X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חזי עובדיה. זכר רס"ר לברכה [צילום: באדיבות המשפחה]
הרס"ר המיתולוגי וגואל האתיופים
בסוף השבוע הלך לעולמו חזי עובדיה, מי שהיה במשך שנים הממונה על הסדר והמשמעת בבסיס קליטה ומיון של צה"ל. למרותו סרו רבבות טירונים מגויסים, שלמדו אצלו את האלף-בית הצבאי. ואחר-כך, כאזרח משוחרר, הוא גם התגייס לעזרתם של יהודי אתיופיה, החבים לו, יותר מלכל אחד אחר, את עלייתם לארץ
הרס"ר עובדיה! [צילום: באדיבות המשפחה]

מרעיד-סיפים
כמו כל הטירונים האחרים צעדתי גם אני, בדחילו ורחימו, למשמע פקודותיו מרעידות הסיפים. סובבנו אז, אולי עשרות פעמים, את "כיכר השמוק" המבחילה של הבסיס, מזיעים כמו סוסים ונופלים באפיסת-כוחות מן הרגליים

חיילים ותיקים אינם מתים לעולם. הם רק נמוגים. אחד שכזה היה חזי עובדיה, הרס"ר המיתולוגי והמפורסם ביותר בצה"ל, שהלך בסוף השבוע, שבע-ימים, לעולמו.
במשך עשרות שנים הוא היה הרס"ר של בסיס הקליטה והמיון בתל השומר. רבבות מגויסים טריים, שעברו בחיל ורעדה תחת ידיו, סרו למשמעתו וחבים לו את הלכות הסדר והמשמעת שהנחיל להם בצעדיהם הראשונים במדים. כומתה מונחת על הראש, שיער קצר, זקן מגולח ונעליים-מצוחצחות-"בראסו", היו האלף-בית הצבאי שחזי עובדיה הקנה לטירונים, שגויסו זה עתה.
בשלהי שנות החמישים של המאה החולפת נמניתי עם אלה שזכו לצעוד תחת שרביט הפיקוד הרס"רי שלו. כמו כל הטירונים האחרים צעדתי גם אני, בדחילו ורחימו, למשמע פקודותיו מרעידות הסיפים. סובבנו אז, אולי עשרות פעמים, את "כיכר השמוק" המבחילה של הבסיס, מזיעים כמו סוסים ונופלים באפיסת-כוחות מן הרגליים.
אצלו גם למדנו פרק ראשון בהלכות של סדר ומשמעת: איך להצדיע ואיך, באמת, לדרוך במקום; איך לצעוד, כמו שצריך, את ה"שמאל-ימין-שמאל" הארור, ואיך להכתיף ולדגל את הנשק שלנו. עם בואו של יום העצמאות הוא גם ידע ללמד את ה"נבחרים" שבנו כיצד צריך ללכת בסך, עם טורים ישרים וצפופים, אבל עם רווחים לצדדים ולאחור, כשבפה מתנגנת שירה מרוננת.

בזכותו

אבל מעל לכל ייזכר חזי עובדיה כגואלם ומצילם של יהודי אתיופיה. זה האיש שבזכות מאבקו, חסר הלאות והפשרות, הוכרו "ביתא ישראל" כיהודים, שחל עליהם חוק השבות.
כיליד אסמרה, שבאריתריאה הסמוכה, עלה חזי עובדיה לארץ עוד בשנת 1935, ועשרים שנה מאוחר יותר חזר לאתיופיה, לטיול-שורשים. נרעש מגילויים שם של יהודים שומרי-מצוות, הוא החליט לעשות כל שלאל-ידיו כדי להעלותם לישראל, ומאחר שראה בהחלטתו שליחות אישית, התחקה מן היסוד אחר צפונותיהם.
ואז, בשנת 1973, סמוך למלחמת יום הכיפורים, עלה בידיו להמציא לרב הראשי, עובדיה יוסף (ללא קשר משפחתי), מסמכים וספרות ענפה שאסף, ושהיה בהם כדי להוכיח את יהדותם המלאה של הפאלאשים. בסופו של דבר התרצה הרב עובדיה ובני "ביתא ישראל" אכן הוכרו כיהודים לכל דבר. רק ב-1977 ראה חזי עובדיה סוף סוף פרי לעמלו, כשראשוני העולים מאתיופיה הגיעו דרך סודן לארץ, במבצע מאורגן ומזהיר של "המוסד" הישראלי, ועם מותו יכולים אנשיו רק להצדיע לשליח המצווה הזה.

תאריך:  01/04/2012   |   עודכן:  01/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הרס"ר המיתולוגי וגואל האתיופים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יהי זכרו ברוך
hamber  |  1/04/12 21:13
2
ככל הידוע לי הוא שרת בבריגדה
קובי לירז  |  2/04/12 09:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לאה טרן
המחזה מרי סטיוארט, בעיבודו ובבימויו של עירא אבנרי, דורש מהצופה להקשיב בריכוז רב לטקסטים הנאמרים בו, ובתמורה חווה הצופה רגעי דרמה וקתרזיס בצדם    אבנרי אינו מתחנף לטעם הקהל וגם לא עושה לו הנחות
חגית ששר
כשכל הפלוגות סיימו יום אימונים והלכו לישון, החיילים שלו עוד היו באמצע תרגול. כשכולם יצאו הביתה, לפלוגה שלו המתינו עוד ארבע שעות בבסיס. אבל כשכל מפקדי הפלוגות יצאו לבתיהם, דגן ורטמן ז"ל יצא לסיבוב בין בתי חייליו, לקנות מזון למי שהמקרר שלו ריק ולהשיג מקרר למי שאין לו. "כשהוא נהרג ב'עופרת יצוקה', לא חשתי הפתעה", אומר סגנו, "הרגשתי שהשליחות שלו הסתיימה"
סופיה רון-מוריה
עם סגירת הקלפיות ביום שלישי התברר ששאול מופז השיג את מבוקשו: הוא ניצח בפריימריז בהפרש שממחיש הכרעה ברורה, ומבטיח יציבות פנים-מפלגתית לתקופה הקרובה. אנשיה של לבני צפויים להישאר בתפקידיהם כדי לשמור על שלום בית, אך לבני עצמה - מעריכים בסביבתה - תפרוש לביתה
טובה ספרא
אחרי שמרקורי יתחיל לנוע קדימה, המחשבה שלנו תתבהר שוב, התקשורת תשתפר ויהיה קל יותר לעמוד במשימות בלי טעויות    תחזית אסטרולוגית לשבוע 6.4.12-30.3.12
צביקה קליין
רב ורבנית מובילי סטייל? דובי ואסתי שיינר, מייסדי קהילת 'סוהו' במנהטן נבחרו לרשימת 50 האנשים האופנתיים ביותר בניו-יורק    סוד ההצלחה: "היהדות יכולה להיראות מאוד טוב, צריך רק להשקיע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il