X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - כבוד, נחת-רוח, עתיר-קלוריות, לא יעלה על הדעת, שוויון בפני החוק, אי-הבנה ולמלשינים אל תהי תקווה
▪  ▪  ▪
אסירים פלשתינים. ניתן למנוע לימודים אקדמאיים [צילום: פלאש 90]

קבלת פנים
בניגוד לקבלת-הפנים החמוצה לחיילים, ששבו מוויטנאם, מתאמצת ארצות-הברית להסביר את פניה לחייליה, השבים מעירק. בין השאר, מתקבל כל מטוס, שמחזיר חיילים אמריקניים מעירק במשמר ליווי של שתי כבאיות, שמתיזות מים לכבודו, והחיילים ההמומים מתקבלים על-ידי עובדי נמלי התעופה ועל-ידי מאות אזרחים, שהתארגנו ל"ועדי קבלת-פנים לגיבורים", בתשואות, בפרחים, בחיבוקים, בשתייה קרה ואפילו במתנות.
נמלי התעופה האמריקניים התחרו ביניהם ביצירתיות של טקסי קבלת-פנים לחיילים. שמונה שנים פעילים הוועדים הללו בנמלי התעופה, ומברכים כל חייל, נחת, ימאי, או אוויראי, ששבים מעירק, או מאפגניסטן באחת התוכניות הגדולות בתולדות ארצות-הברית להתנדבות אזרחית.
לפני כשבועיים, כשהגיעה לדאלאס-פורט וורת (DFW) בטקסס הטיסה האחרונה, שפינתה חיילים אמריקניים מעירק, נותר רק פתח צר למעבר החיילים ההמומים. אולם הטיסות הנכנסות היה פקוק במקבלי-פנים, שהממו את החיילים בחום ובאהבה.
"זה היה הדבר הנכון ביותר", אמרה אחת המתנדבות, שהצטערה מאוד על סיום הפעילות בשדה DFW. בנה הנחת נמצא באפגניסטן, והפעילות למען החיילים השבים הבייתה מילאה בתוכן את המתנתה לשובו.
"הצלחתם לרגש אלפים מחייליי", הודה למתנדבים לוטננט-ג'נרל דונאלד מ' קמפבל, מפקד הבסיס הגדול בפורט הוד. הוא הזכיר שכחצי מיליון חיילים עברו דרך DFW בשובם מעירק למולדתם בשמונה השנים האחרונות.
לברכותיו הצטרף סטאף סרג'נט ב(מיל.) סאלוודור ג'ונטה, צנחן שעוטר במדליית הכבוד, שאמר, שלעולם לא ישכח את שיבתו הראשונה מעירק בשנת 2005.
'אדרבא' לרבי אלימלך
"אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ / שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם / וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו / בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ / וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה / מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה / וּתְחַזֵּק הִתְקַשְּׁרוּתֵנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ / כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ / שֶׁיְּהֵא הַכּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ".
בכ"א באדר חל יום הילולת רבי אלימלך מליז'נסק. לכבוד היום קיבלתי מד"ר א' את הפיוט. ונאמר אמן.
חרוסת
כמעט כמו להכנת דגים, להכנת חרוסת יש אין-ספור גרסאות. בבית אבי לא הייתה החרוסת מרכז הסדר, אלא דווקא המרור, ובקערת הפסח נחו להם גזיזי מרור, שטופלו ביד אוהבת ומיומנת - כתחליף לעיסה האדומה, שנמכרת בצנצנות.
רק אחרי שהלך אבי לעולמו, התחלתי להתלבט בהכנת חרוסת. עד אז זו הייתה התמחותו, ורק עזרתי בטעימה. קראתי לא-מעט, וגם ניסיתי למצוא לי נתיב משלי. עוד לא התגבשתי סופית, אך יש לי כיוון, שיש לו מעריצים. ועתה, כיוון שהאזנתי להרבה סיפורים על נפלאות הקינמון, אני שוקל לשפר את ההרכב באמצעות התבלין, שאומרים, כי כוחו יפה כמעט לכל מדווי מצרים.
מצרכים:
2-1 תפוח בינוני (לפי הטעם)
אגס (רצוי חום/אדום, שהוא עסיסי יותר)
כוסית יין טוב - רצוי אדום (לא יין פטישים, בבקשה) - לפי הטעם. הרגישים ליין, ידללו את המתכון באמצעות מים, ויוסיפו רק טיפות ספורות של יין.
כוס מים
שלוש כפות גדושות ("בהיריון"), לפחות, סילאן, או דבש
חופן תערובת אגוזים ושקדים
הכנה:
רוחצים את התפוחים ואת האגס, ומקלפים (האגס מוסיף לתערובת קלילות), מוציאים את לבתם, וחותכים לרבעים. ניתן להותיר את הפירות בקליפתם, והמתכון יהיה גס במקצת (וגם בריא יותר, כנראה).
