
המשבר בחיסכון הפנסיוני הוא לא רק משבר כלכלי אישי, אלא גם משבר ערכי ציבורי של הציונות, שאיבדה מקור מימון משמעותי ששימש לבניית המדינה. הצד השני של חיסכון פנסיוני הוא השקעה של קרנות הפנסיה, והעובדה שהמחוקק גזל מהנציגים הציבוריים את היכולת להיות מעורבים בדיון הזה גרמה לפגיעה קשה בחברה הישראלית
עופר לפלר
עיתונאים המטפלים בפרשת נתן אשל, האם אתם יודעים הכל?! אתם הקלטתם ושוחחתם עם ר'? לכם יש את העדויות של כל בכירי הלשכה?! אז בשביל מה צריך חקירה בכלל? אם כל החומר כבר בידיכם, הרי כבר חקרתם, שפטתם וכרגע נותר לתת את פקודת הירי ולהוציא את האיש מול כיתת היורים
אברהם בן-עזרא
ההנחה כי המומחה נוטה לצד שמינה אותו ומשלם שכרו ונוטש את העמדה האובייקטיבית - מתממשת הלכה למעשה אצל חלק מהמומחים, אך לא אצל כולם, וכך יוצא כי מומחים אובייקטיביים, ישרי דרך וחסרי פניות - זוכים ליחס מסויג כלפיהם, בגלל התנהלות של אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il