X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לאבסורד הגיון מיוחד משלו, הוא מתקומם כנגד הלוגיקה - תורת ההגיון, ויוצר מציאות גרוטסקית ומעוותת: הדמויות קבועות, בלתי משתנות. תגובותיהן מכאניות ואינן פסיכולוגיות (מה שהופך אותן לדמויות קומיות). כל עוד יימשך מצב הביניים של טרום הבחירות, קדימה, בראשותו של מופז, תמשיך לכרכר בחלל ההזוי של תיאטרון האבסורד
▪  ▪  ▪
שאול מופז. להקדים את הבחירות [צילום: פלאש 90]

תיאטרון האבסורד
23 חברי הכנסת של קדימה, שקידמו בתשואות רמות את מינויו של מנהיגם החדש, שאול מופז, כיו"ר האופוזיציה (במקומה של ציפי לבני, שנעדרה מישיבת הפגרא של הכנסת יחד עם נחמן שי, רוברט טיבייב וגדעון עזרא) - ידעו בסתר לבם, שאינם מייצגים עוד את קהל בוחריהם הוותיק, והמנדט שקיבלו ב-10 בפברואר 2009, פג תוקפו זה מכבר, ואילו נערכו הבחירות כיום, רובם היו נפלטים מהכנסת. (סקר ידיעות אחרונות, מינה צמח קבע 12 מנדטים לקדימה בראשותו של מופז, ויש הטוענים שגם מספר זה הוא מוגזם).
עובדה היא, שמתוך 74 אלף שנרשמו כחברי התנועה פחות מ-40 אלף טרחו להצביע - בחלקם הלא קטן מכפרים ערביים באמצעות "קבלני קולות", ובוודאי, שאינם נמנים על הגרעין המוצק של מתפקדי קדימה הוותיקים. ואף על-פי כן, החליטו הכול להמשיך בהצגה, כאילו אין מדובר בבחירות פנימיות במפלגה הבנויה על "פליטי מפלגות", ללא רעיון אידיאולוגי מאחד, ההולכת ו מ ת א ד ה לעין השמש...ובדומה ל"תיאטרון האבסורד" ההצגה נמשכת מחוץ לכל סדר או הרמוניה מקובלת.
הדימויים על הבמה אינם מחקים את המציאות אלא יוצרים דימוי תיאטרוני שקיים אך ורק על הבמה...וכשמופז מכריז "הערב הזה מסמל את התגבשותה של החלופה השלטונית, החלופה הערכית וחלופת הדרך לממשלה הכושלת והרעה של בנימין נתניהו", כל חברי הסיעה מוחאים כף...ומופז נסחף בשטף התלהבותו ומכריז: "מהערב הזה יוצאת קדימה אחת - קדימה שהיא המפלגה הגדולה בכנסת, מובילת האופוזיציה ומחדשת התקווה של רוב רובם של אזרחי ישראל לדרך האחרת", והתשואות מחרישות אוזניים.
מדי פעם שמופז נדחק אל השוליים הפוליטיים במפלגתו, הוא מחפש מקלט בתנועה היריבה. בשבועות הראשונים של פרישתו של שרון, הבטיח מופז, שהוא לעולם לא ייטוש את הליכוד, "אף כי הוצע לו בקדימה להיות סגן ראש הממשלה ושר הביטחון, "כי החבירה של שרון לשורה של אנשי שמאל התומכים בהסכמי אוסלו ובחזרה לקווי 67' עלולה לגרור אותו למחוזות מסוכנים ביותר מבחינה מדינית וביטחונית..."
ימים ספורים אחרי פרסום סקרים, שחזו לו תבוסה במאבק על ראשות הליכוד, הוא נמלט כל עוד רוחו מהחלון האחורי של ה"ליכוד" לשורות קדימה בנימוק, ש"תנועת הליכוד פנתה לימין הקיצוני של המפה הפוליטית, וזו לא דרכי...". ביחס לביקורת על אמינותו, אמר כי "איני רואה שום בעיה ושום סוגיה בנושא אמינות". (הוא צודק, ממתי האמינות מהווה נתון נדרש במגרש הפוליטי ?).