מניחים את הפרוסות במכל/כוס של מעבד מזון/מיקסר.
מוסיפים יין ומים, כי להקל על הטחינה, ומתחילים לטחון.
כשנוצרת עיסה, מדללים אותה בעוד יין/מים, ומוסיפים לאט ובהדרגה את תערובת האגוזים והשקדים. (נא לא לגדוש, כדי שהטחינה תהיה רצופה).
מוסיפים סילאן/דבש, וממשיכים להפעיל את המכשיר עד לקבלת העיסה הרצויה.
טועמים, ומשפרים.
זהירות בשימוש - זה לא רק טעם, אלא גם עתיר קלוריות.
אבירי ההומניזם
בתחילת החודש פסק בית משפט ישראלי (!), שניתן למנוע לימודים אקדמאיים מאסירים ביטחוניים. בית המשפט המחוזי בנצרת קבע, שלאסירים ביטחוניים אין זכות יסוד ללימודים אקדמיים, ושירות בתי-הסוהר פעל כדין כאשר מנע זאת מהם - למרות אפשרות, שזו סנקציה, שנועדה להפעיל לחץ על חמא"ס בעניינו של החייל גלעד שליט, וזו עומדת בניגוד לזכותם החוקתית של המחבלים לרכוש השכלה בתקופת התאכסנותם בקייטנות שב"ס.
אני מצפה בכליון-עיניים לערעור, שיגישו אבירי ההומניזם אצלנו, על העוול הנורא, שנעשה למי שבטעות הגיעו לכלא. תוך כך, אני מהרהר עד כמה צדקו האמריקנים, שאחסנו את חלאת-האדם במתקן הכליאה במפרץ גואנטנאמו, בלי בג"ץ ובלי "בצלם".
כמובן, לא יעלה על הדעת אצלנו.
צדק של קנגורו
הודלף, כי הנשיא לשעבר חוסני מובארק כתב בזיכרונותיו, כי שילם לבנימין בן-אליעזר (פואד) - שר ויו"ר מפלגת העבודה בעבר וח"כ בהווה - 25 אלף דולר מדי חודש מתקציב לשכתו בתמורה לגיוסו כ"יועץ לענייני יהודים וישראלים". פואד הכחיש: "מדובר בקשקוש מוחלט".
לא שמענו בשום מקום, שהמשטרה נכנסה לעבי הקורה, ובודקת את השמצותיו חסרות-הבסיס של הנשיא לשעבר מובארק.
וזה מזכיר לש', ידידי, שהיועץ המשפטי לשעבר בן-יאיר כתב במאה הקודמת, שפואד שילם לערבים מיליארדי דולרים כשוחד בחירות, ולא עמד לדין. כי יש אצלנו דרג, ויש ... ועד היום לא טרחה המשטרה לחקור את הזיופים במפקדי החברים ובבחירות הפנימיות במפלגת העבודה, שגם שוטר עיוור, חירש ופסול לעדות היה יכול לדעת עליהם.
ואחר כך יספרו לשוטים על מבחן בוזגלו, המוכיח, כי יש בארצנו (איפה?!) שוויון בפני החוק.
נקמת דם ילד קטן
שימון פרס ציטט, בתגובה לרצח הילדים היהודיים בטולוז, את דבריו הנוראים של ח"נ ביאליק ב"על השחיטה", "נקמת דם ילד קטן עוד לא-ברא השטן ...".
מילא, שהדובר לא הבין את כוונת המשורר הלאומי, שכתב על אי-תוחלת הנקמה. כששמעתי את דבריו בקול ישראל, חשבתי על עשרות הילדים והפעוטות היהודיים, שנטבחו בארצנו כתוצאה מגחמה מטורפת והזויה של הוזי אוסלו, שעשו ניסוי בבני-אדם, כדי לקבל פרס נובל לשלום.
שטינקערים
בי"ג בניסן תש"ד (שבעה באפריל 1944) הקיפו חיילים ושוטרים בריטיים חמושים את הבית של מנחם לונץ במושבה יבנאל בגליל התחתון, שבו הוסתר שבתאי דרוקר, איש לח"י פצוע. הבריטים פתחו באש, ולא חדלו עד שטבחו את לונץ ואת דרוקר.
כל הזמן שוכנעו אנשי לח"י, שהבריטים הגיעו אל הבית ביבנאל כתוצאה מהלשנה - שיתוף פעולה עם אנשי "הגנה". על קברו של לונץ ביבנאל חקוקה לדיראון עולם הכתובת, כי נרצח בידי קין.
והנה, סיפרה לי שושה, כי שלמה נקדימון - עיתונאי מחונן ותחקירן מעולה - מצא בארכיון הלאומי הבריטי בלונדון מכתב של ד"ר חיים ויצמן, נשיא ההסתדרות הציונית, לווינסטון צ'רצ'יל, ראש ממשלת בריטניה. ויצמן מצהיר במכתבו (חמישה ימים לאחר הרצח), כי "הצלחת פעולת המשטרה במקרה יבנאל הנה הודות לשיתוף פעולה של הציבור, שנתן מידע רב-ערך למשטרה".
ויצמן, מהתומכים הבולטים בסיוע לבריטים, קובל במכתבו לצ'רצ'יל על כך שהבריטים טופלים עלילות על הנהגת "היישוב", ומאשימים אותה באי-שיתוף פעולה. הוא מציין את אירועי יבנאל כ"עדות לעזרה, שניתנה על-ידי הציבור היהודי בכללותו, שצוינה באחרונה על-ידי קצין משטרה בכיר בחיפה".
לתפארת מדינת ישראל.

