X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רקמות הפרינאום גמישות ובמהלך הלידה הן נמתחות כדי לאפשר את מעבר התינוק. לאחר הלידה הן מתכווצות חזרה. לעיתים ההתרחבות אינה מספיקה (בעיקר בהריון ראשון), ולכן מומלץ להתחיל בעיסוי פרינאום עוד בהריון, שיעזור להגמיש את האזור
▪  ▪  ▪
להכין את הגוף לקראת הלידה[צילום: פלאש 90]

השאלה, "איך תינוק ייצא משם?" מטרידה לא מעט נשים בהריון. והתשובה, שבחלקו התחתון של הנרתיק, לכיוון פי הטבעת, נמצא אזור המורכב משרירים ורקמות חיבור. אזור זה נקרא "פרינאום".
רקמות הפרינאום גמישות ובמהלך הלידה הן נמתחות כדי לאפשר את מעבר התינוק. לאחר הלידה הן מתכווצות חזרה. לעיתים ההתרחבות אינה מספיקה (בעיקר בהריון ראשון), ולכן מומלץ להתחיל בעיסוי פרינאום עוד בהריון, שיעזור להגמיש את האזור..
ישנם מקרים, בהם יש צורך להרחיב את מוצא הנרתיק ולאפשר מעבר בטוח לתינוק מבלי לגרום לקרעים בפרינאום ובסביבתו. לשם כך, יש צורך לבצע חתך בפרינאום . את החתך מבצעים בצורה אלכסונית, לפני יציאת ראש התינוק. חתך זה נקרא אפיזיוטומיה והוא נעשה כאשר את בהרדמה אפידורלית או בהרדמה מקומית. כדי לנסות ולמנוע את האפיזיוטומיה, כלומר את החתך, מומלץ להתחיל לעסות את הפרינאום בהדרגתיות מהשבוע השלושים וחמש.
לפני שאת מתחילה בעיסוי
- רוקני את שלפוחית השתן.
- חשוב לגזוז ציפורניים ולנקות היטב ידיים.
- מצאי מקום שקט ונשמי מספר נשימות הרפיה.
- השתמשי בשמן שקדים.
ישנן מספר דרכים לעיסוי
מכשיר שנקרא מכשיר האפינו. זהו מכשיר שבו את מחדירה בלון לפתח הנרתיק כאשר הבלון כמעט ריק לגמרי, ובשלב השני את מנפחת בהדרגה את הבלון עד שעם הזמן הוא מגיע לגודל ראש תינוק. הדבר מסייע להגמיש את האזור.
ישנן גם שתי דרכים ידניות
טבלי שני אגודלים בשמן, אני ממליצה להשתמש בשמן שקדים, הכניסי אותם כ 3 ס"מ פנימה - לחלקו התחתון של הנרתיק, לכוון פי הטבעת ועסי את הפרינאום תוך מתיחה קלה לצדדים. חזרי על כך מספר פעמים.
דרך נוספת, היא להניח רגל על כסא או אסלה,לטבול את האגודל או האצבע בשמן, להכניס כ-3 ס"מ פנימה לפתח הנרתיק, להניע בתנועות מתיחה קלות לצדדים וכלפי מטה לכיוון פי הטבעת בצורת חצי ירח. ולחזור על כך.
בכל אחד מהעיסויים סביר להניח שתרגישי עקצוץ, אבל המאמץ שווה שכן הוא יסייע להפחית את הסיכוי לחתך בלידה. אני ממליצה לעסות כל יום את הפרינאום, אחרי מקלחת, בין 3-5 דקות.
מחקרים שבוצעו אצל נשים בהריון ראשון, שעשו עיסוי פרינאום עוד בהריון וכאלה שלא עשו עיסוי פרינאום, מצביעים על הפחתה בלידות מכשירניות אצל נשים שעשו עיסוי פרינאום, והוכח כי העיסוי מפחית באחוזים גבוהים את הצורך בחתך, באפיזיוטומיה בזמן הלידה.
אם כן עשו אפיזיוטומיה במהלך הלידה, מה עושים?
- חשוב שתשטפי כמה שיותר, כי התפרים נמסים במים.
- מריחת משחת רסקיו על המקום.
- טפטוף שמן לבנדר על התפרים.
- מריחת דבש, מסייע להחלמה מהירה יותר וכן הוא מגן מפני זיהומים.
- תכשיר אלופירסט - זהו תרסיס טבעי, על בסיס אלוורה, התרסיס משמש לחיטוי, קירור והרגעה, עוזר בשיכוך כאבים, הורדת בצקות בנרתיק וזירוז ההחלמה.
אחת היולדות שליוויתי, בהריון ראשון, עשתה עיסוי פרינאום משבוע 35, ובמזל טוב, ילדה תינוק במשקל 4.300 ק"ג, ללא תפרים.
בהצלחה!

הכותבת היא מגישת ה-DVD החדש: "קורס מקיף ביתי להריון ולידה". דולה (תומכת לידה), מדריכת לידה ורפלקסולוגית בכירה המתמחה בהריון, לידה ופוריות.
תאריך:  26/02/2012   |   עודכן:  26/02/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרינאום בהריון, בלידה ולאחריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ידידיה שטרן
פסק הדין שביטל את חוק טל הוא ביטוי בולט, שלא לומר בוטה, לאקטיביזם השיפוטי. בית המשפט החליט "להיות איש" במקום שאין איש. הוא לקח אחריות כשותף בכיר בתהליך של שינוי חברתי
יוסי דר
נשאלת השאלה אם דחיקתו של אסד וראשי הצבא שלו אל הפינה, על כל הסכנות הכרוכות בכך לישראל, היא דבר רצוי מבחינתנו. העובדה שאסד טובח בבני עמו היא כמובן מזעזעת, אבל האלטרנטיבה, כפי שראינו, עלולה בהחלט להתפתח לנפילת טילים ארוכי טווח, מסוגים שונים, על הערים שלנו
שולמית קיסרי
עכשיו שטראוס-קהאן נהפך לבדיחה בצרפת ואולי גם בעולם. העולם הפסיד איש כלכלה ברמה הגבוהה ביותר, שהיה, אולי, עוזר בפתרון הבעיות הפיננסיות של אירופה    אם ייבחר פרנסוא הולנד לנשיא צרפת (הוא המועמד במקום שטראוס-קאהן), מובטח לצרפתים נשיא בינוני, ממוצע וחסר ברק
גורי גרוסמן
הפצצה האירנית המתקתקת מונחת על מפתננו, אם לא נצליח לשכנע את הנשיא אובמה להורות לפרק עבורנו את הפצצה מבעוד מועד. נאלץ לבצע זאת מחוסר ברירה בכוחותינו אנו, בתקווה שהשכלנו ליצור את האמצעים המתאימים כדי למנוע את חורבן הבית השלישי
יובל ברנדשטטר
נוכח פירוקן של מדינות הלאום הערביות למרכיביהן השבטיים    חמאס השתלט על הרצועה, הוא פולש לתוך סיני, ומקים לעצמו מעין מדינה חמאסו-פלשתינית מפאתי אשקלון ועד איסמעיליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il