וכתב על כך ישראל הראל ב-12.11.2009 בהארץ (חזון שאול): "...רק בישראל יכול רמטכ"ל שכשל, מוסרית ומבצעית, במלחמת טרור ארוכה, ושר ביטחון חסר אונים (שניבא שההינתקות תביא קץ לקסאמים, ולאחר מכן התמודד בהצלחה כה מרשימה עם אלפי טילי השקט והשלווה ששוגרו אל תושבי הנגב) להתקבל ברצינות ולא כאוונטוריסט פוליטי; רק בישראל יכול פוליטיקאי שהונה את מפלגתו ובוחריו ("הליכוד הוא הבית") להגיע קרוב לצמרת של מפלגה מרכזית אחרת ולטעון לכתר ראש הממשלה ..."
דור הולך מעליש - היורש בא
בסתר לבו רואה עצמו שאול מופז כיורשו בפועל של אריק שרון. ב-24 באוקטובר 2005, בפגישה מצומצמת, שבה נטלתי חלק עם 9 חברי מרכז "חטיבת המייסדים" בליכוד, שזימן מופז בתוקף תפקידו כשר ביטחון, הוא אף מתח ביקורת קטלנית על אריק שרון:
"שתי טעויות חמורות עשה שרון בנושא הנסיגה החד-צדדית", הצהיר: האחת, - שהסכים למשאל בקרב מתפקדי הליכוד , תוך התחייבות לכבד את תוצאותיו, והשנייה - שלא שעה לתוצאות המשאל ולא כיבד את הבטחתו למלא אחריה...מלכתחילה", הדגיש, "התנגדתי למשאל הזה. הוא היה מיותר ואת דעתי זו לא שיניתי ולא הסתרתי.
ישראל היא מדינה דמוקרטית, החלטות הממשלה כפופות לאישור הכנסת בלבד ולא לאישורם של מתפקדי מפלגת השלטון. אולם למן הרגע שראש הממשלה החליט על עריכת משאל כזה והצהיר פומבית שיקבל את הכרעתו - לא הייתה עוד ברירה, לדעתי, אלא לעמוד בהבטחתו. אמרתי זאת גם לשרון, והוא מודע לכך היום...".
בתשובה לדברי הביקורת הבוטים שהועלו נגדו מצד המשתתפים, על תמיכתו בהינתקות החד-צדדית ובעקירת אלפי מתיישבים יהודים מנחלותיהם ("אתה תיזכר לדיראון כאיש המרכזי שעקר בפועל את גוש קטיף על אלפי מתיישביו היהודים", הטיח בפניו, ז'ק לוי). "אתנגד בכל תוקף לנסיגות חד-צדדיות נוספות", הכריז שר הביטחון, מופז: "לא יהיו עוד נסיגות חד-צדדיות דוגמת זו של גוש קטיף.
ישראל תשמור על שלמות גושי ההתיישבות הגדולים ביהודה ובשומרון ותפעל לחיזוקם - וזה כולל את אריאל ואת בנותיה. לא ייעקרו יישובים בלתי חוקיים שנבנו בשטח עד שנת 2003 וגם כאלה שנבנו לאחר מכן, לא יפונו בעתיד הקרוב. זכותנו לרצף טריטוריאל בין מעלה אדומים לירושלים... והדברים אמורים גם לגבי בקעת הירדן. אם הנושא יעלה על הפרק, אתנגד לכך בכל תוקף.ובכל פורום. שינויים בשטח - הוסיף - ייתכנו רק בעקבות משא-ומתן על הסדר הקבע, אולם בכל הסכם סופי עם הפלשתינים חייבים יהיו להתקיים שלושה תנאים בסיסיים:
  • מדינה יהודית דמוקרטית בעלת רוב יהודי מוחלט.
  • גבולות קבועים ומוכרים בני הגנה.
  • סיום מוצהר של הסכסוך בינינו לבין הפלשתינים.
לאיזו מהתוכניות המדיניות של מופז עלינו להאמין. התשובה היא: גם לא לאחת מהן. כולן נרקמו על אותו הרקע: מאבק ההישרדות של הוגיהן.
