X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק במדינת הפכים כיפה כבר איננה רק כיפה סרוגה או כיפה שחורה או "כיפה אדומה", אלא היא "כיפת ברזל", כזו שאמורה להגן עלינו מפני טילים. בזכות "כיפת הברזל", פרי המצאה ישראלית מרשימה, מנהיגינו יכולים לנשום לרווחה כשמיליון איש נשנקים בתוך מקלטים מעופשים ובלתי ראויים לבני אדם
▪  ▪  ▪
כיפת ברזל. הכיפה שמגנה עלינו מפני טילים [צילום: AP]
כולם קטנים וגמדים
רק במדינת הפכים דורשים לחנך את הדור הבא באמצעות "האח הגדול", תוכנית שבה, יסלחו לי הקוראים, כולם קטנים וגמדים

רק במדינה שבה ההפכים כה נפוצים ועמוקים ניתן לצפות לתופעות מוזרות. קצרה היריעה מלהכיל את הניגודים וההפכים כולם. לא חלילה חילוקי דעות שהם בהחלט לגיטימיים, אלא ממש הדו - פרצופיות המכוערת.
רק מדינה שבזה להשכלה וחינוך, מועכת כל אינטלקטואל ויורקת בפרצופו של כל מלומד אפשר לדבר כל היום, וכל יום, עד כמה השכלה חשובה ליהודים. רק במדינת ההפכים יכול לקום מועמד לשר חינוך ולקרוא לבטל את בחינת הבגרות. רק במדינת ההפכים ניתן למצוא מועמד לשר חינוך הרוצה לבטל את בחינות הבגרות, ובעצמו חסר תעודה שכזו. רק במדינת היהודים ניתן למצוא אוניברסיטה שבה מעניקים קודם תואר דוקטור ורק לאחר מכן תואר ראשון. הפכים אמרנו?
רק במדינת הפכים כיפה כבר איננה רק כיפה סרוגה או כיפה שחורה או "כיפה אדומה" אלא היא "כיפת ברזל", כזו שאמורה להגן עלינו מפני טילים . בזכות "כיפת הברזל", פרי המצאה ישראלית מרשימה, מנהיגנו יכולים לנשום לרווחה כשמיליון איש נשנקים בתוך מקלטים מעופשים ובלתי ראויים לבני אדם. רק בישראל יכולים ראש הממשלה ושר הביטחון להבטיח שקט ושלווה, ובדיוק באותו הזמן טילים נוחתים עלינו . רק בישראל משיגים הסכם הפסקת אש עם האויב שלעולם לא נדבר עמו, אולי בעצם פעם או פעמיים או...יותר, וטילים ממשיכים לפול ללא הרף.
רק במדינת הפכים יכול להיות מצב שבו מכריזים על תחילת שעון קיץ עד בוא החורף, ובה בעת כבר יודעים שהוא גם יסתיים בקיץ. בעולם הבלתי נורמלי שעון קיץ כשמו גם הוא, ושעון חורף הוא שעון חורף. אצלנו? לא.
רק במדינת ההפכים משתמטים משירות צבאי הם אלה שהמדינה שחררה אותם, מכל מיני שיקולים. כולם מדברים על התופעה המכוערת הזו, בוודאי גם מנהיגנו אלא שקורה תקועה בעיניהם ומפריעה להם לשנות את החוק. נכון שהייתה ועדה והיו דיונים. אז מה? אם אפשר לדבר בגנות התופעה ולהצביע בעדה בכנסת, מדוע לא? הרי הציבור ממילא מטומטם ואפשר לעבוד עליו . אז ישחקו הנערים לפנינו ואנו נעשה רק מה שטוב לנו.
רק במדינת הפכים יכול להיות מצב שחייל קרבי בשירות חובה יקבל משכורת חודשית של כמה מאות שקלים, ומאידך יסכן את חייו, ולעומת זאת, חייל אחר , בן 22 ומעלה שהספיק לעשות הרבה, כולל שני ילדים, ומשרת ברבנות, יקבל משכורת חודשית של מעל 5,000 שקלים, טבין וטקילין. ואם עוד יקבל אישור עבודה לאחר יום מפרך, יגיע הבחור ל"עשירייה" או "רבבה". מה רע? הלוואי על כל חיילי ישראל.
