|
תאריך:
|
08/03/2012
|
|
|
עודכן:
|
08/03/2012
|
עיון בארון הספרים היהודי לכבוד יום האישה |
|
1 |
|
|
אתה איש לא צעיר, אני בטוח שיש לך נכדים, אפילו כתבת עליהם (ולכן אני מרשה לעצמי להזכיר אותם) אני בטוח שעם סבא כל כך ערכי הם אנשים נפלאים (וזאת על אף חילוקי הדעות בינינו), וכאשר אתה מדבר עליהם עם חברים, האם אתה מתאר רק את החצ'קונים? הרי בכל ילד יש טוב ויש רע, האם זכור לך מצב שבו ישבת חצי שעה שעה, ריכזת בכתב את כל מגרעותיהם, כל הציונים הגרועים שקיבלו, כל ה"קללות" שקיללו את חבריהם, וכל "הקללות" שחבריהם קיללו אותם ושלחת למישהו?. לא, לא עשית את זה אני משוכנע שלא עשית. האם זה אומר שאתה מתעלם ממגרעותיהם, ולא מנסה לישר דרכם במקומות בהם לדעתך יש להם מה ללמוד ממך? גם זה לא. אתה טוען שאתה אוהב את ארון הספרים היהודי (אני מאמין לך), אני משוכנע שארון הספרים הוא חלק מנשמתך, עוד היית בבטן אמך, אז מדוע לרכז את החצ'קונים?, איזו תועלת אתה מוצא בהמאסת הארון הזה על קהל הקוראים?, הרי ברור וידוע, שהארון הזה הוא מאגר אדיר של חוכמה, אך בכל חוכמה ישגם הרבה טפשות, ביחוד אם זו חוכמה לשעתה, חוכמה שהייתה מקובלת בקרב הורינו הבידואים לפני שנים רבות ואינה מתאימים עוד לתקופתנו. (ויש דברים בספרים שלנו שאפילו לא היו ראויים לשעתם) הכתיבות האלה נראות כאילו מדובר בילד הרואה מגדל חול נהדר ויפה, מרגיש חלק ממנו, מרגיש שותף בבנייתו אך באבחת כעס בועט בו והורס אותו עד היסוד, והסביבה מתפלאת, אם הוא כל כך אוהב, למה הוא הורס?. אין מקום לכאלה פשקווילים כמוזכר לעיל, אלא מפרי ידם של שונאי העם היהודי, הם לא מקדמים כלום, הם רק יוצרים הרגשת ניכור, ומרחיקים את הציבור מאותו ארון שאתה כל כך מוקיר. איתן, אם אני הייתי אם, ומקבל את המתנה הזו ליום האם, הייתי אומר תודה, תשמור את המתנה הזו לעצמך. הווה מתלמידיו של אהרון, אוהב ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. (מקרבן, ולא מרחיקן) |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
איש עצוב, אין לי יומרה לענות בשם איתן . הוא ציין בהבלטה רבה את העושר הרב שיש בארון הספרים היהודי ואת הערכה הרבה שהוא רוכש לו .
כמו רבים הוא מביע את כאבו לנוכח גילויים מביישים את מעמד האישה , כאשר יש להם חזקה גם בימינו, כמו הצמידות להלכה האוסרת על אישה לשמש דיינית .
אני כאישה מצאתי עצמי מזדהית עם אמירה של כותב האוהב את הכתובים , אבל מעז להביע כאבו לנוכח אמירות , שקנו להן חזקה , וחלקן לפחות הן בבחינת הלכות חיים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורה בן גל |
|
|
|
|
|
אנא הפכי כל משפט "שלילי" לביקורת על הנכד וכל משפט "חיובי" למחמאה, ואמרי לי אם היית כותבת מסמך כזה ומוכנה להביט בו בעצמך (בלי להפיצו) על איש שאת אוהבת. לטעמי התיחסותך מתחסדת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איש עצוב |
|
|
|
|
|
זה לא משנה כמה חוכמה יש שם, ברגע שכתובים כאלה דברים מבזים, משפילים, מדכאים...
אולי אם היית אישה, היית מבין..מה זה אומר להפקיע ממך כל טיפת אנושיות, רצון משלך, תחושות-רגשות ושאיפות משלך. מה זה אומר להגדיר באופן כ"כ לא מבוסס.
