X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אחרי שני טורים שמדברים על חתונות ובעיקר, מה לא צריך בחתונות. החלטתי לבוא עם קצת עצות ולא רק ביקורת על חתונה. את העצות גזרתי מאתרים שונים ובעיקר מניסיון אישי. כשמעל הכול, הדבר החשוב ביותר הוא - צניעות
▪  ▪  ▪
חתונה ישראלית. לא חייבים לאבד את השפיות [צילום: אקספוז]

זוג שאני מכיר רוצים אטרקציה ייחודית - הם מתכננים להזמין לחתונתם זמר ידוע ומוכר לחברה (גם במס). אחרי הנחה (הדוד של החתן מכיר את אימא של השכנה שלו) הוא יגבה מהם "רק" 35 אלף בלי התזמורת (נראה אותם שלא יזמינו את התזמורת). זה נכון שהכוכב שלהם ירים את הערב, ואת חשבון הבנק שלו, בזה אין ספק, אך מי בדיוק עומד במרכז הערב הזה?. האם מישהו יזכור איך קוראים לזוג הצעיר או שלכולם יהיה חשוב להצטלם עם הכוכב?
אז אחרי שני טורים שמדברים על חתונות ובעיקר, מה לא צריך בחתונות. החלטתי לבוא עם קצת עצות ולא רק ביקורת על חתונה. העצות עד כמה שנראה לי לא יוכנסו לספר החתונות הבא או יוצגו ביריד החתונות הבא. אגב, מניסיון אישי. ירידים הם מקום מעניין לטייל בו אבל פחות כמקום שכדאי לעשות בו עסקים. ההמוניות והלחץ עושים טוב רק למוכרים.
את העצות גזרתי מאתרים שונים ובעיקר מניסיון אישי. כשמעל הכול, הדבר החשוב ביותר הוא - צניעות. אני יודע שהמילה הזו הפכה להיות מילה בעייתית אבל מה לעשות? רק צניעות תאפשר לכם להגיע לחתונה במצב הכי נכון ומאוזן וגם לצאת מזה כך.
יד' עצות כיד החזקה
1. למה החלטתי לכתוב על חתונות דווקא עכשיו? בחורף? כי מי אמר שחייב להתחתן בקיץ כשכול המחירים בשמיים והאורחים מבלים את חופשת הקיץ בלרוץ מאירוע לאירוע. אולי אפשר להתחתן בחורף כשקצב האירועים רגוע יותר והמחירים שפויים יותר? או לוותר על התאריכים הנחשקים-ימים מיוחדים (מישהו אמר משהו על ה- 12.12.12? 1.2.2012), ימי חמישי או שיא הקיץ, ולבחור באלטרנטיבות חסכוניות יותר.
2. טעות נפוצה היא להאמין כי הצ'קים והעזרה מההורים יכסו את האירוע. יש לזכור שכל מתנה שקבלתם היא התחייבות פתוחה לנותן, שתפרע כאשר נוזמן לאירוע שלו. אם נזמין - נוזמן. ואז ההוצאה כפולה - מנה של האירוע שלך+מתנה לאירוע של המוזמן.
3. תכנון - זו מילת המפתח. זה אומר קודם רשימת מוזמנים. סכומי הכסף הממוצעים אותם נקבל מהאורחים. משפחה קרובה מביאה סכומים גבוהים יותר ממוזמנים רחוקים. זה לא אומר שצריך לרושש את הסבתא הזקנה מקצבת הביטוח הלאומי שלה, רק כי הנכד העשירי שלה מתחתן פעם שלישית. יש לה לב זהב אבל גם שיני זהב לממן.
4. ככל שהאירוע הופך גדול יותר, יש יותר מתנות לקבל, אבל גם יותר מתנות לתת בעתיד. מנגד, גם אירוע קטן יוצר בעיות, שכן עלות המנה פר אדם בו גבוהה מאד. הזוג חייב לזכור שהם לא ילכו אומנם לאירועים של החברים של ההורים מהעבודה, אבל ההורים כן יצטרכו ללכת אליהם. אז אפשר לרחם על ההורים ולא לבקש מהם להזמין חברים שלהם מימי בית הספר העממי. לאחר ידיעה של טווח המוזמנים יש להוריד בערך עשרים אחוזים ולהגדיר אותם כ"ספייר". לא כולם יגיעו. זה עצוב, אבל ככה זה.
5. בכדי לדעת כיצד נעבור חתונה מבלי להיכנס לחובות ולצרוך הלוואות, נאלץ לדבר איך לומר זאת על משהו לא נעים. כסף. על בני הזוג לברר עם ההורים האם הם מתכננים לממן חלק מהעלויות, ומהם הסכומים הממוצעים אותם הם נוהגים לרשום בצ'ק לאירוע. סביר להניח כי הסכום שיקבל הזוג יהיה קרוב לכך. אין מצווה דאורייתא לרושש את ההורים בחתונה שלכם. זה גם לא מצווה דרבנן.
