X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לכל מדינה הזכות לקבוע מי רשאי להיכנס אליה ומי לא, וכמובן לקבוע מי יתאזרח בה ומי לא, בבחינת "ביתי הוא מבצרי". מדינה בוודאי רשאית למנוע מאוכלוסיה עוינת מלהיכנס לשטחה
▪  ▪  ▪
עוין ומאיים? מחוץ לישראל! [צילום: פלאש 90]

המעניין אותנו כרגע בעניין חוק האזרחות הוא נושא ההתאזרחות. לכל מדינה הזכות לקבוע מי רשאי להיכנס אליה ומי לא, וכמובן לקבוע מי יתאזרח בה ומי לא, בבחינת "ביתי הוא מבצרי". מדינה בוודאי רשאית למנוע מאוכלוסיה עוינת מלהיכנס לשטחה. יש בודדים שיכולים להיחשב כאיום ויש קבוצות או אוכלוסיות שלמות שיכולות להיחשב ככאלה. כך עשתה ישראל כאשר אסרה על כניסה של חברי המפלגה הנאצית בגרמניה. מה עם תושבי מקומות החשופים לחינוך ולתעמולת זוועה נגד ישראל, נוסח "דר שטרימר" העיתון הנאצי, ומלאים בשנאת יהודים, האם אינם מהווים איום? האם הפלשתינים, אזרחי אירן, אזרחי סוריה ועוד מדינות בהן קיימת הסתה פרועה נגד היהודים בישראל אינם מהווים אוכלוסיה עוינת? האם יש ספק לגבי עוינות הפלשתינים כאשר בשיא האינתיפאדה 90% מהם תמכו ברצח יהודים?
על כן, על מדינת ישראל לקבוע בחוק כי:
א. אדם עוין או חבר ארגון עוין או אוכלוסיה עוינת לא יכול להתיישב בישראל ולא יוכל להתאזרח בישראל.
ב. להגדיר כי קבוצה או אוכלוסיה עוינת היא כזו שבה מתקיימות אחת או יותר מהפעילויות הבאות:
  • תעמולה אנטי-ישראלית מתמשכת.
  • במערכת החינוך שלה מתקיימת תעמולה אנטי-ישראלית.
  • תיאור מפלצתי, שקרי ומעוות של היהודי בישראל.
  • תיאור מפלצתי, שקרי ומעוות של היהודי בכלל.
  • שלילת הזכות להגדרה עצמית של העם היהודי.
  • הכחשת הקשר ההיסטורי בין העם היהודי וא"י.
  • קריאה ו/או תמיכה בפגיעה פיסית בישראלים.
  • קריאה ו/או תמיכה בהשמדת ישראל.
  • הכחשת השואה.
ג. ההגבלה תחול על תושבי מדינה כולה אם הקריטריונים האלה תופסים לגבי השלטון וזרועותיו, או לגבי גופים ציבוריים משמעותיים כגון מפלגות, אגודות מקצועיות וכדומה.
ד. לקבוע ברשימה מי הן האוכלוסיות העונות כיום על הגדרה זו. בפרט לקבוע כי כיום ברשימה ייכללו הפלשתינים, המדינות הנמצאות במצב מלחמה איתנו (כגון סוריה ולבנון), אלה המאיימות במלחמה עלינו (אירן), ואלה שהיו פעם במצב מלחמה איתנו ושמערכת החינוך ו/או התעמולה עוינות לנו (מצרים, ירדן).
ה. לקבוע כי הרשימה תבחן כל עשר שנים באם חלו שינויים בנתונים והרשימה תתעכדן לפי הצורך בחקיקה. כדי להימחק מהרשימה ה"שחורה", תנאי הכרחי (אולם לא מספיק) יהיה שמערכת החינוך תחנך שני דורות במתכונת שאינה כוללת תעמולה עוינת לישראל.