ההיחלצות מתיאטרון האבסורד - הקדמת הבחירות
לפני 29 שנה, ב-28 באוגוסט 1983, במהלך ישיבת הממשלה, הודיע לפתע מנחם בגין כי אינו יכול עוד להמשיך בתפקידו כראש הממשלה. שני המועמדים העיקריים לתפקיד זה היו שמיר ודוד לוי. לוי הכריז לעבר בגין, "יש לך יורש!", והתכוון, כמובן, לעצמו. שמיר ניסה לנהל משא-ומתן עם לוי והציע לו תפקיד של סגן ראש הממשלה עם סמכויות מורחבות, אך זה העדיף את ההתמודדות על תפקיד ראש המפלגה וראש הממשלה במרכז הליכוד.
שמיר זכה בהתמודדות במרכז המפלגה ב-59% מן הקולות, והנשיא חיים הרצוג הטיל עליו את הרכבת הממשלה החדשה. ב-10 באוקטובר 1983 היה לראש הממשלה השביעי של מדינת ישראל.
לאבסורד הגיון מיוחד משלו, הוא מתקומם כנגד הלוגיקה - תורת ההגיון, ויוצר מציאות גרוטסקית ומעוותת: הדמויות קבועות, בלתי משתנות. תגובותיהן מכאניות ואינן פסיכולוגיות (מה שהופך אותן לדמויות קומיות). כל עוד יימשך מצב הביניים של טרום הבחירות, קדימה, בראשותו של מופז, תמשיך לכרכר בחלל ההזוי של תיאטרון האבסורד. הדרך היחידה להחזירה לעולם המציאות היא בהקדמת הבחירות, כשקדימה ומנהיגה החדש (שאינו אלא חיקוי מתקדם של מי שהתיימר להיות יורשו של מנחם בגין) ישובו וישובצו במערכת המדינית בממדיהם האמיתיים.

תאריך:  04/04/2012   |   עודכן:  04/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גדעון עזרא  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד לוי  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דרור זייגרמן  הארץ / Haaretz  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  ידיעות אחרונות בע"מ / .Yediot Ahronot ltd  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  ממשלת ישראל / Israel Government  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שאול מופז  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בחירות עכשיו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מופז המפזז...
אחת העם המקורית  |  7/04/12 20:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז דרומי
ההסתה האיומה במילים מצוחצחות בעברית, האנטישמיות הצרופה בראש חוצותינו, שספק אם כיום רוֹוָחַת ופומבית כמוה באירופה, שעדיין לא נגמלה. ראשי האנטישמים הם מנהיגי השמאל בישראל, שמאל פוליטי, תקשורתי, שמשתמש בלשון ובעט כחרב הכי חדה להסית
איתן קלינסקי
תוצאות הבחירות בדיר אל אסד לראשות קדימה יותר מדי מצחינות. גם המקלדת מתקשה לעמוד מול אימת צחנת קבלני הקולות, הקובעים לנו מי יהיו מנהיגי מפלגות בישראל
אברהם בן-עזרא
כאשר יש קושי להוכיח את שיעור הנזק שקיומו הוכח - לבית המשפט סמכות לקבוע את שיעור הנזק על דרך האומדן, אך כאשר יש ממצאים שבמומחיות לגבי קיום הנזק ולגבי שיעורו -לא די באמירה שיפוטית כדי לסטות ממה שנקבע על-ידי מומחה, ודרוש נימוק, הסבר, טיעון והוכחה גם מבית המשפט
מנחם רהט
הגיגי ערב פסח: כיצד נשדרג את ליל הסדר ונתאימו למציאות דורנו
הרב אליהו קאופמן
האתר "בחדרי חרדים" (וגם דומיו) שיטה בציבור החרדי וב"רבניו" ותוך הבאת תמונות מ"חצרות הקודש" קנה ב"נזיד עדשים" רבני צעצוע ואדמו"רונים חפצי כבוד והכניס את רעלו ליהדות החרדית. לפי כל אמת מידה תורתית היה אסור לקרוא ולהשתתף באתר זה ובשאר ה"אתרים החרדים", אבל הכבוד המדומה ומריחת תמונת הפרצוף עשו את שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il