X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
בכורה בגשר - מיני מחזמר שמתאים לתל אביב, כמו לפראג, לורשה, לניו-יורק וללונדון. המגניבים נמצאים בכל עיר במערב, פזורים בין בתי הקפה שבכל העולם
▪  ▪  ▪
איי לאב יו לנצח אבל [צילום: יח"צ]

גדולי הסופרים והדרמטורגים מאז ימי הרנסנס ועד הצעירים שבתסריטאים של המאה ה-21, כתבו וכותבים כולם על חיי הנישואין, המתוקים-מרים, על הזוגיות הבלתי אפשרית. טרגדיות וקומדיות אינספור, רצופות שאלות בלי תשובות, חוסר פתרונות, חידתיות וחמקמקות, אהבה ואלימות, קנאה ושעמום, אהבה שנמוגה, תשוקה שהתפוגגה, שמחה שהושבתה ומה לא. חיי הנישואין והזוגיות היו ויהיו דלק ליצירה האנושית עד סוף כל הימים.
ב"גשר" התיאטרון הרוסי שהולך ומשתנה לנגד עינינו ונהפך לתיאטרון בן זמננו שריחות מוסקבה ניטלים ממנו יותר ויותר ( חבל), מגישים לנו סלט פירות צבעוני, "מיני" מחזמר, נתזי שמפניה שהיא בעצם קאווה. משקה אלכוהולי רך, "פושטי" וקופצני, שנון ועוקצני עצוב ומצחיק על מה? על חיפוש זוגיות, מציאת בן הזוג, האישה שתמיד מוכרחה חתונה והגבר שתמיד נאנס להתחתן, לידת הילדים שמשנה את חיי בני זוג לעולם, ההורות שגוזלת את חדוות המין, הגירושים הבלי נמנעים.....ושוב חיפוש בן זוג, חדש, אחר , כך עד זקנה ושיבה וחיזורים בבית הקברות, בעת הלוויות.
המחזאי, ג'ו דיפייטרו, והבמאי אמיר וולף בנו מחזמר קטן ומוצלח, קלסי אבל עכשווי, הכול מגניב, כולם בו שנונים, כולם בעניינים, אופנתיים בצבעי אדום-אפור-שחור, יודעים מה להגיד ברגע המתאים, כולם רווקים מושבעים ש"לא מעניין אותם חתונה" אותו דבר מיושן ולא מתאים. כולם קולים, מבריקים, מותאמים לטכנולוגיה, כולם קלילים ומבריקים וכמובן גם מתוקתקים ובה בעת , מבוהלים בתוכם פנימה, חיים בחרדה קיומית מכול סוג. כולם מצליחנים החיים ב"כאילו" הכול נהדר, כולם מתגעגעים למשהו אחר.... גם אני כצופה התגעגעתי לטולסטוי לדרמה של סונטת קרויצר, לאיזו טרגדיה שוברת לב. רציתי שתהיה לי לחלוחית בעיניים להתרגש מול החיים שעל הבמה... אבל המשקה האלכוהולי התוסס, בתיאטרון גשר עם הריקודים והשירים והטקסטים המתורגמים לעברית עכשווית מעולה ( דניאל אפרת)רק הרחיבו את החיוך שעל פני למרות הציניות והעצב שמתחת לפני השטח.
"מיני מחזמר" מחויך, לא רציני ומאוד מוקפד
מיני מחזמר שמתאים לתל אביב, כמו לפראג, לורשה, לניו-יורק וללונדון. המגניבים נמצאים בכל עיר במערב, פזורים בין בתי הקפה שבכול העולם, אומרים את אותם משפטים מוכרים. הזוגיות אבודה מראש בכל מקום, היא נחלמת בליבם הפועם של כל הצעירים, שאחר כך הופכים להורים עייפים וחוגגים פעם ביובל את מה שמכונה בהצגה הערב: ההורים עושים סקס, שהופך אירוע חד פעמי נדיר. "כולם" מתגרשים, "כולם" מעודכנים, בינלאומיים, גלובאליים, משחקים יפה באבא-אמא, מחזרים ומחוזרים, מפלרטטים ומחפשים. תמיד מחפשים.
המוזיקה של ג'ימי רוברטס מנוגנת בכישרון רב על-ידי גיורא ליננברג ובוריס פורטנוי. התפאורה המינימליסטית היא של מיכאל קרמנקו,השחקנים זמרים רקדנים, גלעד קלטר, יובל ינאי, נטע שפיגלמן וטלי אורן מחליפים דמויות בקצב. קצב הוא המוטו של החיים האלה, הצעירים האלה, ההורים האלה והזקנים האלה שלא שכחו דבר. משהו קליל לא שובר לב, לא שובר את הראש משהו קליל, עם צחוק גלוי ועצב חבוי. משהו קייצי.
מיני מחזמר לברוח אליו לשעה קלה.

תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  02/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
I LOVE YOU לנצח... או: געגועים לסונטת קרויצר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבר רובין
האביב הוא זמן מיוחד ומלהיב! חיים חדשים נוצרים ובאים לעולם, צבעים מרהיבים צובעים את אגמון החולה בכל עוזם. חוויית הטיול באגמון החולה מפעילה ומגרה את כל החושים וממלאה את הלב בשמחת חיים
חיים נוי
ביקורת: "שרה ברחובות" - מופע שירי ריטה - בית צבי - מרגש ומשובח - בתיאטרון רמת גן
ראובן לייב
בסוף השבוע הלך לעולמו חזי עובדיה, מי שהיה במשך שנים הממונה על הסדר והמשמעת בבסיס קליטה ומיון של צה"ל. למרותו סרו רבבות טירונים מגויסים, שלמדו אצלו את האלף-בית הצבאי. ואחר-כך, כאזרח משוחרר, הוא גם התגייס לעזרתם של יהודי אתיופיה, החבים לו, יותר מלכל אחד אחר, את עלייתם לארץ
לאה טרן
המחזה מרי סטיוארט, בעיבודו ובבימויו של עירא אבנרי, דורש מהצופה להקשיב בריכוז רב לטקסטים הנאמרים בו, ובתמורה חווה הצופה רגעי דרמה וקתרזיס בצדם    אבנרי אינו מתחנף לטעם הקהל וגם לא עושה לו הנחות
חגית ששר
כשכל הפלוגות סיימו יום אימונים והלכו לישון, החיילים שלו עוד היו באמצע תרגול. כשכולם יצאו הביתה, לפלוגה שלו המתינו עוד ארבע שעות בבסיס. אבל כשכל מפקדי הפלוגות יצאו לבתיהם, דגן ורטמן ז"ל יצא לסיבוב בין בתי חייליו, לקנות מזון למי שהמקרר שלו ריק ולהשיג מקרר למי שאין לו. "כשהוא נהרג ב'עופרת יצוקה', לא חשתי הפתעה", אומר סגנו, "הרגשתי שהשליחות שלו הסתיימה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il