X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנת אבות למען הורות משותפת [צילום: יאיר תיבון]
"פויילע שטיקס", ועדת שניט ועיתונות מגויסת
לקראת פרסום מסקנות וועדת שניט אנו עדים למתקפה חסרת רסן של ארגוני הנשים בכל הכלים ובכל החזיתות. החל מגיוס חברי כנסת, וכלה בגיוס עיתונאים, קיום אין ספור כנסים בנושא ומה לא.
לכאורה מדובר בהתנהלות לגיטימית, אך רב הנסתר על הגלוי במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בארגונים בעלי אמצעים כספיים אדירים שמקורם הן בתקציבי מדינה והן בתרומות

אחת הנפלאות של שפת היידיש היא שכל דבר שנאמר בה נשמע מצחיק. זו שפה שטבולה בהומור ובשובבות. כך למשל המושג "פויילע שטיקס" שמשמעותו "תרגילים מלוכלכים" בעודו נשמע בעברית רע מאד, ביידיש הוא נשמע משעשע. אבל כשמדובר במסקנות והמלצות וועדת שניט אינני מוצא מקום לשעשוע, והתרגילים של ארגוני הנשים לחבל בלגיטימיות של ההמלצות לא מצחיק כלל ועיקר, ובמה דברים אמורים?
לקראת פרסום מסקנות וועדת שניט אנו עדים למתקפה חסרת רסן של ארגוני הנשים בכל הכלים ובכל החזיתות. החל מגיוס חברי כנסת, וכלה בגיוס עיתונאים, קיום אין ספור כנסים בנושא ומה לא.
לכאורה מדובר בהתנהלות לגיטימית, אך רב הנסתר על הגלוי במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בארגונים בעלי אמצעים כספיים אדירים שמקורם הן בתקציבי מדינה והן בתרומות. ארגוני הנשים מעסיקים עו"ד מן השורה הראשונה, יחצ"נים, ואפילו שופטים בדימוס, כאשר מנגד ארגוני האבות חסרי כל אמצעים.
מהלך קלאסי של "פויילה שטיקס"
כנראה שקיימת איזה שהיא סימביוזה בין פעילות ארגוני הנשים והעיתונות, הפועלת בדרכים כאלה ואחרות, אחרת קשה להסביר כיצד התפרסמה כתבת "תחקיר" על פני 6 עמודים במגזין סוף השבוע של עיתון מעריב, אשר תוכנה מעלה תהיות, אם לא ביחס לניקיון הכפיים של הכותבת, אזי ביחס לאיזון העיתונאי,למגמתיות הברורה ולרושם העולה שיש מי שמרוויח מפרסום הכתבה. כבר הכותרות המאשימות את ארגוני האבות בהפחדה ואיומים על חברי וועדת שניט מספרות וחושפות את כיוונה המגמתי של הכתבה.
התיאור לפיו האבות ניהלו, כביכול, מסע טרור והפחדה כנגד משתתפי הוועדה הוא נטול בסיס ורובו ככולו ניסיון נואל לפגוע ולחבל בלגיטימיות של המלצות הוועדה הברורות והחד-משמעיות - זהו מהלך קלאסי של "פויילע שטיקס" מבית מדרשן של ארגוני הנשים המובילות את המתקפה, שבראשן "נשות אקדמיה" הגב' רות הלפרין קדרי והד"ר דפנה הקר. האחרונה, לאחר שכשלה לחבל בדיוני הוועדה מבפנים, התפטרה מחברותה בוועדה כדי שתוכל לתקוף אותה מבחוץ. חבל שיש עיתונאים המשתפים פעולה עם מעשה כה מכוער שתוצאתו פגיעה בילדי הגירושים שמחזירה וכולא את הנשים במשבצת האנכרוניסטית של מטפלת ועקרת בית.
מיותר לציין שלא די בכך שכתיבה עיתונאית תהא מעוגנת בעובדות, עליה להיות גם הגונה. לא נדרש הרבה כשרון כדי לתבל הטעיות בחצאי אמיתות לשוות להן עובדתיות מדומה, כפי שנעשה ב"כתבת התחקיר" של ליאת שליזנגר. להלן מספר דוגמאות:
ארגוני האבות לא הטרידו ולא רדפו את חברי הוועדה כמתואר בכתבה.
