X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"כמו אליק נולד מן הים, רון נולד מ'ידיעות אחרונות'", אומרים בעיתון על העורך הראשי רון ירון, "הוא ממש קיר מקירות הבניין. זה הוא וזאת הרוח וזה סוג העיתונות". השאלה היא, כמובן, מהי הרוח הזו ולאן היא מובילה את העיתון הגדול בישראל
▪  ▪  ▪
ידיעות אחרונות. רון ירון קיר מקירות הבניין [צילום: פלאש 90]

החודש לפני שנה נכנס רון ירון לתפקידו כעורך עיתון ידיעות אחרונות. את שנתו הראשונה בתפקיד תוחמות שתי החלטות בתחום משאבי האנוש של העיתון. אחת הפעולות המשמעותיות הראשונות שעשה כעורך העיתון הייתה לזמן לשימוע לפני פיטורים כמה מהעובדים הוותיקים, בהם הכתב יגאל סרנה. אחת הפעולות המשמעותיות האחרונות שעשה בשנתו הראשונה כעורך הייתה לקבוע פגישה עם הכתב אורי משגב ולהודיע לו שהוא עומד להיות מפוטר.
שתי הפעולות הללו, האחת קשורה ברעותה, מלמדות יותר מאשר על הגעתה של המצוקה התקציבית גם אל בין שערי ידיעות אחרונות, כלי התקשורת הגדול והמכניס בישראל. הן משמשות בה בעת סמן ותוצאה של שלב מכריע בתולדותיו של העיתון, אשר נאלץ במצוקתו לחדד את סדר העדיפויות המנחה אותו.
כחלק מהניסיון לעמוד על טיבו של סדר העדיפויות ולהציג, ככל הניתן, את התהוותו של אותו שלב מכריע, נערכו שיחות עם כ-20 עיתונאי ידיעות אחרונות, בעבר ובהווה, בתפקידי מפתח בעיתון. רק שניים מתוך העובדים בהווה הסכימו לחשוף את שמותיהם: משגב המפוטר, ונחום ברנע - חתן פרס ישראל הנחשב בכיר העיתונאים בידיעות אחרונות. את הראיונות המלאים איתם ניתן לקרוא בנפרד.
בעקבות קמפיין פנימי וציבורי, סרנה נשאר בסופו של דבר בעיתון, אך שלושת העיתונאים האחרים שזומנו במקביל אליו - מיכל גולדברג, צבי זינגר ואריה אגוזי - פוטרו. גם כשנודע כי משגב עומד בפני פיטורים התעוררו גורמים שונים בתוך ידיעות אחרונות וניסו להשפיע על ירון לשנות את החלטתו. העורך אף הסכים בשלב מסוים לקבל במשרדו משלחת של כמה עיתונאים בני דורו של משגב שהפצירו בו להימנע מלפטרו. ירון הקשיב, אך כמה שבועות מאוחר יותר הודיע למשגב סופית כי דרכו בעיתון הסתיימה.
מבחינת הנהלת העיתון העילה המוצהרת לפיטורים, בכל המקרים המוזכרים לעיל, היא בראש וראשונה כלכלית. עסקי העיתונות אינם רווחיים כבעבר ואת המחיר משלמים רבים, בהם בעלי משכורות גבוהות יחסית לאחרים. אולם לסילוקו מהעיתון של משגב, אחרי ניסיון לפטר את סרנה, משמעות ההופכת את המהלך לבעל משקל רב יותר מזה של עוד סיפור על עיתונאי שמאבד את מקום עבודתו.
משגב רואה את פיטוריו כאנקדוטה שמצביעה על תהליך רחב היקף, שבו העיתון המוביל במדינה הולך ומוותר על חלק חשוב בתמהיל שהוא מגיש לקוראיו. הוא נזכר כי בשיחות שקיים עם ירון טרם פיטוריו הציע מרצונו לוותר על חלק משכרו לזמן מה. "הוא אמר לי שהוא לא חושב שזה יהיה טוב למערכת ששכרי יקוצץ בעוד שהוא דורש ממני דווקא להגדיל תפוקה ולהביא מה שהוא מכנה 'סיפורים שירעידו את המדינה'", אומר משגב.
על נקודה זו, מבחינתו, קם ונופל סיפורו בידיעות אחרונות. בעוד שהוא הבין כי הובא לעיתון כדי לעקוב מקרוב אחר תהליכים ארוכי טווח בחברה הישראלית, העורך, כך נוכח, ציפה ממנו לספק יותר סיפורים דרמטיים, מהסוג שיגדיל את המכירות בגיליונות סוף השבוע. "בהחלט התגלעה בינינו מחלוקת עניינית", אומר משגב. "הרגשתי שיש בינינו תהום מבחינת ההשקפה לגבי איזה סוג של עיתונות אני אמור לעשות בעיתון, איזה סוג של עיתונות צריך להיות במוסף הפוליטי של 'ידיעות אחרונות' ומה תפקידו של 'ידיעות אחרונות'".
"שני הפיטורים האלה הם בעיני טעות", אומר עיתונאי בכיר בידיעות אחרונות ביחס למהלך לפטר את סרנה שבוטל ברגע האחרון ולפיטורי משגב שיצאו אל הפועל. "הם מהאנשים הבודדים שנשארו שיודעים לכתוב טקסט מהתחלה עד הסוף שאתה לא צריך לשנות בו מילה. אבל זה לא קשור רק ל'ידיעות אחרונות'. אלה אנשים שעולים כסף, ובמקומם מעדיפים להביא סנדלרים ב-5,000 שקלים, צעירים, שירוצו לך כל היום".
מצד שני, מוסיף אותו עיתונאי, ברגע שהוחלט על קיצוץ כללי שפוגע גם בתקציב 'המוסף לשבת', אין אפשרות לפטר אדם שאינו עיתונאי בכיר ומוערך. "כל החלטה שהיו עושים ב'מוסף לשבת' הייתה מעוררת שערורייה. היית יכול להגיד שצריך לקצץ במקום אחר אבל ההחלטה, עד כמה שאני מבין, הייתה לחתוך בכל המחלקות". ועוד מוסיף העיתונאי הבכיר כי לו פיטורים דומים היו מתבצעים לא על-ידי רון ירון אלא על-ידי אדם המקורב יותר אל הברנז'ה העיתונאית הם היו מתקבלים כהכרח מצער ולא כמהלך שנובע ממניעים לא ענייניים.
גם הפרשן הבכיר נחום ברנע חושב שפיטוריו של אורי משגב אינם הצעד הנכון לידיעות אחרונות. יחד עם זאת, ברנע מדגיש כי מצבו הכספי של העיתון אינו גלוי בפניו וכי אין לו ספק שירון עשה ככל שיכול היה כדי להימנע מלפטר את משגב. "לא הייתה שום חמדה או שמחה או תחושת רווחה בהחלטה שלו לפטר את משגב", אומר ברנע. "דיברתי איתו על זה ולא שמעתי שום דבר כזה. רון הוא לא בן אדם שמשחק משחקים".

