X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עיני. מה הוא חושב לעצמו? [צילום: פלאש 90]
העיניים הטרוטות של עיני
עיניו הטרוטות של יו"ר הסתדרות העובדים בטלוויזיה אמש מסגירות את האיוולת הגדולה שבטררם הגדול שהוא בישל. הבחור נראה כמעט מעולף מהמאמץ העצום שהוא עצמו כפה על עצמו, מבלי שהוא מורגל לשכזה. לחץ הפגישות של 24 שעות ביממה, בניסיונות סרק לשנות סדרי עולם - אינו מהרגלו של הבוס של כל הוועדים החזקים במשק. האיש שבהינף יד משתק את המדינה, ולו כדי להוכיח שהוא - הוא שיקבע הכל
עיני "ישבור" את הממשלה?
גם אם נדמה לו שישבור את הממשלה, יצליח לכפות עליה לקבל כעובדי קבע את כל שלל המנקים והשומרים העובדים עבורה (עדיין בשכר שיש לתקנו, מה שלזה כבר הסכימה הממשלה) - הוא טועה. אין בעולם שום יוניון שהצליח לכפות על ממשלה לקבל כעובדי קבע את כל העובדים הפרילנסרים או מטעם קבלני עבודה - כי זה לא יעלה על הדעת!

כולנו מסכימים ששכר העובדים, עובדי קבלן וכאלה שאינם קבועים במוסדות המדינה ובפרטיים, הוא בושה וחרפה לכל החברה הישראלית. אי-אפשר ולא ייתכן ששכר העובדים באשר הם, יהיה כה נמוך, וגם אי-אפשר שרופא אחרי סיום לימודיו, מורה מדופלם בעל תואר אקדמי, שוטר מקצועי ובעל תפקיד כה חיוני לשמירת החוק, או עובדים סוציאליים אקדמאים - יצטרכו לחפש עבודות נוספות כדי שיוכלו לקיים את משפחתם בכבוד.
אך זהו עוול שתופח ועולה מזה שנים, בלא ששום ממשלה תהיה בעלת שיניים ורצון לתקנו. אז מה פתאום התעורר מזכ"ל ההסתדרות השמנמן והחביב מכסא השן שלו בלשכתו היפה שבבית ההסתדרות, והחליט לכבות את השאלטר, ולגרום נזק של מיליארדים למדינה - שרק בסכום שעלתה עד כה השביתה - ניתן היה מזמן לכפר על עוולות העבר, ולרפד את העובדים המנוצלים בשכר הולם? האם הוא הקיץ מחייו בתוך הבועה שברחוב ארלוזורוב, והבין את המציאות? יופי. אבל למה להחריב את המדינה כדי לזכות בעוד חברים חדשים בהסתדרות? או כדי להפיל את מפלגת השלטון, שאינו חבר בה? או כדי לזכות באהדת ההמונים לקראת הבחירות במפלגתו או בהסתדרות, או השד יודע איזה?
אין לנו תרבות של ניהול מגעים!
הרחובות המצחינים של כל הערים, והמודעות של הציבור לנזק שגורם לנו ה"מזיק" החביב, אי האפשרות לקבל את שירותי הציבורים עבורם אנו משלמים כחוק, ושיתוק המדינה תוך הפסדים שמי שישלם אותם זה יהיה אנחנו - כל אלה לא יביאו לו את זר הניצחון. גם אם נדמה לו שישבור את הממשלה, להצליח לכפות עליה לקבל כעובדי קבע את כל שלל המנקים והשומרים העובדים עבורה (עדיין בשכר שיש לתקנו, מה שלזה כבר הסכימה הממשלה) - הוא טועה. אין בעולם שום יוניון שהצליח לכפות על ממשלה לקבל כעובדי קבע את כל העובדים הפרילנסרים או מטעם קבלני עבודה - כי זה לא יעלה על הדעת!!!
האם אתה או את הייתם מסכימים להשתעבד עד יומכם האחרון בקשר מוות, עם עובד כלשהו שתשכרו לעבודה אצלכם? זהו נושא שתמיד היה ותמיד יהיה נתון ליחס שבין העובד והמעביד. בלבד. ואין לשום הסתדרות את הזכות להתערב אצל בעל הבית, דהיינו - המדינה. מאידך-גיסא - היא יכולה להעלות נושאים, להתדיין כמו אנשים מתורבתים, ולא בלחץ כפי שהיא מייצרת כעת, לחץ שפוגע בה לא פחות מאשר במדינה, קרי אנחנו כולנו.