בכתבה סופר על הפסיכולוגית ד"ר תרצה יואלס שהוטרדה כביכול ע"י ארגוני האבות. מדובר בטענה הזויה שכן דווקא ד"ר תרצה יואלס היא מן המצדדות בעמדות ארגוני האבות - איזה אינטרס יכול להיות לארגוני האבות להטריד אותה?
העיתונאית כשלה לברר את העובדות לאשורן. ד"ר תרצה יואלס הוטרדה ע"י אדם פרטי על-רקע אישי לחלוטין, וזאת בעקבות חו"ד מומחה שנתנה בעניינו של המטריד לביהמ"ש. העובדה שד"ר תרצה יואלס יושבת בוועדה הייתה לצנינים בעיני אותו אדם, אך מדובר באדם פרטי ולא נציג כלשהו של ארגוני האבות. הניסיון לייחס פעולה אישית של אדם פרטי לכלל ארגוני האבות הוא מגמתי באופן מובהק.
דוגמה נוספת היא הצגת הביקורת הלגיטימית שנמתחה ברשתות החברתיות באינטרנט על עמדותיה של המגשרת גלית סנה לוריא כניסיון בלתי הוגן לפגוע בפרקטיקה הפרטית שלה כמגשרת. אין דבר יותר הגון, לגיטימי וצודק מאשר לתקוף את עמדתה וגישתה של סנה לוריא בוועדה, במיוחד לנוכח העובדה שהיא הוזמנה להשתתף בוועדה תחת הכובע של מגשרת לענייני גירושין. ברור לכל בר-בי-רב שמי שנגוע מלכתחילה בעמדות מגדריות לא שוויוניות הדבר מטיל צל כבד על היותו מגשר הוגן ונטול פניות. היה זה אך מן הראוי שכל מי שחושב לפנות אליה לגישור יהיה מודע לכך שאלו עמדותיה. הלא גישור הוא מפגש משותף של המגשרת עם שני הצדדים, האם ניתן לסמוך עליה שתנהג בגילוי נאות ותחשוף את עמדותיה לפונים אליה בטרם תחילת תהליך הגישור, שאכן תנהג בלא משוא פנים כלפי אחד הצדדים?
צדקנות מיתממת
כתיבתו הרהוטה של מר ניב עמית המצוטטת בכתבה יכולה לשמש כמופת למחאה לגיטימית וראויה. זו פעילות שנופלת היטב בגבולות חופש הביטוי וזכות המחאה. הצגת כתיבתו כמעשה הפחדה, רדיפה ובריונות כביכול, הינה צדקנות מיתממת ואין כל בסיס לניסיון להציגה כמעשה אלימות. ואכן הניסיון אינו משכנע, והעובדה שהוא נגוע במגמתיות זועקת לשמיים.
ואין מדובר סתם ב"פוילע שטיקס"- שהרי העיתונאית אף מגדילה לעשות כאשר היא מציגה לכאורה את סנה לוריא כקורבן תמים, "כמי שעמלה וניסחה את ניסיון הפשרה" בין המתנגדות לדוח לשאר חברי הוועדה, ואילו מנגד ארגוני האבות "שותים את דמה". העיתונאית המכובדת שכחה לציין רק פרט קטן אחד, שסנה לוריא הייתה בין 3 הנציגות "הפמיניסטיות" בוועדה, שעשו הכול כדי להטות את המלצות הוועדה לכיוון המנציח את עדיפותה של האם על האב.
ישפטו הקוראים אם הניסיון להציג סחיטה גסה ובוטה זו של שלושת נציגות "הפמינזם" כלפי שאר חברי הוועדה באור חיובי, אינו אלא "מכבסת מילים" והטעייה. האמת היא שהמדובר היה בהתעקשות של השלוש בניסיון ברור למסמס, שלא לומר לטרפד, את פעילות הוועדה לאחר שהתגבשו ההמלצות המצדדות באופן חד-משמעי וגורף בביטול חזקת הגיל הרך.