רק במדינת הפכים דורשים לחנך את הדור הבא באמצעות "האח הגדול", תוכנית שבה, יסלחו לי הקוראים, כולם קטנים וגמדים. רוצים משכילים ומקדשים התבהמות. נימוסין הם כבר עניין ארכאי ואיליו הערס הוא השולט בכל תחום. כדי להשיג דבר כלשהו צריך "לדפוק על השולחן". לעמוד בתור זו המלצה בלבד. לקום באוטובוס ולתת לזקנה לשבת זו ממש הגזמה. בקיצור : מדינת הערסים.
ואם כבר בערסים עסקינן, אמליץ לקרוא את מאמרה המצוין של סיון רהב מאיר "האיום האמיתי עלינו הוא תרבות הערסים". כדי לפתות אתכם לקרוא , נצטט קטע קטן מאותו מאמר: " להיות עדין היום זה חנוני. זה לא קול להיות מנומס ונחמד וחביב. אף פרסומת לא משדרת לנו להיות עדינים, אף תוכנית בטלוויזיה, אף קמפיין. אני לא חושבת שלא צריכות להיות לנו דעות...ושאתה לא אמור להגיד את מה שאתה רוצה, אבל לא להיות בהמה. זה הולך והופך למשהו יותר ויותר נדיר ולא נחשב."
רק במדינת הפכים אפשר להיות שר בעל סמכויות בלתי נדלות, ומאידך לא לקבל על עצמך שום אחריות אם, חלילה, משהו קורה. זו סוגיה שאפילו בבתי הספר למנהל המפוארים ביותר לא שמעו על כך. רק בישראל.
אפשר היה להכביר מילים ולתת דוגמאות נוספות. כדי לא להלאות את הקוראים נסתפק בכך. העיקרון ברור.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  28/03/2012   |   עודכן:  28/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האח הגדול
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במדינת ההפכים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הטלוויזיה
באום  |  28/03/12 13:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מנכ"ל האגודה למען החייל מודה: המזנון של האגודה בסמוך לצומת ארלוזורוב בת"א פעל במשך כל השנים ללא רישיון. המזנון סגור למעלה משנה וחצי ופתיחתו לא נראית באופק. המפסידים העיקריים מכך: החיילים הנאלצים להוציא סכומים נכבדים על כריך ושתייה במזנונים היקרים שבתוך אולם הנוסעים של תחנת הרכבת "סבידור"
ד"ר יפעת ביטון
מאמר זה מבקש לזהות גורמים המקדמים את אפשרות ההכרה המשפטית בהפלייתה של קבוצה מסוימת, וגורמים המקשים על כך. לשם כך, תחת אשר יחזור אל עיקרון השוויון וינתח לעומק את נימי מרכיביו, המאמר חוזר דווקא אל מושג ההפליה, כדי לברר לעומק מהי אותה 'מחלה' שעיקרון השוויון מבקש 'לרפא'
רועי אורן
חשיפתה המצמררת של כתבת הבריאות של הערוץ הראשון, קטי דור, בדבר חיידקים העמידים לאנטיביוטיקה בבתי-החולים, מלמדת על כך שהגיע הזמן שהמדינה תגן על אזרחיה ולא תתן להם למות בבתי-החולים
אפרים הלפרין
הכותרות מעידות על 41% הצבעה בקדימה. המפלגה הזאת היא פלא-עולם שמיני, סינרגיה שלילית. ככל שהפרטים בה חזקים, הרי שסכומם נמוך מאוד-מאוד
מנחם רהט
הבג"ץ שהתעקש להרוס במיידי את מגרון, מחמת קדושת לוח הזמנים, מצא את כל הזמן שבעולם, כדי לחמוק ממחויבותו לשלטון החוק, ומחובתו לסכל פשע פלשתיני בלתי הפיך כנגד הציוויליזציה העולמית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il