ה-דנ"א של ידיעות אחרונות

System.String[]

גבר בהיריון

System.String[]

רשימות קשורות:

System.String[]

תאריך:  08/02/2012   |   עודכן:  08/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי מן
החלטת שר הביטחון למנות את ירון דקל למפקד גלי-צה"ל מוכיחה שגם משקשוקת הפיטורים והמועמדים של אהוד ברק יכולים לצאת מינויים ראויים. גם היכרותו העמוקה של דקל עם הזירה הפוליטית תועיל לתחנה
חובב לויטס
כך מבהירה ח"כ ד"ר עינת וילף שהייתה בעברה מנהלת קרן הון סיכון בחברת כור    טוענת כי צריך להפריד ערכית ומוסרית בין מי שהתעשר כתוצאה מחדשנות ויצירה לבין מי שהשתלט על נכסים קיימים בעזרת כספי ציבור    לדברי ח"כ וילף מסקנות ועדת הריכזויות חייבות לכלול צמצום של הפירמידות העסקיות במשק
איתמר לוין
השופט דוד רוזן, שיתחיל בשבוע הבא לשמוע את תיק הולילנד, אינו יוצר אווירה של הקפדה על לוחות הזמנים וכך נגרמים עיכובים ניכרים. בדיון הוא מתגלה כשופט ערני וקפדן; טון הדיבור שלו גורם לו להישמע זועף-משהו אפילו כאשר אין לכך סיבה
צילה שיר-אל
נפטון מקושר גם עם כל נושאי ההתאהבות, היצירה, והנתינה ללא גבולות בהשפעתו החיובית ואילו בהשפעתו השלילית מוכר ככוכב המבלבל, יוצר מצבים של חוסר וודאות, חוסר יכולת לראות את המציאות בצורה אובייקטיבית ובלבול חושים. כוכב זה ימשיך בהילוכו הרגיל עד שיגיע לנסיגה ביוני עד לסוף נובמבר 2012
עליס בליטנטל
את מחזהו האוטוביוגרפי "ביבר הזכוכית" כתב טנסי ויליאמס בתקופת השפל בארה"ב של שנות השלושים. גם הוא עצמו, עזב את הבית כדי להשתחרר מאמו השתלטנית, אחרי ילדות ונעורים רצופי סבל. המחזה הוא אחת מפניני המחזאות של המאה העשרים, וקשה מאד לקלקל אותו. צוות השחקנים תחת בימויו היצירתי של יונתן אסתרקין נותן את התמורה הנאותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il