אם הדברים האלו היו כתובים על נשים, האם היית מפרגן כך לתורה? באופן מקביל, נזדקק לכתוב "ספרי קודש" בהם כתוב אינסוף פעמים דברים הרבה הרבה הרבה יותר מכוערים ונבזיים כלפי הגברים. כי אם נכתוב את אותם הדברים על גברים, זה יהיה נכון. הגבר הוא זה שראוי להגדרת חמת מלא צואה,א האישה. הגבר הוא זה שראוי להגיד עליו שגרם מיתה לעולם (כל האונס, רצח, סבל), לא האישה. הגבר הטוא זה שראוי לטעון כי אין לסמוך על דבריו, לא האישה. הגבר הוא זה שראוי לטעון שהינו מסריח (ע"פ המציאות ועובדות מדעיות)..לא האישה. וכן הלאה וכן הלאה ממיטב המוחות הגבריים המשליחים מעצמם על יצור מפותח מהם - האישה.
לכן שוב, אם נכתוב דברים המקבילים לדבי הזוועה וההסתה האלה שהורסים ומזהמים את העולם, נצטרך לכתוב דברים הרבה הרבה יותר קשים ממה שניתן להגיד על גברים. וזה אפילו בלתי אפשרי, כי הם כבר מספיקים לעולם את כל הזוהמה שלהם גם כך. מה כבר אפשר להמציא עליהם? הרי הם אונסים, רוצחים, מתעללים, כולאים ילדות-נשים-ופגועים, קובעים חוקים ללא יושרה או צדק וכן הלאה. אז מה ניתן כבר להמציא? שעור הגבר עשוי מקיא וצואה? שבכל יום יוצאים מעורו של הגבר מליוני חרקים וזוחלים עם מיץ זבל?
הרי מספיקה לנו העובדה המדעית - עור הגבר מזוהם הרבה יותר מעורה של אישה - שעיר יותר, פעילות יתר של בלוטות אפוקריניות המפיצות ריח וכן הלאה..לפחות אם נשים היו כותבות זאת על גברים, זה היה מוצדק.
ואם אנטישמיות היא יושרה, אז אין שום בעיה בכך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לים כאלה |
|
|
2 |
|
|
מצאה חן בעיני נקודת המוצא , שלפנינו ספרות עשירה , והביקורת היא מתוך הערכה לכתוב .
אני מעריכה גישה המכבדת את הטקסט , ורק מתוך הערכה מושמעת ביקורת. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
נקודת מוצא |
|
|
3 |
|
|
לפחות לגבי החלק הראשון של המאמר שלך, על הצגתן החיובית של הנשים בספרות המקרא. בניגוד למה שכתבת במאמרים הקודמים שלך, הפעם הצלחת להבין את רוח המקרא. לצערי על החלק השני (הספרות התלמודית) קיבלת ממני ציון לא מספיק וטעון שיפור. וזאת למה ? כי לא התייחסת אל המיכלול אלא רק לחלק קטן ושלילי שאותו ליקטת בפינצטה מתוך הספרות התלמודית. לדוגמא, למה לא הזכרת את ברוריה אשתו של רבי מאיר ובתו של רבי חנניא בן תרדיון ? נאמר עליה בספרות חז"ל שהייתה גדולה בתורה. מסופר שביום אחד לימדה 300 הלכות ל-300 תלמידים. פעמיים נקבעה הלכה על פיה. כידוע לך, בתקופת המשנה האבות היו מלמדים את בנותיהם קרוא וכתוב מה שלא היה נהוג בשום אומה מהאומות דאז, ולכן גם הנשים היו משכילות ויודעות תורה. ברוריה אחת מהן יש עוד הרבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
|
|
|
קראי היטב את מאמריו של איתן ותמצאי התיחסות לאותן נשים . התייחסות חיובית , שאינה מעידה על הכלל . וזה נכתב מתוך כאב . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לחשדנית |
|
|
|
|
|
על ברוריה כתבתי בהערכה רבה יותר מפעם אחת ב- news1.
גם לא כתבתי ברשימה זו את הערכתי הרבה לושתי במגילת אסתר , כי היתה נחושה בעמדתה ובאמירת הלא לשררה המלכותית , אמירה הראויה להערכה רבה . כן גם לא התייחסתי לאמירות רבות בגנותה בספרות התלמודית , שייחסו לה שלל תופעות שליליות ודברים מגונים , שאין להם איזכור בסיפור המקראי .
אוסף האמירות בגנותה של ושתי בספרות שאחרי חתימת המקרא , הן עלבון לאישה , הראויה לכל הערכה על פי הסיפור המקראי .