6. לאחר שהבנו מהם מקורות המימון יש להגדיר את התקציב ולחלק אותו לסעיפים השונים באירוע. כדאי לדעת כי באתרי מתחתנים רבים, יש רשימות המגדירות את סעיפי התקציב וניתן לעבוד לפיהן.
המשפט המנצח של ספקי שירות לזוג הוא "זה אירוע של פעם בחיים לא שווה להשקיע עוד קצת?" אל תשברו. הם אומרים את זה לכולם. ו-לא! לא שווה להשקיע בצילום מתחת למים.
7. בחירה נכונה של מקום האירוע יכולה לחסוך הרבה כסף, שכן פערי המחיר בין גנים ואולמות עצומים. אם האורחים של החתן ושל הכלה ברובם מדימונה, אין סיבה לעשות את האירוע בגנים הקסומים של קרנפי שומרון. זה לא הוגן לשלוח 300 איש החוצה רק בגלל ששם יש נוף מיוחד.
8. למה אולמות לוקחים עבור הגברה בנפרד? ולמה הם מוותרים על זה אם תיקחו את התקליטן שלהם? כי זה מנגנון פשוט להוציא מכם כסף. אל תתביישו להתמקח - זה עובד לפעמים. אגב, זה נכון לגבי כל דבר שקשור לחתונה.
9. שמלת הכלה היא ההוצאה הבאה היקרה ביותר באירוע. אבל בינינו זה לא יעזור מה שאומר. אז לא משנה.
10. ובהמשך לזה - לחתן היקר. אתה לא העיקר בסיפור הזה. אתה החתן אבל לא העיקר. כל החתונה זה אירוע של הכלה. אל תיעלב, אבל אף אחד לא יזכור מה לבשת.
11. גם על חבילות הצילום ניתן לחסוך. כך למשל, ניתן לוותר על ריבוי צלמים, על מצלמות רחף ועל אלבומים והגדלות.
12. לא חייב צילומי חוץ באזור אל-עריש. יש לכם עוד נסיעה לאולם ובדרך לעצור שוב בסלון כלות. תמיד חלמנו על בוק משלנו אבל אין צורך להתיש את עצמכם.
13. לצערנו - את ההזמנות רובינו זורקים. קחו זאת בחשבון לפני שאתם מדפיסים הזמנות יקרות עם תמונות שלכם עליהם.
ולמה היד החזקה? כי זה מה שחשוב בחתונה. לדעת לעמוד כזוג מול כל הקשקשנים שמנסים לחלוב מכם כסף מיותר. לדעת להקשיב לכולם ולעשות את מה שטוב ונכון עבורכם.

תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
התקשורת התעלמה מהעדויות הרבות על הטרדה מינית חמורה של מתנחלות צעירות בזמן מעצרן. אם היה מדובר ביחס דומה לפלשתיניות, היא הייתה מרעישה שמים וארץ    התקשורת קונה בצדק רב את חוסר האמון ההולך וגובר כלפיה
עו"ד יוסי דר
פקידי משרד האוצר אינם פועלים כראוי להאיץ את הטיפול בבקשות של ניצולי שואה הזכאים לקצבות גדולות יותר בערוב ימיהם    מדי יום מתים כ-40 ניצולי שואה מפאת זקנה ומחלות    מחמת זאת מתאפשר לאוצר להתחמק מליתן את המגיע להם
ד"ר חיים משגב
זה לא אותו מיכה לינדנשטראס שהכרנו בתחילת דרכו    השתן פשוט עלה לו לראש    אינני יודע מדוע זה קרה, או למה זה קרה, או כיצד זה קרה, אבל בדבר אחד אין לי ספק: לדוחות הקרובים של מבקר המדינה יהיה ערך מועט ביותר
יואב יצחק
פסק הדין שניתן בבית המשפט העליון מעלה תמיהות לא מעטות: האם רשאי בית המשפט ללהטט עד כדי-כך שניתן הכשר לפרסום החוטא לאמת העובדתית?    מדוע הוענקה לאילנה דיין הגנת תום לב (למרות הכזבים ששידרה) בנימוק שפרסמה "אמת לשעתה" על-אף שביצעה באותה עת עבירת סוביודיצה חמורה    האם פסיקת בית המשפט העליון מחזקת את חופש הביטוי או שהיא עלולה להמריץ את "חופש הביזוי"?    מדוע נמנע בית המשפט מלומר את דברו בזכות סרן ר' גם לאחר שהוכח שהייתה זו עלילת דם?
ראובן לייב
היא החלה בקול תרועה רמה וגוועה בקול דממה דקה. לא בעטיים של מחולליה, הראויים להערצה על יוזמתם, אלא בשל האוזניים האטומות של מי שאמורים היו לחולל את השינויים הצפויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il