תאריך:  27/03/2012   |   עודכן:  27/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קייטנה לפעילי חמאס
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
מה השנאה הזו לפואד ?
זלמן הלוי  |  27/03/12 14:04
 
- אישית, אני סומך על מנהיגינו
אביתר ב-צדף  |  27/03/12 19:43
 
- ובכל זאת ,בן צדף
זלמן הלוי  |  27/03/12 22:00
 
- הייתי מוותר על פואד
אביתר בן-צדף  |  28/03/12 02:16
2
הנשיא הראשון הלך לעולמו אבל
אברהם מערב השומרו  |  27/03/12 17:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
שניהם מסוכנים לאדם, לגוף, לנפש ולתרבות החברה המודרנית. הרייטינג הפך ל"מנוע חיפוש" מודרני, הכובש את הנוער והציבור בישראל וכנראה גם בעולם. תוכניות הריאליטי הפכו ללהיט, הרייטינג גבוה וההפקה דוחפת את המשתתפים למעשים "חריגים" שמצטלמים יפה, מבלי לחשוב על התוצאות האישיות ומה יהיה אחרי
יצחק מאיר
כל כמה שרף אי-הוודאות עולה, פוחתים סיכוייו של המלך הפילוסוף להיבחר. זקופי הקומה, הגאים לראווה, נושאי האמיתות המוחלטות, יראו בו חנון במקרה הטוב. סיכוייו של הפוליטיקאי שיבטיח וודאות כוזבת אך קוסמת בתוך אי-הוודאות יעלו מעלה-מעלה. יהיו לו מעריצים על שהשכיל להבין כי שם המשחק הוא להיבחר, לאו-דווקא להוביל
נבון קצב
פעילותו של הברון רוטשילד היא הוכחה שניתן להצליח בעסקים גם בדרך של יושרה, הגינות, צדק ונדיבות
אלדד גפני
כמה פעמים חלפת על פני עובדי המשרד ושמת לב לתנועות מהירות ולחוצות? - לא, הם לא מתרגשים מעצם נוכחותך לידם, יש מצב שהם מנסים לסגור במהרה את הדפדפן עם הרשת החברתית בלי שתשים לב לכך
עמוס עמירן
גילינו שאבי דיכטר, אדם שלכאורה אמור להתנהל אחרת מהפוליטיקאים הסובבים אותו, אדם שעמד בראש ארגון כה חשוב - המוסד, אינו שונה כלל וכלל מאינספור פוליטיקאים שאמרו דבר אחד ועשו דבר שני, וזאת מבלי שום נקיפות מצפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il