X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנשה שאול פרשן לענייני המזרח התיכון מגזין מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הטבח בטולוז זכה לכיסוי נרחב וקורקטי בתקשורת הערבית ביקורת מעטה אך נוקבת בתקשורת הערבית על גילויי קנאות מוסלמית
▪  ▪  ▪
הרוצח מטולוז [צילום: מן הטלוויזיה]
"איזה איסלאם אלים הוא זה ההורג ילדים חפים מכל פשע? מעשים ברבריים כאלה הם נגד הדת ונגד הערכים האנושיים, ומי שמבצע פשעים כאלה בשם האיסלאם, הוא רוצח כופר"

הטבח בטולוז זכה לכיסוי נרחב וקורקטי בתקשורת הערבית. מרבית העיתונים והתקשורת האלקטרונית כינוי את האירוע "מתקפה". כמו-כן, היו ביטויים רבים לדאגה, שמא הרצח ישפיע על מעמדם של חמשת מיליוני המוסלמים בצרפת כמו גם בשאר מדינות אירופה. גם נאמר כי לאירוע תהיה השפעה על תוצאות הבחירות בצרפת שייערכו במאי 2012, וכי הימין עלול להתחזק. ראשי הקהילה המוסלמית בצרפת גינו את הטבח וכינו את המחבל פושע ולא מוסלם. בערבית שתי המילים הן בעלות אותו משקל מבחינת מבנם הדקדוקי: "מוג'רם" ו"מוסלם".
הטבח בטולוז
עם זאת, לא היה גינוי מאסיבי לטבח, מלבד במאמרים בודדים. להלן אחד מהם ("הטבח בטולוז" מאת רנדה תקי אלדין, שהתפרסם ב"אל-חיאת" ב-22.3.2012):
"הפשע הנתעב ומעורר החלחלה, שבו נפלו קורבנות ילדים ואביהם החף מכל פשע, חייב להמם כל אדם. כשהרוצח משתייך לקנאים המוסלמים הדוגלים באלימות, ייחשב מעשהו פשע נגד האנושות בכלל, ולא רק נגד היהודים. זהו פשע נגד האיסלאם, נגד הנצרות ונגד כל הדתות. איזה איסלאם אלים הוא זה ההורג ילדים חפים מכל פשע? מעשים ברבריים כאלה הם נגד הדת ונגד הערכים האנושיים, ומי שמבצע פשעים כאלה בשם האיסלאם, הוא רוצח כופר.
הצרפתים ממוצא איסלאמי מודאגים, הואיל ופשע כזה מזיק לתדמיתם של המוסלמים והערבים בצרפת. בצרפת יש די מתחים חברתיים בגלל קבוצות המהגרים מצפון אפריקה, ואין ספק כי פשע מטורף כזה מוסיף מתחים ומגדיל את הפירוד שבין חמישה מיליון המוסלמים החיים בצרפת בביטחון.
יש כאן פשע נגד ילדים יהודים ואביהם. למעשה, זהו פשע אוניברסלי".
דרכם של הסלפים החדשים
מאמר ביקורת נוסף על התנהגות קיצונית אחרת של מוסלמים הוא מאת סאמח עבדאללה, ("אלאהראם", 23.3.2012):
"יו"ר מועצת העם במצרים ביקש מן הצירים לעמוד לדקת דומייה לזכרו של פטריאך הקופטים במצרים, שנודה השלישי שהלך לעולמו. חלק מן הצירים (המשתייכים לסלפים) יצאו החוצה בכעס. זוהי התנהגות שאינה הולמת. וכי איזה נזק יכול להיגרם למוסלמים כשהם חולקים כבוד לקופטים ולאביהם הרוחני? הלא הקופטים הם אזרחי המדינה.
מי ייתן והסלפים יתנהגו בהגינות כלפי שכניהם, ויגלו חמלה כלפי בעלי החיים וינהגו כפי שהאיסלאם ונביאו מצווים. התנהגותם של הסלפים מעידה על פגיעה מחוסרת היגיון, והנוגדת את רוח הדת".
הגיע הזמן לקבור אותו
במאמרו (25.3.2012) תוקף העורך הראשי של העיתון "אלסיאסה הכווייתי, אחמד אלג'אר אללה, בחריפות נציג אחר של האיסלאם הקיצוני, מנהיג החיזבאללה במילים אלה:
"שוכן המחבואים ונואם מסכי המעגלים הסגורים חסן נסראללה נתון במשבר בשל ההידרדרות בסוריה והיות המשטר בה במצב של מוות קליני, וגם בשל הימצאותו של המשטר האירני בתרדמת. הגיע הזמן לקבור את חיזבאללה, אחרת גופתו עלולה להיכנס למצב של ריקבון מתקדם, ולהיות מקור להפצת מחלות. מצבו מידרדר גם בגלל השערוריות האחרונות הפוקדות את לבנון, והאחרונה שבהן היא הברחתם של משלוחי התרופות שפג תוקפן ושל המזון המקולקל. תוסיפו לכך את הברחת הסמים דרך הרציף המיוחד שעליו השתלט חיזבאללה בנמל ביירות בנימוק שזהו רציף צבאי. זאת ועוד, חיזבאללה מואשם בפשעים במישור הלבנוני, הערבי והבינלאומי.
נסראללה מבין כי טהרן מפריחה איומי סרק שאינם משקפים את מצבה האמיתי של אירן במישור הכלכלי, המדיני והצבאי.
גורלו של נסראללה נחרץ, ויש צורך לקבור את רקבונו בלי להציב על קברו שלט כלשהו, כדי שיישכח לעולמים וכדי שהעולם ינשום לרווחה וייפטר מן הסיוט המבהיל הזה, לאחר שנשם לרווחה מסיוטו של בן-לאדן".

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
מנשה שאול הוא פרשן לענייני המזרח התיכון.
תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
שאול מופז יכול היה להיות זנב לאריות. הוא העדיף להיות ראש לשועלים, וסופו שיהיה זנב לגורי השועל
מני ישי
הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה' הַגָּדוֹל וְהַנּוֹרָא    יום ה' הוא תקופת שלטונו העתידה של ה', שבו ה' יתגבר על כל אויבינו, יעשה שפטים בגויים וינקום את נקמת דמו השפוך של עמו
עו"ד אירית רוזנבלום
ביום הפריימריז בקדימה ראינו את אורית רעייתו של שאול מופז לצידו, אבל לא ראינו את נפתלי שפיצר בעלה של ציפי לבני לצידה    האם זה אומר שבעלה לא תומך בה? או שהשניים שידרו בעצם זוגיות נאורה יותר?
נסים ישעיהו
הנביא זועק מרה על העובדה שעבודת ה' באמצעות הקרבנות הפכה לעניין טכני, עניין שאינו קשור עם קבלת עול מלכות שמיים. הוא מתלונן על כך שחושבים כי די בכך שיקריבו קרבנות, כלומר יתפללו בזמן, ובשאר הזמן יעשו מה שנראה להם, לפי האינטרסים שלהם
ראובן לייב
מי לא היו על הכוונת? למן עולי גרמניה, שלעגו לעברית הקלוקלת שלהם; דרך עולי מרוקו, שדבקו בהם סטיגמות על מזגם החם; ועד לאימהות הפולניות, שבאיחור של שנים, הפכו ללעג בבדיחות, על חשבונן כמובן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il