בסיפור המקראי נטו , ושתי היא דמות של פמיניסטית מעוררת כבוד.
בספרות שנוצרה אחרי חתימת המקרא היא דמות של אישה , שיש להסתייג ממעשיה ומתכונותיה.
ואם בפינצטה אנחנו עוסקים . נסי להעלות בפנציטה עוד דמות אחת כמו ברוריה בספרות התלמודית .
גברת חשדנית . טוב שאת חשדנית . תמשיכי לחשוד.
חג פורים שמח
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
איתן קלינסקי |
|
|
|
|
|
מדוע הפמיניסטיות יוצאות נגד היהדות ? מפני שביהדות יש רק אל אחד. אין אלות שעומדות לצידו של האל כמו בתרבויות הפגאניות שקדמו ליהדות, וגם אין איזה מריה בתולה שילדה לאל את בנו.. כמו בנצרות. הפמיניסטיות יוצאות נגד הדרת האלות - או יותר נכון האלה האם - מהמונותיאיזם שהביאה היהדות לעולם כולו. הן רוצות לחזור לפגאניות, ולמקומן של האלות בהיררכיה הפוליתיאיסטית. יש כאלה שמדמיינות שאם היהדות תיעלם - האלה תחזור למקומה הקודם...מה דעתך ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
חשדנית |
|
|
|
|
|
גברת חשדנית , בתגובה האחרונה הצלחת להבהיר את מידת האיוולת שהנחתה אותך בכתיבת התגובה.
גברת חשדנית , אני כקוראת אשמח , אם באמצעות הפינצטה שלך תעלי מספרות ההלכה והמדרש , מעולמם של התנאים והאמוראים , עוד דמות אחת כמו ברוריה .
ולא מתוך שמחה לאיד אני מגיבה , אלא ממש אהיה מאושרת למצוא לפחות מניין של דמויות בספרות הענפה והעשירה , שכדוגמת הכותב יש לי הערכה כלפיה , אבל גם מידה רבה של ביקורת.. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שולה. |
|
|
|
|
|
אין לכם שמץ של כבוד כלפי האמוראים, אתם מתייחסים אליהם כפוגענים, שוביניסטים, וכל שאר הכינויים, אין לכם מושג איזה אנשים הם היו, וחוץ מזה, ארון הספרים היהודי הוא לא סתם ספרות יפה, הוא הלכה ודרך חיים, ואנחנו מקיימים את ההלכות של אותם אמוראים ''שוביניסטים'' |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דתי מאממין |
|
|
|
|
|
חשדנית, את או אתה סתתם דמות , שחובקת בחובה מנה גדושה של טיפשות, רוע לב ולאומנות חשוכה . צירוף שהוא מתכון לאימה מהלכת על שתים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לחשדנית המעורערת |
|
|
4 |
|
|
כאשר רופא אומר לך לבלוע כדור.. תרופה אתה בולע. אתה לא שואל.
שהלכה נקבעה לא על ידי אדם אחד.. אלא הרבה חכמים נבונים ויודעי ספר. מי אתה שתבקש שינוי.
לא משורר ולא איש תנ"ך.. סתם מורה מן השורה.
תאמר את דבריך לשופטים.. תאמר לחייט ולסנדלר.. לא כך.
לא כל משכיל יודע.. ולא כל חכם מחכים..
חכמינו נצחיים ולא צריכים "פילוסופים" והוגים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אורי עמר |
|
|
|
|
- לאורי |
|
דואגת לאורי | 9/03/12 10:07 |
|
|
אורי , תגובתך היא בסימן פורים . שתית עד לא ידע , והקאת דברי הבל עם ריח של יין ומידה רבה של שיכרות . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דואגת לאורי |
|
|
|
|
|
אז אתה טוען שכיווןן שהם מוגדרים כחכמים, כל דבר שיגידו הינו נכון? גם אם יגידו על שמאל שהוא ימין ועל ימין שהוא שמאל?
אם יגידו על אישה שהיא גולם, או שנקביות היא כלי קיבול (שכינה) ואישה היא ריקה חלולה הם צודקים? למרות שנמצאו הרבה יותר גברים חלולים ריקים מנשים כאלו?
אם יגידו על האישה שהביאה את המיתה לעולם הם צודקים? למרות שהמציאות מראה לך שרוב הרוצחים, האנסים, המתעללים, הכולאים, הרודפים, המדכאים, מחוקקי חוקים חסרי הוגנות, אונסי בנות משפחה, בעלות מום.. ומסרסרים הם גברים ?
