X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המכפלה בחברון. ייאטם - ואז מה? [צילום: פלאש 90]
חוק וסדר
האוטו-אנטישמיות נמשכת. פעם במסווה של חוקתיות ופעם במסווה של סדר. העיקר שמחר יאטמו עוד בית בחברון
ערעור פנימי
האנטישמיות והאנטי-ישראליות הן מילים נרדפות, וכעת במקום לטעון טענות על האופי היהודי, הנפרד, המבודד, הייחודי, היהודי, רודף הבצע, רוצח ישו וכולי - הטענות נעות כיום בכיוון אחד: ישראל. לא המלחמות יצרו את הדה-לגיטימציה, אלא הערעור הפנימי

   עופר וולפסון
צה"ל: לפנות "בית המכפלה" עד מחר

   איציק וולף
פינוי בית המכפלה בחברון עוכב ביממה

השיטה ידועה, גם ההשלכות. בא יהודי, עם הרבה כסף. כנראה מתרומות, כנראה מחברים, אולי קבוצת דיור של ממש. פונה אל השכן, במקרה או שלא - ערבי. הסכום מוצע, הדייר דוחה את הבקשה, דורש עוד כסף, או שאולי לא. המשא-ומתן אורך כמה שאורך. יש רק תנאי אחד לערבי - טשטוש עקבות. כמה שרק אפשר. הוא יודע את ההשלכות כאמור. אם ייוודע לאנשי הרשות כי הוא מכר את רכושו ליהודים - חייו בסכנה.
זה קורה הרבה, בעיקר במזרח ירושלים, אבל גם באיו"ש. יהודים רוכשים אדמות, בניינים, שטחים, מה שרק אפשר, איפה שרק אפשר. ביום חמישי זה היה בית בחברון, בעוד חודשיים זה בית במעלה הזיתים.
זו לא הפעם הראשונה בשנים האחרונות שיהודים קונים בית גדול. הפעם זהו "בית המכפלה", הבניין הקודם היה בית השלום. הוא פונה ללא מאבק מצד המשפחות המתגוררות במבנה, על-אף האזהרות והאיומים משני הצדדים, מאז הוא אטום. מתדיין בבית המשפט. כמו בית יהונתן בירושלים. נראה כי זהו עתידו של בית המכפלה.
אטימות
זו הבעיה. אטימות משפטית פוליטית ליישוב יהודי באשר הוא. כשיש בעיה ביורוקרטית במסמכי הרכישה, היא נובעת מאותו הסכם בלתי כתוב – לטשטש את עקבות המוכר. כשאין בעיה, זה "עלול להפר את הסדר באזור". בפועל התחושה המתקבלת היא ש"אתם לא רצויים כאן". לא בחברון, לא במגרון, לא בשום מקום.
כך הגענו למצב שהאנטישמיות והאנטי-ישראליות הן מילים נרדפות, וכעת במקום לטעון טענות על האופי היהודי, הנפרד, המבודד, הייחודי, היהודי, רודף הבצע, רוצח ישו וכולי - הטענות נעות כיום בכיוון אחד: ישראל. לא המלחמות יצרו את הדה-לגיטימציה, אלא הערעור הפנימי. קיראו את העיתונות הפלשתינית – המסר שלהם אחיד. תמיד אשמתנו. גם אצלנו בעיתונות המסר לעיתים דומה. זו תמיד אשמתנו. אנחנו כבשנו, אנחנו הרגנו. וזה נכון, זו באמת אשמתנו, אנחנו נתנו לזה לקרות.
אז מחר ייאטם עוד בית, ושוב נתרחק מהקניין שלנו שנקנה בדמי כסף של יהודים. אז מחר ייאטם עוד בית. היהודים לא יגורו שם, הערבים לא יחזרו בגלל שלהם יש כבוד בעניין זה. הם מכרו את הבית, אפילו הם מכירים בכך. גם המנהל האזרחי מודה בחוקיות הרכישה, וכשאין לו אפשרות להתנגד - הוא מביא את טענת ה"סדר". הוא הזכיר אותה גם ביום האדמה. בגלל שעלולה לקום התנגדות נגד ייהוד הבניין, המנהל האזרחי מפחד, וכל מי שמריח פחד, ממש כמו כלב, מרגיש צורך לתקוף. אם כך, מה הפלא שאומות העולם דורשות בשאלת ההתנחלויות?
זו לא אנטישמיות. זו שאלה לגיטימית. הטענות בדבר "אנטישמיות" הן חוסר היכולת לענות על השאלה הקשה מכל: "למה אתם עדיין שם?". ויש לסייג. אין צורך לשתף פעולה עם ועדת האו"ם. גזר הדין בוודאי נקבע מראש, אלא שהשאלה בעינה עומדת. למה אנחנו עדיין כאן?

ביום שלישי (3.4.12) ייצאו תאי הסטודנטים "לביא גלעד" מטעם צעירי הליכוד במשותף עם ישראל שלי לחברון.
הכותב הוא תושב קריית ארבע, יו"ר תא לביא גלעד בבר-אילן.
תאריך:  02/04/2012   |   עודכן:  03/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
החשיפה החדשה החשובה ביותר בפרשת דרעי - המובאת בספרו החדש של מוטי גילת, "קללת דרעי" - ממוקדת בתיאור נסיונו הבוטה של ראש הממשלה דאז, יצחק רבין, למנוע את העמדתו לדין של דרעי, שהיה הכוח הפוליטי ולשון המאזניים להבטחת המשך קיומה של הממשלה
אפרת רוזן
מלחמת האוצר בהסתדרות ובוועדי העובדים מזכירה לנו לא פעם זוג דינוזאורים הרבים על עקרונות, כאשר העקרונות בעצם לטובתם, ואנו הציבור נדרסים ברגל גסה על-ידי שני הצדדים
בלפור חקק
כשבאו לכאן העליות הראשונות, לאחר פרוץ המהפכה הציונית, שרנו בתמימות רבה: "פה בארץ חמדת אבות/ תתגשמנה כל התקוות/ פה נחיה ופה ניצור/ חיי חופש חיי דור/ פה תהא השכינה שורה/ פה תחיה גם שפת התורה"    והיום, בערבו של פסח חג הגאולה, עלינו לשאול: האמנם?
ד"ר צ'לו רוזנברג
יש אצלנו מועד ב' לאלה המתקראים מנהיגים, אלא שהבעיה היא שהם עורכים את ניסוייהם עלינו, הציבור הרחב. אין המדובר בפוטש שלטוני, אלא בהליך דמוקרטי שבו הציבור הישראלי איננו מסוגל להשליך אל פח הזבל של ההיסטוריה את אותם מנהיגים שכשלו
ראובן לייב
מי יהיה הזוכה הערב בפרס המיליון? האם הוא יפול בידי יאנה או שרי, בזכות סיפור התמודדותן עם קשיי החיים? או שמא יהיה זה קותי, שנותר כל-כך הרחק מאחור בבית שמש, ושמנסה עכשיו לצאת אל מחוץ לבועה? ואולי יהיו אלה תמיר, החמים והנינוח, או סער הסובלני כל-כך, שהצליח בסבלנותו הרבה לכבוש את ליבם של אלה המתנגדים לדעותיו הקיצוניות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il