מלבד הכתיבה הלגיטמית באינטרט על גלית סנה לוריא התקיימו עוד מספר אירועים קטנים של מחאה ותמיכה אך כולם נערכו באופן לגיטימי וע"פ החוק ולא הייתה בהם שום פעולה שיכולה להיחשב כהטרדה.
כל הפעולות החלו רק 4 שנים לאחר הקמת הוועדה, שהייתה אמורה תוך שנה להגיש את דוח הביניים. הטריגר לפעולות אלה היה לחץ שהופעל על הוועדה מצד ארגוני הנשים להכניס שינויים בטיוטא של דוח הביניים שעמדה להתפרסם. ארגוני האבות קיימו משמרת מחאה חוקית ומופתית בת 3 שעות מול ביתו של פרופ' דן שניט בקריאה שלא ייכנע ללחץ ארגוני הנשים.
רק למעלה משנה לאחר מכן, לקראת פרסום דוח הביניים נערכה עוד משמרת מחאה חוקית ומופתית שנמשכה כ-3 שעות וזאת שוב בעקבות שמועות על הלחצים שמופעלים בתוך הוועדה ומחוצה לה כדי לסגת מן ההמלצות המתגבשות.
לקראת פרסום הדוח הסופי שוב הגיעו מספר נציגים של ארגון האבות בפעם השלישית לפתח ביתו של פרופ' דן שניט, והפעם כדי להביע בו תמיכה על מאבקו כנגד הנסיונות להטות את המלצות הוועדה ולחזק את ידיו. לאות תמיכה ותודה הגישו לו נציגי ארגון האבות זר פרחים.
בנוסף קיימו האבות משמרת מחאה חוקית ומופתית ברחוב מול משרדו של עו"ד שמוליק מורן במטרה להניאו מן הכוונה להוביל מהלך להכנסת "שובר השוויון" כדי לרצות את נציגות הנשים בוועדה כדי שתצטרפנה לתמוך במסקנות. יצוין שבכתבה עצמה מצוטט עו"ד שמוליק מורן כמאשר שהמחאה כנגדו נעשתה באופן ההולם את גדרי המחאה הלגיטימית.
מכאן אפשר רק להסיק שמשמרות המחאה שקיימו ארגוני האבות, שהיו גלויות, בגדרי החוק וחופש המחאה כמצופה בחברה דמוקרטית, לא ממש השפיעו על מקבלי ההחלטות ולכן הטענה שחברי הוועדה היו מאוימים הינה חסרת שחר, נטולת כל בסיס עובדתי ומגמתית.
לעומת זאת, דווקא הצלחת ארגוני הנשים להכניס על קו הסיום את תוספת "שובר השוויון" שמנוגדת וזרה לכל שאר המלצות ועדת שניט מוכיחה מי באמת הפעיל לחצים שהשפיעו על חברי הוועדה. לחצים שנעשו במחשכים, לחצים מוסתרים שחברי הוועדה לא יודו בהם, אבל הם הם הלחצים שכופפו באמת את מרבית חברי הוועדה והביאו להטיית המלצותיה הסופיות... מה גם, שבסופו של דבר סעיף שובר השוויון כן הוכנס להמלצות, ובכל זאת נציגות הנשים נותרו בהתנגדותן.
"פויילע שטיקס"... כבר אמרנו ?
הערה: טרם פרסום מאמר התגובה באמצעי זה, הועבר המאמר למעריב בבקשה לפרסמו אך לא נתקבלה כל תגובה ויסיקו הקוראים מכך את מסקנותיהם - "פויילע שטיקס"... כבר אמרנו?

האבות מפגינים למען הילדים [צילום: יאיר תיבון]
תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  27/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"פויילע שטיקס", ועדת שניט ועיתונות מגויסת
תגובות  [ 31 ] מוצגות  [ 31 ]  כתוב תגובה 
1
השקרים של כתבת מעריב
למען עתיד ילדנו  |  26/02/12 20:42
2
אני אבא מנותק מהבן שלו !!!
אבא מנותק  |  26/02/12 20:54
3
מי באמת הפעיל לחץ לא הוגן?