אם הם ידיגו שהגבר נוצר קדוש ובעל ריח טוב, בעוד האישה מסריחה..הם צודקים? למרות שמאז ומתמיד הגבר היה המסריח ואישה היתה בעלת ריח תותים ובננות או נטולות ריח כלל ?
למרות שהמדע מראה לך שעקב יתר בלוטות אפוקריניות (זיעה עם ריח), רמת שיעור גבוהה, עור שמן ועוד סיבות - הגברים הרבה הרבה יותר מסריחים? עדיין תאמין ל"חכמים" רק כי הוגדרו חכמים? למרות שזה הפוך למציאות?
אם יגידו לך שאישה היא גולם ולכן בכלל לא סובלת מאונס כי נבראה לשרת, אבל הילדה/אישה אומרת לך שזה סבל נוראי וטראומה לכל החיים , החכמים שלך הם הם הצודקים? אלו שלא חוו את מה שהן חוות, הם היודעים והקובעים?
אם יגידו לך שלאישה אין בכלל מערכת עצבים ולכן לא חשה כאב, האם תאמין? אבל אנחנו אומרות לך שאנו הרבה יותר עדינות וחשות כאב פיזי מזעזע בלתי ניתן לתיאור. למי תאמין? הרי כתוב שאין לסמוך על דברינו.
ואם יגידו לך שיש יותר מורות טובות ממורים טובים, עדיין תאמין ש"אין חינוך שייך אלא לאב/גבר"?
אם יראו לך שאישה הרבה יותר יסודית בנקיון, הרבה יותר מצחצחת, מבריקה ומקםידה על קוצו של יוד בבישול, בנקיונות, בטיפול, בכל מעשה ידיה..ושגבר מחפף יותר בממוצע , האם תאמין ל"חכם" שטוען כי כל דבר שיש בו טרחה לא מתאים לנשים וכי כי מתקשות בנקיון (ולכן נאסר עליהן להניח תפילין - גופן מלוכלך)?
אם ידוע כי נקבה היא ברירת המחדל ואצל בני האדם - נשים וגברים התפתחו יחד, עדיין תאמין כי אישה "נבראה" מצלע של גבר כדי לשמשו? וכן שכל החיות נבראו למענו ?
אז מה הטעם בחיים האלה, אם אין שום יושרה, שום הגיון, שום תבונה פשוטה ואמפטיה?
אפילו אם אתה גאון דור בתחומך, הרי אתה טיפש יותר מהאדם הפשוט וה"בור"..הרואה את המציאות נכוחה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לעמר |
|
|
5 |
|
|
לרכוש בינה ודעת אשר יזכו אותך לרכוש מעט חכמה בקוקודך הקשיש.חבל אל מאמציך הבלתי נלאים להמשיך וללהג דברי שטות והבל המראים אך על בורות ורדידות.ושיהיה לכולנו שבוע טוב ורגוע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
פלא יועץ |
|
|
|
|
|
לא מצאתי את הפלא בתשובתך. וגם לא את העצה . חבל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לפלא היועץ |
|
|
6 |
|
|
ע"פ האורתודוקסיה, יש חובה להאמין בכל משפט מבזה ככל שיהיה. כל דבר חסר ביסוס, הפוך למציאות וכן הלאה. "גם אם יאמרו לך ששמאל הוא ימין וימין הוא שמאל".
הרי כל הדברים שנאמרו על נשים, הם מאפיינים של גברים (אשר עשו השלכה ברוטאלית בלי למצמץ)..ועוד עטפו את זה בדברי "קודש" ו"חוכמה". כידוע, זו צורת השקר המתקבלת ביותר.
גם אם נשים יכתבו את המציאות שהיא ההיפך מזוועות אלו, זה לעולם לא יתקרב לפגיעה שפגעו בנשים, כיוון שאז יאמרו דברים אמיתיים ולא שקריים. אם היה מדובר באמת, זה לא היה פוגע. כיוון שמדובר בשקרים נלים של גברים ההופכים את היוצרות, מדובר ברוע מזעזע.
