X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תצפית עוצרת-נשימה על שדה מרהיב של פרגים ונוריות, המיוחסים על-פי המיתוס לאהבה; על סחלבים ואירוסים בשלל צבעי הקשת, ועל יער של עצי אורן. מה עוד תבקשי מאיתנו מכורה?
▪  ▪  ▪
אירוס הגלבוע [צילום: יח"צ]

בעבר הרחוק נערכו על הר הגלבוע מלחמות. היום צומחים עליו פרחים יפהפיים ונדירים, והאגדה המקומית גם יודעת לספר שאין כמותם כדי לעורר את האהבה. כך או אחרת, זהו המקום המתאים לראות בו את הפריחה האביבית של עכשיו במלוא-תפארתה ובה בעת גם לצפות בדבורים מזדווגים עם פרחים.
את הטיול להר מומלץ להתחיל בתל-יזרעאל. פעם היה התל הזה ארמון התענוגות של המלך אחאב. ממזרח לתל היה נטוע, ככל הנראה, הכרם של נבות היזרעאלי מהסיפור התנ"כי הידוע, שאדמתו נגזלה ממנו והוא עצמו הוצא להורג בידי אחאב ואשת המזימות, איזבל.
מפסגת התל נשקפת תצפית מרהיבה על הגלבוע, עמק חרוד וגבעת המורה. כמאה מטרים משם מתגלה שדה מרהיב של פרגים ונוריות, שילוו אותנו עד למושב נורית. משם מטפסת הדרך בתוך יער של עצי אורן, שנשתלו על-ידי קק"ל. לאורך הדרך מצויים מספר חניונים, מהם ניתן להציץ אל עמק חרוד שמתחת.
מלך ההר
במרחק של ארבעה ק"מ משם, בכיוון מזרח, מגיעים אל פסגת הר ברקן. ממול נפרש שדה של פרחים הקשורים כולם באהבה. כך, למשל, על העלה התחתון של הדבורנית מצויירת דבורה נקבה. צפייה דוממת בפרחים חושפת דבורי-בר זכריים כשהם מזדווגים עם הפרח. לדבורנית, מסתבר, יש ריח ניחוח, הדומה לריחה ההורומונלי של הדבורה. לא פלא שהזכר מתבלבל ומאביק את צלקת הפרח באבקנים של דבורה אחרת.
רמאי אחר שפורח עכשיו הוא הסחלב, הדומה כשתי טיפות מים לדבורנית. הוא צומח על גבעול בגובה של 20 ס"מ ופורח בצבעי לבן-ורוד. מפקעותיו מכינים את משקה הסחלב המזרחי, ואנשי המקום יודעים להעיד שהוא טוב כשיקוי-אהבה לחיזוקו של כוח הגברא.
אבל מלך ההר באביב הוא, ללא של ספק, אירוס הגלבוע. מסתבר שהיה לו קר השנה והוא בקע ופרח רק בסוף חודש מארס החולף . לאירוס פרחים גדולים בשלל-צבעים - מארגמן, דרך ורוד מקווקו, ועד סגול-שחור, ואפילו צהוב, שהוא אירוס שצמח בטעות כמו לבקן. אירוס, אגב, הייתה אלת הקשת בענן ולימים גם התפרסם הפרח כסמלה של החברה להגנת הטבע.
מפסגת ההר נשקפת תצפית עוצרת-נשימה לעמק חרוד ולעמק בית-שאן, כשמתחת משתרע מתלול חשוף מצמחיה, כנראה מאז שדוד קונן עליו אחרי מותו של שאול: "הרי בגלבוע, אל טל ואל מטר ושדי תרומות".

תאריך:  09/04/2012   |   עודכן:  09/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פריחה אביבית במרומי הגלבוע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
איריס הגלבוע-חבל שיש אנשים לא.
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  11/04/12 15:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
שורה של החלטות שנתן השופט נעם סולברג בתוך יומיים מלמדות, כי בעניינים פליליים הוא נותן חשיבות עליונה לשיקול המסוכנות ומעדיף את האינטרס הציבורי על פני השיקולים האישיים של החשודים והנאשמים
עליס בליטנטל
מופע שירי ריטה, הזמרת הראשונה במעלה שלנו, שהוצג בתיאטרון ר"ג, ויחזור כנראה ביוני, הוא ערב השירים המרגש ביותר מכל ערבי השירים שהעלה "בית צבי" עד היום. הודות לצירוף של ניסיון בתחום, שעשה את בית צבי לבית היוצר מס' 1 בישראל למחזות זמר ולהצגות, בימוי מרהיב של השחקן-בימאי המחונן עידו רוזנברג, וקולות מופלאים של כל הזמרות, שחלקן גרמו לצמרמורת. כה רב היה הדמיון ביניהן לקולה של הדיווה, כולל ההדגשים הרגשיים. ממש מהפנט
עו"ד יוסף פנדריך
הסכם בין בני זוג שמסדיר את ענייני הרכוש ביניהם, נקרא הסכם ממון וחל עליו חוק יחסי ממון בין בני זוג    ההסכם שונה מצוואה במובן זה שצוואה ניתן לבטל באופן חד-צדדי
חיים נוי
ביקורת: "קוויאר ועדשים" - קומדיה מטורפת מלוהקת בידי מיטב שחקני הבמה
צילה שיר-אל
הנוכחות המתמדת של הקרובים לנו עלולה ליצור חיכוכים ולכן, חשוב במיוחד בפרק זמן זה לשמור על פרופיל נמוך בכל הנוגע לקבלת החלטות ולזרום עם החג עד לסיומו, ורק אז להחליט בנוגע להחלטות משמעותיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il