X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חשוב שכל אחד ואחד יקרא את מגילת אסתר, היא מפליאה באקטואליות שלה בעצם ימים אלה. מה שמוכיח שההיסטוריה היהודית חוזרת על עצמה אלא שהפעם לשם שינוי, יש לנו את היכולת להגן על עצמנו
▪  ▪  ▪
אסתר ומרדכי. ציור של ארט דה-חלדר
אמונה, תקווה ואחדות
המפתח להצלחת היהודים בימי מרדכי ואסתר היה שילוב של אמונה ותקווה בנצח ישראל, אחדות פנימית ונכונות לפעול גם כשהסיכויים להצלחה נראים קלושים. אותם מפתחות הצלחה נדרשים גם היום במדינת ישראל כאשר היא מתמודדת עם האיום האירני שהולך ומתברר כאיום אמיתי

בסיום פגישתם החשובה, העניק ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לנשיא ארצות הברית ברק אובמה כשי את מגילת אסתר. מגילה שהיא אקטואלית בימים אלה ממש כמו בימים ההם של המלך אחשוורוש, המן, מרדכי ואסתר. בטוחני שבסביבתו של הנשיא אובמה ישנם יועצים יהודיים שיוכלו להסביר לו את המשמעות של המגילה על היבטיה האקטואליים.
מאז שהיהודים עלו על במת ההיסטוריה קמו להם אויבים ושונאים. האנטישמיות אינה המצאה של המאה העשרים, היא בת אלפי שנים. צוררי היהודים התחלקו למספר קבוצות על-פי רוע מזימתם. פרעה במצרים רצה להרוג את כל הזכרים, הוא לא ידע שיהדות נקבעת על-פי האם. היוונים בזמנו של מתתיהו החשמונאי והכמרים הקתולים בימי הביניים רצו לחסל את התרבות והאמונה היהודית, הם טעו בהערכת עקשנותם של היהודים ודבקותם באמונתם. השליטים הפיאודלים בשלהי ימי הביניים חמדו את כספם של היהודים, הם לא הבינו את כושר התמרון של הנהגת היהודים ויכולתם לשנע כספים מכיס לכיס. המן והיטלר רצו את הכל, לגזול את הרכוש, להכריע הנשמה ולהשמיד את הגוף. אחמדינג'אד הולך בדרכם ממש, הוא מאיים ללא הרף בחיסולה של מדינת ישראל ולצורך כך הוא מכין את הנשק הקטלני ביותר שהאנושות ידעה להמציא.
מגילת אסתר מתארת את מזימתו של המן, את נחישותו של מרדכי היהודי, את אומץ ליבה של אסתר המלכה ובעיקר את היד הנעלמה שמכוונת את ההיסטוריה האנושית. המן קרא ליד הזאת גורל, והיהודים כבר חמשת אלפים שנה קוראים לה אלוהים. ממגילת אסתר מובן שאלוהים ניצח את הגורל, עם ישראל חי, המן וכל בניו נתלו על העץ שהם עצמם הכינו למרדכי היהודי. הוכחה נוספת למאבק הקיומי האינסופי הקיים בין תפישת המקריות בעולם לבין הגישה הרואה בעולם מציאות מכוונת הצועדת מנקודת התחלה אל סיום.
המפתח להצלחת היהודים
המפתח להצלחת היהודים בימי מרדכי ואסתר היה שילוב של אמונה ותקווה בנצח ישראל, אחדות פנימית ונכונות לפעול גם כשהסיכויים להצלחה נראים קלושים. אותם מפתחות הצלחה נדרשים גם היום במדינת ישראל כאשר היא מתמודדת עם האיום האירני שהולך ומתברר כאיום אמיתי, למרות שיש מומחים שמטעמים לא ברורים מנסים להפחית מחשיבותו.
בישראל בימים האחרונים, כשראש הממשלה נמצא במסע חשוב בארצות הברית, נשמעים קולות רואי-שחורות מקצועיים שמנסים להלך אימים על אזרחי מדינת ישראל. ביניהם אפשר למנות את ראשי האופוזיציה, פרשנים בכירים בערוצי החדשות וכלכלנים שהעיסוק האינסופי בכסף החליש אצלם את ערך החיים עצמם. אותם חסרי אמונה מציירים תמונה מעוותת ומסולפת של עמדתה של מדינת ישראל. דווקא בימים שנדרשת אחדות. מאבקם בראש הממשלה מעביר אותם על דעתם. כל אזרח מבין כי מדינת ישראל חייבת לקדם את האופציה הצבאית ואתם אופוזיציונרים יוצרים את הרושם כאילו כל חפצה של ממשלת ישראל היא מלחמה. חובתו של צה"ל ואחריותה של הממשלה להתכונן לרגע שבו לא תהיה ברירה ותקום החובה להשמיד את האויב.
חשוב לכן, שכל אחד ואחד יקרא את מגילת אסתר, היא מפליאה באקטואליות שלה בעצם ימים אלה. מה שמוכיח שההיסטוריה היהודית חוזרת על עצמה אלא שהפעם, לשם שינוי, יש לנו את היכולת להגן על עצמנו.

עו"ד הרב ד"ר חיים שיין הוא מרצה במכללת שערי משפט, מומחה לפילוסופיה של המשפט ותורת השפיטה.
תאריך:  08/03/2012   |   עודכן:  08/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על מגילת אסתר ופגישת אובמה-נתניהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אסף הרדוף
המשטרה מצאה פטנט - במקום חשד מבוסס ובמקום לפנות לבית המשפט, היא פונה לאזרח ומבקשת את הסכמתו לביצוע החיפוש. פטנט כשר?
נרי אבנרי
למרות שאתה נודניק, טרחתי למענך והבאתי מהארכיון את הקטע שאתה בטוח שלא קיים. המסקנה שלך מהקטע, צריכה להיות חדה: ערביי ישראל לא שכחו את החלק של השמאל באסונות שלהם. אחמד טיבי בונה עליך; אתה, אל תבנה עליו...
פנחס (פיני) פישלר
ביום 6.3.12 התכנסה השדולה להגנה על חושפי שחיתויות בכנסת ישראל. רק חבר-כנסת אחד התייצב והגיע לאולם הישיבות בכנסת. ביום הבחירות לא נשכח זאת
עליס בליטנטל
לאובמה יש זמן. מה בוער? נדמה לו שהקץ עוד רחוק, ולאירנים אין עדיין יכולת הגרעינית. אשרי המאמין. הבעיה היא, שהנשק כבר כמעט מצוי בידי המן הפרסי, וחסר לו רק תירוץ להתחיל במלחמת כיבוש העולם. האם הצליח נתניהו להבהיר לו פרטים אלה לאשורם בפגישה בארבע עיניים? או האם נתן נשיא ארה"ב יד חופשית לנתניהו לעשות עבורו את העבודה המלוכלכת, על כל המשתמע מכך עבורינו?
הרב ישראל רוזן
צריך לשנות את השם מ'שירות לאומי' ל'שירותי התנדבות' או משהו על חסד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il