וזה מה שחסר לנו כאן בארץ - תרבות. תרבות של ניהול מגעים, תוך פישור, ולא תוך הרס. לא במו"מ לתוך הלילה, שמתיש את המתווכחים וכותש אותם, עד שדעתם מתבלעת. ובדרך - משאירים שדה חרוך אחריהם. כי מה הרבותא? לא מעמידים את כל המדינה דום רק על-פי גחמה של היו"ר של הסתדרות העובדים. את המו"מ צריכים לנהל ביום, לא בעת שביתה, ולאורך זמן וביישוב הרוח ניתן להגיע לפשרות ולשינוי במצב העגום.
זמנן של המהפכות הקומוניסטיות עבר מן העולם. בזה נוכחנו בקיץ האחרון עם "מהפכת רוטשילד", שעם הגשם הראשון חזרו פעיליה הביתה ולעבודתם המסודרת. בקשר ליוקר המחיה המטורף הקיים כאן, היו צריכים מהפכני רוטשילד לנהוג בחוכמה, כמו האמריקנים: מדי פעם לבחור מוצר צריכה חשוב, ולהפסיק לרכוש אותו כל זמן שמחירו מופרז. רק כך ניתן ללחוץ על הטייקונים, יצרני המוצרים ההכרחיים שמחירם פי כמה מאשר בחו"ל, ויותר גבוה ממחיר אותם המוצרים כשהם מיובאים. כולם יודעים כמה מקבל חקלאי בישראל עבור קילו עגבניות - גרושים. בעוד בסופרמרקט אנו נדרשים לשלם עבורן כאילו היו זהב. אז אנא, הפנו את זעמכם מול האשמים. הכתובת - מצויה על הקיר. ואל תירו לעצמכם ברגליים. כי זה מה שפירושה של השביתה הנואלת הזו.

תאריך:  12/02/2012   |   עודכן:  12/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיניים הטרוטות של עיני
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עליס היקרה
ניר72  |  12/02/12 17:01
2
עיני יעשה כל מאמץ להשגת כותרות ל"ת
חשוב לו הפרסום   |  12/02/12 21:46
3
אילו היה עיני ליכודניק ולא נבח
קורןנאוה טבריה  |  15/02/12 06:30
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נורית גרינגר
עלי ח'אמנאי, המנהיג העליון של הרפובליקה האיסלאמית של אירן, נשיאה, מחמוד אחמדינג'אד ומשמרות המהפכה האירניים, הכוח המוציא להורג בשם שני מנהיגים אלה - הוא שילוב קטלני שהעולם מעולם לא התמודד בכמותו. זהו איום על קיומו של העולם החופשי כולו, אך במיוחד על ישראל
נרי אבנרי
בערעור של אילנה דיין בפרשת סרן ר', השופטים שהוציאו את דיין מחייכת, הסבירו את מה שנתפש בעיני השופט סולברג כ"חצייה של קו אדום אתי", כ"אמת לשעתה", שזה במילים פשוטות, אמת בבדיקה. מה שקרה בפועל, שכתום הבדיקה, "האמת לשעתה" התבררה כלא אמת...
איתן קלינסקי
הזדהיתי עם דבריו של פרופ' אריה אלדד , שהביע את סלידתו ממעורבות חברת "מקינזי" בצה"ל . וכמי שהיה בעברו קצין רפואה ראשי בצבא , הוא מתייחס לרומן המסוכן בין הצבא ובין חברת העסקים
מתי דוד
לאף אחד מאנשים אלה, אין רקורד אישי, ניסון מעשי ומומחיות מקצועית בתחומי הפיננסים, הגיאולוגיה הימית והקידוחים. האם אנשים אלה הם רק קישוט יוקרתי לחברות לצורך גיוס משקיעים?
יוסף דוריאל
"אירן - בכל מחיר!" טוען הדיפלומט לשעבר ומומחה לארה"ב - יורם אטינגר. שמענו גם ממומחי ביטחון שתקיפת אירן מאוחר יותר יהיה מאוחר מדי. מנהיגים שפויים יוצאים להתקפה רק כשמאמינים בניצחון, אבל, לא ניתן לנצח מבלי לשלוט בתורת לחימה המעודכנת להיום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il