X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עניינים שברגש, עניינים שבמוסר, רצוי שיתבררו מחוץ לכותלי בית המשפט. ללב שבור מכל אספקט שהוא, אין מחיר, וראוי הוא, שבית המשפט ימנע מחדירה לחדר המיטות של בני זוג
▪  ▪  ▪
בגידה. למרות פסק הדין המציאות תטפח על פנינו

בעקבות פסק דין חדשני של בית משפט לענייני משפחה בטבריה שלפיו ניתן יהיה לחייב בפיצויים בן זוג בוגד, עולות שאלות שונות ומגוונות.
טול מקרה להלן שאינו מנותק מהמציאות בעקבות פסק הדין המדובר, ב' (אלפיות יש למכביר) פונה לחברתה ג' ומבקשת ממנה להצהיר כי ניהלה רומן עם גרושה, לפני מועד הגירושין. ב' תצייד את ג' באינפורמציה הידועה לה מהיכרותה עם האקס "הבוגדני" על-מנת להביא מלוא הטנא ראיות לבית המשפט, כל זאת כדי לזכות בסך 50,000 שקלים פיצויים ללא הוכחת נזק בגין "הבגידה". השתיים ייהנו משלל בסך 50,000 שקלים. זהו רק תרחיש אחד מיני רבים.
חשש להצפת המערכת בתביעות סרק
חרף העובדה שבית המשפט עמד על כך בפסק הדין כי "קיים חשש עז שמא פתיחת בית המשפט לתביעות כספיות בגין ניאוף ובגידה" תוצף המערכת השיפוטית בתביעות סרק, גישתו הפוזיטיבית בסופו של יום לתביעות כגון הא, הינה בניגוד גמור למסקנתו דלעיל.
על-אף התנאים שהעמיד בית המשפט לפסיקת פיצויים במקרה של בגידה, שבהחלט מתקבלים על הדעת, וטמון בהם הגיון רב, המציאות תטפח על פנינו ותתברר כי עולה על כל דמיון. המקרה ההיפותטי ברישת דברים לעיל אינה אלא קצה של קרחון.
אין המקרה לפסיקת פיצויים בגין סרבנות גט, עוולות בגין לשון הרע, הפרת הבטחת נישואין וכד' שהינם פיצויים בגין גרם נזק מוחשי, דומים להפרה של חובה מוסרית. החלת דיני הנזיקין על הפן המוסרי של מערכת הזוגית פנים משפחתית, הינה חדירה בוטה לחדר המיטות של הפרט ופתיחה של שער רחב מאוד לתביעות, שרובן ככולן עשויות להתברר כתביעות סרק. באקט של בגידה של בן זוג טמונים מניעים רבים שרובם אינם ניתנים להסבר רציונלי. ריגוש אינסינקטיבי, תחושת הפיתוי, אגו, סיפוק מיני ולעיתים תוסף של מטען חיובי שאינו בנמצא עם בן/בת הזוג הקבוע. הכיצד ניתן לכמת את אלה בכסף. הדברים עולים לעיתים מזומנות מתוך התת מודע ללא כל כוונה להרע לבן הזוג ולפגוע בו.
פסק הדין - לאינסטינקט הבסיסי של האדם
פסק הדין, עד כמה שזה עשוי להישמע מוזר מנוגד לאינסטינקט הבסיסי של האדם הסביר. בגידה לעיתים היא תוצאה של חסר במערכת הזוגית הקיימת ותופעת לוואי של שגרה חונקת. ממה נפשך, חוסר אינטימיות וריחוק בחיי בני זוג, פיצויים כספיים בצידם, קנס כספי כנגד המפר את השגרה המעיקה והקשה שפשתה בחיי בני הזוג.
ומה יהא השלב הבא? פיצויים כנגד בן זוג אשר מאס בבת זוגו ומדיר עצמו מחדר השינה הזוגי. יש שיאמרו שזו פגיעה ושברון לב קשה יותר מאשר אקט של בגידה. שהרי בגידה מתגלה בדיעבד, ובאופן סימולטני חיי הזוגיות מתנהלים לעיתים כשורה, למעט אותו סוד קטן שהבוגד נוצר בליבו.
עניינים שברגש, עניינים שבמוסר, רצוי שיתבררו מחוץ לכותלי בית המשפט. ללב שבור מכל אספקט שהוא, אין מחיר, וראוי הוא, שבית המשפט ימנע מחדירה לחדר המיטות של בני זוג.

הכותב הוא עו"ד העוסק בדיני משפחה.
תאריך:  11/03/2012   |   עודכן:  11/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חדירה של בית המשפט לחדר המיטות
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בגידה או יחסי מין מחוץ לנשואין
מ.כ  |  11/03/12 13:26
2
אפשר לתבוע אותה על אי מתן סקס? ל"ת
אזרח מן השורה  |  11/03/12 14:11
3
מה יש לצפות מביהמ"ש הישראלי?
נחום שחף  |  12/03/12 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי ברנע
כמו במלחמת העולם השנייה, וכמו במלחמות החשמונאים ביוונים, על ההנהגה להמר. על החיים ועל המוות. יש להילחם באירן ללא חת. מייד. אנחנו עם שמקדש את החיים. אנו רוצים לחיות. אויבינו מקדשים את המוות. נמצא את הדרך לענות על הרצונות של כולם כי אנחנו רוצים לחיות
עמוס דאי
לנשיא המדינה יש דף חדש ברשת החברתית פייסבוק; בדף לא מופיעים דגל ישראל, המנורה או כל סמל יהודי אחר. אני מתבייש שכך נראה דף הפייסבוק של ה"נשיא" שלי. סליחה, אולי בעצם פרס הוא לא הנשיא שלנו...
עקיבה לם
פעם בכמה חודשים יש "מטח ירי כבד" מהרצועה אל עבר ישובי הדרום. פעם זה היה עוטף עזה, היום הם כבר מתחת לטווח. הגיע הזמן לטפל בבעיה מהשורש
סופיה רון-מוריה
ועדת השרים לחקיקה דחתה את 'חוק אשכנזי', וקיבלה את 'חוק לפיד'. המכנה המשותף: הקשחת תנאי הכניסה למועדון
אורי אליצור
אזרח ערבי נאמן לא חייב לשיר את ההמנון היהודי שלנו. מספיק קשה לו גם לעמוד ולשתוק. ישראל היא גם מדינת העם היהודי וגם מדינת כל אזרחיה, והמלחמה הטהרנית משני הצדדים לא תביא שום תועלת לאף אחת משתי הזהויות שלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il