X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלכס טנצר פעיל חברתי וממנהיגי עולים ממדינות חבר העמים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
שר השיכון אטיאס טוען שישנן 2,340 משפחות הממתינות לדיור ציבורי לעומת זה, משרד הקליטה טוען שישנן יותר - כ-39,000 משפחות כאלה כיצד אפוא ניתן להסביר את ההבדל בין המספרים?
▪  ▪  ▪
דיור ציבורי. כי אנחנו עדיין בשנות ה-50'

בתוכנית העבודה של משרד השיכון והבינוי כתב השר אריאל אטיאס: "משרד מסייע למשפחות שידן אינה משגת באמצעות מתן פתרונות דיור ציבורי עבור 60.000 משפחות וסיוע בשכ"ד לכ-135.000 משפחות נוספות. בשנת 2011 יפעל המשרד במספר ערוצים לטובת אוכלוסיות אלה".
תוכנית יפה שלא עומדת במבחן מציאות:
למרות שלוח השנה מראה על שנת 2011, נראה כי אנחנו עדיין בשנות החמישים. את אותו נתיב הייסורים המתגלה בסרט סלאח שבתי, כשההבטחות גואות, אולם נשכחות מיד לאחר הבחירות, כך גם בימינו. כבר עשרים שנה שנזקקים, במקום דירות מקבלים פתקים.
אישורי הזכאות לא מייצרים דירות, אלא יוצרים אשליות. ייתכן שמשפחה שאושרה לה קבלת דירה, ממתינה 8-10 שנים. לעתים אדם ממתין שנים עד שלבסוף פגה זכאותו.
שר השיכון אטיאס טוען שישנם 2,340 משפחות הממתינות לדיור ציבורי. לעומת זה, משרד הקליטה טוען שישנם יותר כ-39,000 משפחות כאלה (ב-2008 איבדו זכאות לדיור יותר מ-10.000 משפחות כתוצאה משינוי הקריטריונים במשרד). כיצד אפוא ניתן להסביר את ההבדל בין המספרים? הסיבה, כך הנראה, אינה נעוצה בממדי העלייה.
בדוח מבקר המדינה שהתפרסם במאי 1996, היה כתוב כי 2,210 דירות שהיו מיועדות לעולים, נמכרו בשוק החופשי במקום להינתן לעולים. 890 דירות נוספות לא היו ראויות למגורי אדם.
בשנת 1997 נכנס לתוקף פרויקט מקבצי דיור (שתקציבו להיום 300 מיליון שקל ). על הכשל ניתן ללמוד מדוח מבקר המדינה משנת 1999, שבו הוא מסביר את מחירי ההשכרה הגבוהים בעובדה שלא היו מכרזים. כתוצאה מכך שילמה המדינה 900-1,200 דולר בחודש על דירת חדר אחד, (לדוגמה: בכפר צרפתי באשקלון עבור חדר בגודל 10 מטר שילמו בהתחלה 1,220 $ ועכשיו "רק" 800)
ביולי 2000 פרסם המשרד לקליטת העלייה דוח פנימי בנושא הדיור. בדוח נכתב, בין היתר, כי בבדיקה שערך המשרד התברר שקבלנים מוכנים להציע דירות בשכר דירה הנמוך ב-50% ממחירי השכירות באותה עת ".
אולם הדוחות נותרו על הנייר ולא הוסקו המסקנות הנדרשות. במאי 2006 פורסמה בעיתון הארץ כתבה שכותרתה: "שיכון עולים - דירות קטנות מדי במחיר מופקע". עברה שנה ושוב כותרות כמו "ריקות אבל יקרות, משרד הקליטה שילם 7 מיליון שקל לשכירת דירות ריקות בשדרות", או "200 דירות לעולים עמדו ריקות שלוש שנים - ועכשיו נזכרו במשרד הקליטה לאכלסן".
ביוני 2008 היו 657 יחידות דיור פנויות, כאשר 449 מתוכם היו פנויות בין חצי שנה ל-18 שנים. עלותן המצטברת מיום שהתפנו ועד יוני 2008 מועד הביקורת מסתכמת בכ-46 מיליון שקלים. כך על-פי בדוח מבקר המדינה שהתפרסם במאי 2009
במשך שנים ארוכות נמשכת חוסר המקצועיות של האחראים על תחום השיכון. כותב שורות אלו יזם אינספור תחקירים בנושא. כל אותן שנים גם נמשכה ההתעלמות הבוטה מהמלצות משרד מבקר המדינה. חוזי הדיור של מקבצי דיור חודשו ללא מכרז (המדינה משלמת שכירות יותר יקרה מהשכירות בשוק החופשי). מאחורי נתונים סטטיסטיים אלה עומדות טרגדיות של אלפי משפחות. ללא תוספת תקציב, הייתה יכולה המדינה לפתור בעיות דיור לעוד אלפי נזקקים. לדוגמה, שכירת מלון דיפלומט בירושלים למשך 20 שנה עבור 500 קשישים עולה לקופת המדינה כחצי מיליארד ש"ח. בסכום זה היה ניתן לספק פתרונות דיור ליותר מ-2,500 קשישים.
המסקנה מכל מעשי החלם אשר נגלים לעינינו זה עשור שני, שמתבקשת רשות לאומית לדיור ציבורי. לא ייתכן כי בעוד שאין פתרונות דיור הולמים לנזקקים, ישולמו מחירים מופקעים לשכירות ודירות רבות יעמדו ריקות. חבל שוועדת טרכטנברג לא עיינה בדוחות מבקר המדינה וכן סירבה להיפגש עם נציגי העלייה הרוסית. לו עשתה כן, ניתן היה לשפר את הדיור הציבורי מבלי להגדיל את תקציב המדינה.

הכותב הינו פעיל חברתי וממנהיגי עולי מדינות ברה"מ לשעבר
תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דיור ציבורי - הנתונים שלא הגיעו לטרכטנברג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המידע שלך מבוסס על שקרי הממשל
ירון זכאי 1  |  1/04/12 11:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
שאול מופז טרף ללבני המגונדרת את הקלפים והחזיר לקדימה את פרצופה האמיתי: מפלגת ימין עם חינוך ומורשת רוויזיוניסטית לא פחות מהליכוד ועם התבהמות לאומנית לא פחות מליברמן ונושאי כליו
איתן קלינסקי
אין לקבל את ההדרה החוזרת והנשנית של כל ילד רביעי בישראל מהיוזמה של משרד התרבות, לאפשר צפייה במאות הצגות ומופעי מחול בחינם
אברהם פריד
כפרי הימין החדש    הרמפה של העגלה    עובדים בעבודה    מהירות וקוטר הלוע
צבי גיל
מאז שהציבור הישראלי מודע לנושא המים - זרימת האזהרות מפני יובש גדולה יותר מזרימת כל השיטפונות לים התיכון, לכנרת ולים המלח    זאת, בד-בבד עם הפיכתה של ישראל, גם בחלק מן הנגב, לחבל ארץ ירוק, והחקלאות הישראלית נמנית עם המתקדמות בעולם, אם לא המתקדמת ביותר    על חוסר הסיפוק הכרוני של רשות המים
ד"ר חיים משגב
האיש הינו אדם לא ישר, פוליטית לפחות, שאינו בוחל ב"מהפך" רעיוני כדי לקדם את הקריירה האישית שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il