רונית, עו"ד  |  26/02/12 21:34
4
יופי של מאמר
גיל רונן  |  26/02/12 22:47
5
יאיר, תודה לך בשם מרבית האבות
אחות אבות  |  26/02/12 23:09
6
"פויילע שטיקס" באבו-אבוא
NBA24353  |  26/02/12 23:20
7
משא ומתן
תג מחיר   |  27/02/12 06:26
 
- לא!
NBA24353  |  27/02/12 08:49
8
שורש הבעיה : העוסיות,הן מלבות
יאיר אלה   |  27/02/12 12:11
9
שורש הבעיה : העוסיות,הן מלבות
יאיר אלה   |  27/02/12 12:19
10
מאמר יפה וצודק
אנג'ל-משפטן  |  27/02/12 13:19
11
האשמות שווא= נשק פמיניסטי ידוע
ירון זכאי 1  |  27/02/12 22:14
12
יאיר, תודה על האמת ל"ת
ע  |  27/02/12 23:05
13
כל מילה בסלע.
ליאור ג.  |  28/02/12 15:26
14
ביקורת מוצדקת נוקבת ועניינית.
לי את אור   |  29/02/12 20:19
15
אין חדש תחת השמש
מאיר ס  |  29/02/12 21:53
16
באש נלחמים באש!
שיפרמן  |  29/02/12 23:25
17
כל מילה בסלע! נכון אך עצוב ל"ת
רונן ר  |  1/03/12 00:09
18
מעמד האשה = ניצול ציני של האב
חסר אונים  |  1/03/12 00:35
19
שקרים
אביחיל  |  1/03/12 01:13
20
כשה אין בושה אין דאגות
בלי בושה  |  1/03/12 07:35
21
הכול סביב כסף ..
אילנה ברק  |  1/03/12 08:10
22
אחלה כתבה!!!
ברכות ליאיר  |  1/03/12 10:32
23
אלימות
שיפרמן  |  1/03/12 11:50
 
- למרות הכאב העמוק...
שי מ.  |  1/03/12 17:12
 
- נכון, אבל לא מצדיק אלימות ...
לי את אור  |  1/03/12 19:37
 
- תעשה טובה
שיפרמן  |  1/03/12 19:52
24
למרות הכאב העמוק...
שי מ.  |  1/03/12 17:17
25
כל הכבוד
יניר ירון  |  1/03/12 18:10
26
רוצים להשתתף בניסוי?
אבויה  |  2/03/12 08:26
27
המלך הוא ערום
aabb150  |  8/03/12 14:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גורן
השופטים שביטלו את "חוק טל" לא קלטו שהתהליך שיצר הוא חיובי, ולא רק בעניין הגיוס
מרדכי קידר
על כל פתרון במזה"ת להתבסס על נאמנות האוכלוסיה לשבט, ולמסגרת הדתית והעדתית המסורתית
ד"ר מיכאל שוחט
נקודות חן אינן נחשבות לפיגמנטציה. מה כן? כתמי "מלנין" שנוצר בתאים בעקבות סיבות שונות כמו נטייה גנטית, חשיפה לשמש, אקנה, הריון, טיפולים קוסמטיים או חבלות ורדיקלים חופשיים    אפשר לטפל בזה, אבל בחלק מהמקרים הפיגמנטציה לא נעלמת לחלוטין אלא רק מתבהרת    כמה מילים על נקודות, כתמי עור, והטיפול הנכון בכל אחד מהם
שאול דישי
ד"ר יואל פומרנץ מנצל את כוח הכבידה על-מנת לברוח ולהבריח אנשים מחייהם    התרשמותי הראשונית מהסרט החדש של אסי דיין - "דוקטור פומרנץ"
אליקים העצני
צריך לדבר על הדמות הראשית, האחראית לכישלון הקטסטרופלי של אוסלו, מעולם לא נקראה לשאת באחריות ציבורית. מעולם לא הושמעה כלפי פרס מילת ביקורת אחת, למרות שהאיש לא רק שלא חזר בו מדרכו הרת האסון ולא ביקש סליחה על אלפי קורבנות השלום, אלא להפך - הוא מנצל את משרתו הרמה כדי לפטם ולגדל את המפלצת האוסלואידית שהקים ברמאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il