X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פייגלין. רענון נדרש [צילום: פלאש 90]
משה ימשיך לנוח בתיבה
משה פייגלין, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, שימר את כוחו, אך לא זכה לעלייה של ממש בבחירות המקדימות בסיעת הליכוד צעד קטן לפייגלין, ניצחון גדול לבנימין נתניהו

נתייחס ראשית כל אל העובדות. הכוח של פייגלין שווה 12% ממתפקדי הליכוד. החישוב פשוט - פחות מחמישים אחוז ממאה שלושים אלף הגיעו להצביע, 24% מתוך אלו שהגיעו שמו "משה בתיבה". ההבדל בין מתפקדי פייגלין לאנשי נתניהו הוא שאנשי פייגלין יגיעו 'בכל מזג אוויר', כלומר בכל מקרה. לנתניהו אין נאמנות כה מוחלטת, אך מספיק כדי "לנצח בהליכה".
בניגוד לניסיון השמאל למצב את התקדמותו של המפסיד כהקצנה של הליכוד, אגב ההתקדמות הקטנה ביותר מאז החל להתמודד על ראשות התנועה, כוחו של פייגלין לא באמת גבר או גובר במפלגה. הרי בפעם הקודמת השיג 23% כשגם דני דנון התחרה על כס השלטון הליכודי. אז עכשיו הוא השיג שני אחוזים נוספים? אחוז אחד? נו, באמת. הקצנה קשה.
האמת חבויה אצל אותם 50 ומשהו אחוזים שהחליטו לא להגיע. בין אם זה הגשם, המחשבה שהניצחון סגור, או חוסר האלטרנטיבות - דבר אחד ברור: הם לא אנשי פייגלין. אז כמה כוח באמת יש לו בליכוד? רבע מכלל המתפקדים? לא. שמינית לכל היותר. אז איפה ההקצנה? הרי הכוח שלו השתמר בשנתיים האחרונות - לא עלה ולא ירד. פייגלין תקוע.
כוחו של פייגלין לא יימדד כעת, משהפסיד לנתניהו בפער של קול אחד לשלושה. כוחו יימדד כשנתניהו יחליט ללחוץ על המתג, לכבות את האורות, ללכת לבחירות. אז נראה מה כוחו של פייגלין בנוגע לכניסה לרשימת חברי הכנסת - כמה גבוה הוא יוכל להגיע, מבלי להידחק משפטית לאחר מכן, כפי שקרה לו במהלך הבחירות האחרונות. המקום ה-20 לא יספיק לו שוב.
דרכו של פייגלין תקןעה
למרות המאמץ הרב-שנתי, החזון הכביכול נצחי, המאבק האמוני, דרכו של פייגלין תקועה. בניגוד לפעם הקודמת, אז הוא כבר תפר את החליפה והתרגש לקחת את את כיסאו לכנסת, הפעם הוא לא התקדם. אז בפעם הקודמת, כשנתניהו דחק אותו החוצה בעזרת אופיר אקוניס וטריק משפטי, הוא פרץ בבכי ויצא להפסקה ממאבקו הפוליטי, שוקל מחדש את דרכו - עשה חשבון נפש.
אלא שהפעם נראה לי שה"הישג" שהוא מתיימר לצייר כעת הוא גבולי. כן, הוא שימר את כוחו, אך אין עלייה של ממש, יש דריכה במקום. הערכים העליונים שכביכול מובילים את ראש מנהיגות יהודית - אמוניות, יהדות, זהות - הם טובים ויפים כשלעצמם, אבל בפוליטיקה כמו בפוליטיקה - אדם לאדם זאב.
עד שפייגלין יבין שהוא צריך לרענן את דרכו - בכל הקשור לאיום מצד מנהיגות יהודית - נתניהו יכול לישון בשקט בזמן הקרוב, משה ינוח בתיבה.

הכותב הוא פעיל בתא לביא גלעד באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  02/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנהיגות יהודית  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משה ימשיך לנוח בתיבה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
סמולני הליכוק-בלוף לא יאפשרו ל
קורןנאוה טבריה  |  2/02/12 10:34
2
אתה קשקשן
יאירע  |  2/02/12 12:33
3
משה הוסיף עוד 7000 קולות הפעם!
אריה בית שמש  |  2/02/12 14:01
4
שטויות במיץ עגבניות, הבלי רוח.
אמיר מכלוף  |  2/02/12 14:04
5
מאמר הזוי של שמאלני רעיל מטעם ל"ת
גועל נפש בתשלום  |  2/02/12 14:17
6
תסתכל לתוצאות בעינים:
גג  |  2/02/12 15:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דפנה ברק-ארז
פסק הדין שביטל את הנוהל ביחס לעובדות זרות בהריון שופך אור על תהליכי העומק של פעילות המינהל הציבורי. שוב מתברר שדווקא שם נחרץ גורלן של זכויות יסוד
אלי אלון
הפגנת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי מיותרת ועושה יחסי ציבור (בחינם) לשחקן    מנהל צוותא: "אין אני יכול למנוע משחקן להשתתף בשל דעותיו"
שמואל פישר
עד עתה ידענו על ה'שרדנה' ממכתבי אל-עמארנה, מתבליטים מצריים, מפפירוסים מתקופת רעמסס השני והשלישי ומתעודות אוגריתיות. והנה עתה, נוכחנו לדעת, כי השרדנה מוזכרים גם בתנ"ך!
תרצה הכטר
הדיון בעניין נחיצותו או אי נחיצותו של תואר ראשון, למי שממשיך לתואר שני ושלישי עם מחקר המקנה דוקטורט חייב קודם כל להתייחס לזמן שדרוש לאדם כדי להיות בַּשֶל לתואר שלישי ולַמטרה שלשמה מתבקש התואר השלישי. אין דומה מי שחותר להתהדר בתואר שלישי למי שחותר להשתלב בעולם המחקר
מאיר גלבוע
דברי מיכה לינדנשטראוס ובעז ענר, מ"מ מנכ"ל משרדו, בפגישה עם בני המשפחות השכולות באסון השריפה בכרמל, מעלים שאלות קשות: האם הדוח שמתכוון לינדנשטראוס לפרסם לוקה בלהיטות יתר, בתאוות פרסום ובהתרברבות מיותרת, ברצון להשאיר רושם עז לפני פרישה, בחשש לטעויות עובדתיות ולהשפעת הטיות קוגניטיביות, בחשש להקדמת המסקנות לעובדות ובחשש לגיבוש עמדה לפני שמיעת המבוקרים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il