X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבי לבי על כבוד השופט ג'ובראן. הוא לא מכיר ולא חווה את הריגוש והצמרמורת של עמיתו, השופט חשין. מדובר בחוויה עצומה. רב-פעמית. כמוהו, גם ילדיו ונכדיו. זה מצער, בעיקר מפני שהוא יכול...
▪  ▪  ▪
ג'ובראן. יחסו למדינה הוא עניינו האישי [צילום: פלאש 90]
השופט ג'ובראן לא שר "התקווה" בבית הנשיא
איתמר לוין
טקס חילופי נשיא בית המשפט העליון הסתיים בשירת ההמנון - אך השופט הערבי בבית המשפט העליון ניצב דומם במרכז השורה הראשונה של השופטים
לרשימה המלאה

לא רק מילים מכילות מסרים - גם שתיקות. לא כולן, ואפילו לא רובן. ובכל זאת, יש שתיקות שמכילות מסר טעון. שתיקה מהסוג הזה נהוג לכנות "שתיקה רועמת". שתיקתו של השופט סלים ג'ובראן, בזמן שירת ההמנון, היא דוגמה לשתיקה כזאת. צילום תקריב של הפה החתום, ו...הוויכוח פרץ. בטריבונה של אלה ש"הבינו" את השופט, ראינו (קראנו ושמענו) דעתנים חכמים ונחשבים מימין ומשמאל. אני ישבתי בטריבונה ממול.
אני לא שוטר מחשבות, ואין לי כוונה לרשום רפורט לכבוד השופט ג'ובראן בגלל הרהור. אדרבה, אין לי שום טענה לג'ובראן. היחס האמיתי שלו למדינת היהודים, זה עניינו. כמו שיש לי זכות לתעב מדינה מוסלמית ספציפית, יש לו את אותה זכות לתעב מדינה שיבחר. הוא ערבי, שגורלו אנס אותו לחיות, ללמוד ולעבוד (בגין עיסוקו, הייתי צריך לכתוב "לשרת") במדינת היהודים.
יש לי מחלוקת עם אותם אנשים הרואים בשתיקתו אות וסימן למצוקה, מה שמצדיק הבנה. בין המבינים, היו שתקפו בחמת זעם, והיו שלגלגו על אלה (כמוני) שלא הבינו ללבו של ג'ובראן. הבולט שבהם, הוא כבוד השופט העליון בדימוס מישאל חשין.

ניכור או עוינות

"מה אתם רוצים ממנו", שאל בזעם והשיב: "הוא לא יהודי, ואין עליו החובה להזדהות עם המנון המכיל את השורה 'נפש יהודי הומייה'" (לונדון וקירשנבאום, 29.2.12). באותה תוכנית הוא גילה לנו, ששירת התקווה "מרגשת אותו עד דמעות, ומעבירה בו צמרמורת". מדבריו הבנתי, שבעניין הדמעות והצמרמורת, אני לא לבד.
בלי תחושת קטונתי, אני אומר לשופט חשין: בניגוד למה שמשתמע מדבריך, לא השורה "נפש יהודי הומייה" היא הסיבה להימנעות ערביי ישראל - ובתוכם השופט ג'ובראן - מלשיר את התקווה. הם לא ישירו גם שיר אחר. איך אני יודע? ראיתי - וגם אתה ראית! - את יחסם לדגל. חלקם יפגינו ניכור פסיבי, וחלקם עוינות אקטיבית.

לא אמון ולא הזדהות

אין להם אמון, שלא לומר הזדהות, עם הסמלים האחרים של המדינה. עובדות! בהפגנות שלהם אנחנו לא רואים את דגל ישראל, אלא את הדגל שאויבי המדינה מניפים. באותו יום (עצמאות) שאזרחי ישראל היהודים מניפים בגאווה את דגל הכחול-לבן, רבים מהם מניפים דגלים שחורים. במו עיניי ראיתי.
כל סקר, אני מדגיש, כל סקר, יגלה לנו שרוב משמעותי של ערביי ישראל חשים אזרחים סוג ב'. (רוב) מנהיגיהם יסתובבו בעולם כדי לשווק את ישראל כמדינת אפרטהייד. מדובר במאמץ לשלול את הלגיטימיות של ישראל כמדינה יהודית.
(יודגש!: איני עושה הכללות. אני בטוח שיש ערבים שרוצים באמת להשתלב בחברה הישראלית-יהודית. אלה מוכנים לתרום או לשרת.)