מספיק להתמם ולכתוב שישנם גם דברים חכמים בכתבים אלו. הרי לא הייתם מפרגנים כך, אילו היה מדובר בכתבים של נשים ישרות, שכתבו כל זאת על גברים. וכדי להקביל זאת למה שגברים עשו, הן היו צריכות להמציא גם דברים שלא היו ולא נבראו, כמו למשל - שגבר נברא מצואת אישה וקיא של חמור. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ן בהכל כולל הכל |
|
|
7 |
|
|
ברוריה - אם אכן התאבדה, וודאי שזה לא מהסיבה שחזלינו כתבו. הרי אמרותיה היו ציניות: "תקצר בדיבור, שהרי רשום.. אל תרבה..".. הרי ברור שהיתה צינית מתוסכלת ובעיקר צודקת. לכן התאבדה. כל אישה חכמה תתאבד בחברת גבריפ שקרנים ונטולי יושרה שכאלה.
ומעניין שתמיד אתם מביאים דוג' אחת. עצם העובדה שאת צריכה לדלות דוג' אחת מבין אלפים ועשרות אלפים, אומרת הכל.
ועוד בלי אלפי האמירות המבזות-משפילות כנגד נשים, הרי כל הספרות היהודית מלאת היררכיה וכבוד לגבר. פולחן הגבר והעצמת הגבר ע"ח האישה הבזויה והאומללה, הכלואה והרדופה. תמיד כותבים אב לפני אם, גבר לפני אישה, בן לפני בת וכיו"ב (פרט למורא וגם שם יש תירוץ). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זה בגלל הגברים |
|
|
8 |
|
|
שהרי רוב הגברים, במהותם (בילט-אין), מתקשים בשינוי.
גברים מקובעים בנטייתם הטבעית וקשה להם גם עם שינויים קטנים שמפרים את הסדר שהם מכירים (אוטיזם מאפיין גברים לרוב). נכון שיש גם מספיק נשים שהן סוכנות שימור התרבות כפי שהיא, אבל הן היו מוכנות לקבל שינוי לטובה - בקלות יתר מאשר גברים.
ואם לגברים קשה עם שינוי כה קטן, אז ודאי שקשה להם עם שינויים תרבותיים מהפכניים ולא משנה כמה הם מועילים ומפיצים אושר, שמחה ותענוג.
הם ימשיכו לדבוק בשקרים, במיוחד כשזה מוציא אותם גדולים ואת הנשים אפסיות ללא אופי, רצון, כאב, סבל משלהן, הנובע מחוקי הגברים עצמם. ובפרט כשהם האפסים הגדולים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שהרי רוב הגברים |
|
|
ד"ר גבריאל אביטל
במילים אחרות, האיום הפנימי נשען על קני שיגור רצוצים ופחות מאיימים ממה שנוטים לתאר. אם ממשלת ישראל תחליט בסופו של דבר לתקוף באירן, המחיר לכך יהיה קטן יחסית ונסבל ביחס להרוגי גרעין
|
|
|
|
|
|
אפרים הלפרין
בית המשפט בתל אביב קבע שידיעות אחרונות לא הוציא דיבתו של עלא חתוק, חייל צ'רקסי, שתמונתו פורסמה בעיתון בנסיבות שלטענתו פגעו בו. מסתבר, לטעמי שזהו בית משפט השלום של רמת אביב ב', ואולי גם השכונות הדרומיות של רמת אביב ג'
|
|
|
|
|
|
יעקב אסתרליס
לאחר הניצחון במלחמת העצמאות ראו בבריה"מ שישראל מתקרבת יותר למערב ומתרחקת מהגוש הקומוניסטי, והתחילו לחשוד שהקשר בין ישראל ליהודי בריה"מ יגרום לחוסר הנאמנות שלהם כלפי המשטר הקומוניסטי
|
|
|
|
|
|
אברהם בן-עזרא
במקרים רבים נוטל מומחה בית המשפט את היוזמה לידיו, נוגס בסמכות בית המשפט, חוקר את מי שבא לו לחקור, שוקל את קבילות המסמכים שהוצגו בפניו ע"י הצדדים, מסיק מסקנות ומחליט החלטות על אתר; כאילו מדובר בבית-דין שדה
|
|
|
|
|
|
עו"ד אריאל דרור
פסק דין חקק הוביל את השינוי בתפיסת אימוץ ע"י בני זוג חד מיניים, ולאחריו באו פסקי דין אשר המשיכו את דרכו. כיום, הדין מכיר באימוץ על-ידי אם חד מינית, ובמצב בו יהיו שתי אימהות לילד אחד, אשר יירשמו ככאלה
|
|
|