לא להתעלם משאלת ההדדיות בין המדינות
מעבר לשאלת העוינות עולה גם שאלת הדדיות ביחסים בין מדינות. אסור שישראל תתעלם ממדיניות הרשות הפלשתינית שאיננה מוכנה שיהודי יחיה ביהודה ובשומרון אפילו כאזרח במדינה פלשתינית. אם אין מקום ליהודי במדינה הפלשתינית, אין מקום לפלשתיני במדינת ישראל. אותו הכלל חל גם על מדינות אחרות כמובן.
מדינות רבות מנצלות את זכות ההגירה אליהן לשיפור מעמדן ותוך כדי כך פוגעות במדינות אחרות. מדינה המאפשרת למי שעשיר או בעל מקצוע מבוקש, כגון מהנדס, להגר אליה, פוגעת במדינה ממנה בא אותו מהגר. משום מה, קריטריונים כאלה מקובלים ונחשבים כסבירים במסגרת "השוק החופשי". אולם כאשר ישראל מחליטה לתרום לפתרון בעיה הומניטרית של מיעוט (היהודי) ומאפשרת לכל יהודי, בין אם עשיר או בעל מקצוע מבוקש, בין אם לאו, להגר אליה, זה נחשב אצל רבים כ"גזענות" - ולא היא. המניעה של בן-זוג פלשתיני של ערבי-ישראלי מלהגר לישראל נתפשת כאפליה גזענית ולא כהתגוננות בפני אוכלוסיה עוינת מובהקת. מתעלמים מהאפשרות של הערבי לעבור לגור במדינה העוינת ומתעלמים כמובן מהדוגמה הנגדית כי ערבי המתחתן עם אישה שאיננה שייכת לאוכלוסיה עוינת יכול להביאה לישראל.
מי שאמורה להתמודד עם הבעיה היא כנסת ישראל ולא בית המשפט. האחרון צריך לפעול על בסיס חקיקה ברורה של הכנסת ואין תפקידו לקבל החלטות ערכיות או ביצועיות, ובוודאי לא להוציא למחוקקים את הערמונים מן האש.
הנתון המצמרר של תמיכה בשיא האינתיפאדה של 90% מהפלשתינים ברצח יהודים עבר אצלנו כמעט ללא תגובה, כעין מטרד קל ותו לא. לשם השוואה, כדאי להזכיר כי בגרמניה, בתקופה החשוכה של השלטון הנאצי, רק כ-10% מהאוכלוסיה ידעה ותמכה בהשמדת היהודים והמשטר הנאצי נאלץ להסתיר את רצח היהודים מהאוכלוסיה הגרמנית. לעומת זאת, 90% מהאזרחים והפלשתינים יחד עם השלטון הפלשתיני על שני חלקיו (הפתח והחמאס) מברכים על רצח יהודים.

תאריך:  01/02/2012   |   עודכן:  02/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל לוין
בתי הדין הרבניים רעים לכולם - גם לגברים וגם לנשים    החברה החילונית צריכה להתגרש מבית הדין הרבני, ויפה שעה אחת קודם. גם גברים וגם נשים צריכים להשתדל להימנע מלהזדקק לשירותיו - לא לנישואין ולא לגירושין
עקיבה לם
משה פייגלין, ראש חטיבת מנהיגות יהודית בליכוד, שימר את כוחו, אך לא זכה לעלייה של ממש בבחירות המקדימות בסיעת הליכוד    צעד קטן לפייגלין, ניצחון גדול לבנימין נתניהו
דפנה ברק-ארז
פסק הדין שביטל את הנוהל ביחס לעובדות זרות בהריון שופך אור על תהליכי העומק של פעילות המינהל הציבורי. שוב מתברר שדווקא שם נחרץ גורלן של זכויות יסוד
אלי אלון
הפגנת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי מיותרת ועושה יחסי ציבור (בחינם) לשחקן    מנהל צוותא: "אין אני יכול למנוע משחקן להשתתף בשל דעותיו"
שמואל פישר
עד עתה ידענו על ה'שרדנה' ממכתבי אל-עמארנה, מתבליטים מצריים, מפפירוסים מתקופת רעמסס השני והשלישי ומתעודות אוגריתיות. והנה עתה, נוכחנו לדעת, כי השרדנה מוזכרים גם בתנ"ך!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il