ברירת תעודת הזהות

לעוינות הזאת יש סיבה שרבים מתעלמים ממנה: בתודעתם, מדינה יהודית = נכבה. נקודת המוצא שלהם: היהודים הקימו מדינה על אדמתם הגזולה. למרות שהם רואים בשמאל (חצי) שותפים פוליטיים, הם לא שכחו מי באמת שלט במדינה בזמן הנכבה. אחמד טיבי אמר: "מי שהביא על המיעוט הערבי את האסונות הכי גדולים זה מפלגת העבודה, ממפא"י ההיסטורית עד אהוד ברק". כדי לקבע בתודעת ילדי הערבים את הנכבה, הם קבעו את "המפתח" כסמל לתיקון העוול.
יש להם סבלנות. היהודים המתינו 2000 שנה! הם בטוחים, שלהם זה ייקח פחות. אחמד יאסין אמר: "היהודים לא ישרדו הרבה ניצחונות". ערפאת הגה את "תורת השלבים". לא תמצאו בין מנהיגי הפלשתינים בישראל מי שוויתר על זכות-השיבה. אפילו לא המתונים שבהם. ההגדרה "מדינה יהודית", לא מקובלת על-אף אחד מהם.
לבי לבי על כבוד השופט ג'ובראן. הוא לא מכיר ולא חווה את הריגוש והצמרמורת של עמיתו, השופט חשין. מדובר בחוויה עצומה. רב-פעמית. כמוהו, גם ילדיו ונכדיו. זה מצער, בעיקר מפני שיש לו ברירה. תעודת זהות פלשתינית תעניק לו ולרבים אחרים את אותה חוויה עליה דיבר חשין, ותבטל באחת את התחושה האיומה של להיות אזרח סוג ב'.
לעולם לא מאוחר...

פורסם במקור: ארכיונרי
תאריך:  06/03/2012   |   עודכן:  06/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם לג'ובראן מגיעה צמרמורת בגב
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
צר לי נרי, המחלוקת בינך לעצמך!
פועה  |  6/03/12 15:02
 
- פועה הסתומה
רונן גולדשטיין  |  6/03/12 15:56
 
- גם אני הציוני לא שר=נהנה מהלחן
ע_הראל  |  6/03/12 21:18
 
- לא הבנתי פועה: למה לפלסטינאים
מורה נבוכים  |  6/03/12 19:01
 
- למורה נובחים אלה שאלות לה' ולא
מנקרוט  |  6/03/12 22:15
2
שאלה לנרי אבנרי
שאול העברי  |  6/03/12 19:57
3
השופט סלים ג'ובראן
מדינת שראל  |  7/03/12 13:53
4
לשׂכּים בּעיניכם ולצנינם בּצדּיכם
אלון פלג  |  7/03/12 17:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף פנדריך
למקרא ההמנון, ניתן לחשוב שישראל היא מדינה יהודית אך זוהי טעות. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית    ס' 1א' לחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, קובע שמטרת החוק היא לעגן בחוק יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית
פרופ' מיכאל קורינאלדי
חובת מזונות, זכויות בדירת מגורים, קופות גמל משותפות, מתנות בחיים ועוד בעיות מורכבות ורבות    כדאי להקים ועדה שתקבע כללים ברורים יותר
הרב אפרים זלמנוביץ
עלינו לזכור לקראת חג פורים הקרב ובא, כי המזיק לחברו, בין אם פגע ברכושו או בגופו, חייב לשלם עבור הנזק שגרם, גם אם היה שיכור ולא אחראי למעשיו    בפורים תשע"ב שותים בחוכמה
ד"ר צ'לו רוזנברג
מניעת האינפורמציה בפרשת המסמך המפוברק היא תרגיל של נוכלות שאין למעלה ממנו. אין בפרשה שום פרט היכול לפגוע בבטחון המדינה. שקר וכזב. הסיבה היא אחת: לשמור על עכוזיהם של המעורבים
הרצל חקק
סאטירה חברתית ולשונית שמחברת חדש וגם ישן, כיצד ניצח הריאליטי את ירושלים ושושן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il