X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תמר אלקן ואריאל וולף. הצגה קסומה [צילום: גדי דגון]
חוקר פרטי - הצגה ייחודית ואיכותית
אין זה "מחזה מתח עם שירים" גרידא. השירים שבו מעטים ואינם מתכוונים לעשותו מחזמר, אך מדגישים את החלק הפיוטי שבהצגה. איזו איכות של מחזה!!. מיכאל גורביץ' כתב יחד עם השחקנים-היוצרים מחזה בעל ניחוח של מחזה אבסורד. במשפטים הקצרים, כמו של ניסים אלוני או חנוך לוין, עולות הסצינות הקצרות בתוך תפאורה מלאכת מחשבת של סבטלנה ברגר. תפאורה מרשימה מאד, שחקנים סופר-מקצועיים ורהוטים, בהצגה מאד ייחודית, פיוטית ואיכותית

מיקי גורביץ' שהחל את דרכו כבימאי במחזות קומיים אדירי הצלחה, לוקח כאן כיוון שונה משהו. המחזה הוא ריאלי עם סממנים סוריאליסטיים, שנמזג בהם גם הומור לפרקים, ועיקרו - בדידותו של האדם בעולמנו, וכמיהתו לאהבה, שלעולם לא מתממשת.
המסך עולה על תפאורה, שכמותה רק מעצבים-אמנים יכולים ליצור. סבטלנה ברגר יצרה עומק ותחושות שתפאורה סטנדרטית לא הייתה מעניקה במקרה זה. גם כי ההצגה אינה סטנדרטית, וגם בגלל סגנונה. רק האביזרים היוצאים ונכנסים אל ומתוכה הם המסמלים את שינוי המיקום בעלילה.
הגיבור הוא חוקר פרטי (ניר רון המהוקצע ביותר בתפקיד), אליו מגיעה אשה עם המקרה של בעלה, הרוקח, שנעלם. האשה (עירית פשטן, מתאימה בסגנון משחקה לתמה של המחזה. חדה, ישירה ובלתי אמצעית. אין השתפכויות רגש אלא דיבור ישר ותכליתי. אבל גם בדו-שיח שלה עם החוקר, לאחר שכבר התוודעו, בו היא שואלת אותו אם גם לו היו או יש לו חיי אהבה - הוא עונה: "כשיכולתי - (התביישתי ו)לא ניסיתי. כשניסיתי - כבר לא יכולתי...”.הבעיה החוזרת בכל מחזותיו של חנוך לוין, רק שכאן היא מוגשת ביתר סופיסטיקציה ועידון.
הבעל המוזר שברח מהבית ומשוטט ברחובות, הוא ארז שפריר המצוין, כרגיל. בנם של השניים הוא אריאל וולף החביב, שיחסיו עם חברתו (תמר אלקן היחודית, שכמו וולף, מחצינה רגש, ולו רק דרך המבטים וההבעות) מוסיפים פלפל לעלילה. הדמויות הנוספות, לכאורה אין קשר ביניהן, אך לאט לאט כן נחשף הקשר, והמעגל נסגר. כך מפליא במשחקו יואב היימן כמלצר בבית הקפה, שמכניס אווירה וחום אנושי למחזה הלכאורה נוקשה, כמו ציור גיאומטרי - אך לא. עוזרת החוקר בטין (כרמית מסילתי קפלן) ואחותה הסליזית אורית גל היפה, שלביתן מגיע המלצר וחוטף שם כנראה זיבה, מתחברות לרוקח כל אחת מצידה. והסיפור הופך בידי היוצרים מחוליות מפוזרות לפאזל סגור.
יהויכין פרידלנדר כידיד של בטין, והילד עם השיער הרטוב סוגרים את המעגל ההזוי-משהו. עיצוב התלבושות של יהודית אהרון תואם, התאורה של רוני כהן ועיצוב הכוריאוגרפיה של שחקנית החאן שרון שטרק, נוטלים גם הם חלק ביצירה.השימוש בבדים מתנופפים מעניק את החלק הסוריאליסטי להצגה, וכן המוזיקה שמלווה בקלידים איתמר גרוס או אוהד בן אבי וכן קטעי המוזיקה של שוברט.
הצגה קסומה, עם איכות שכה אופיינית ל"חאן הירושלמי”
.

יהויכין וניר רון. איכות של המחזה [צילום: גדי דגון]
תאריך:  01/03/2012   |   עודכן:  01/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקר פרטי - הצגה ייחודית ואיכותית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין, מונטריאול
מוזיאון השואה במונטריאול חושף: 80,000 יהודים ביקשו למצוא מקלט בקנדה מרדיפות הנאצים - הממשלה אישרה רק ל-4,200 מהם להיכנס    "אין כניסה לכלבים ויהודים"
ראובן לייב
האיים, שבאוקיינוס ההודי, הם התגשמותו האמיתית של חלום תיירותי. מסתבר שהטבע חנן אותם בנופים מרהיבים, באתרים מקסימים ובאטרקציות שלא מן העולם הזה. העין פשוט אינה שבעה מראות את שכיות החמדה המזומנות למתיירים בהם
חגית שניר-זלינגר, ד"ר אורנה הראל
בשנתיים האחרונות אנו עדים למבול חקיקתי המחייב ארגונים גדולים בדיווחים סביבתיים מסוגים שונים    על הארגונים שאינם נמנים על רשימת ה-150, ה-250 או אפילו ה-500 החייבים בדיווח
אורן פרסיקו
ברפורמה בחוק התכנון והבנייה, המאושרת כעת בכנסת, מסתתר סעיף המותיר על-כנו הטבה לעיתוני הדפוס בגובה מיליוני שקלים בשנה
חיים נוי
מי שרוצה להרגיש את הווסט-אנד שבלונדון או ברודווי, ממש אינו זקוק לכרטיס טיסה בימים קרים אלה לחו"ל, כאן ברמת גן זה מדהים וזה ממש אותו הדבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il