X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פולארד. בוגד בעיני ארה"ב [צילום: פלאש 90]
אחרי שנאמרה המילה האחרונה
למאמצי השחרור של יונתן פולארד לא היה מראש שום סיכוי. ארה"ב רואה בו בוגד ללא תקנה וסירובה לפדות אותו היה צפוי עוד למן יומו הראשון בכלא. שום נשיא אמריקני - גם לא אובמה של טרם-בחירות - לא יעז להעניק לו חנינה ולהמרות בכך את פיה של סוכנות הביון האמריקנית, העומדת על ריצוי העונש במלואו. נקודה.

בסירובה המוחלט של ארצות-הברית לשחרר את יונתן פולארד אין משום גילוי-אמריקה. הוא הרי היה צפוי מראש. הכתובת הייתה חקוקה על הקיר למן הרגע שבו הושלך הסוכן הישראלי לכלא, לפני 27 שנים. עם כל הצער שבדבר, לא היה שום סיכוי שבעולם למאמצי השחרור - לא של רעייתו, לא של כל המתנדבים הרבים, ואף לא של גדולי-עולם שנחלצו לעזרתו.
ובכל זאת, במרוצת כל השנים הרבות שבהן נמק פולארד בכלא, זכיתי ללוות את המערכה הגדולה לשחרורו בדחילו ורחימו. לא משום שהאמנתי לרגע אחד בהצלחתה, אלא בשל השליחות הקדושה שלה. אחרי ככלות הכל רציתי לתת לה יד כעיתונאי, כדי להיות לשליחיה לפה. עם זאת, ולמען הגילוי הנאות, לא הסתרתי לרגע את חששותיי הרבים. עדי הם כל אותם ראשי-ועדים להשבתו של פולארד הביתה: למן אמנון דרור, בעבר הרחוק, ועד לעדי גינצבורג בעצם הימים האלה.
הסוד הגדול
האמת ניתנת להיאמר שאת הנולד צפיתי הרבה זמן מראש. הדברים באו לידי ביטוי במאמרי באתר News1 עוד מיום 21 בנובמבר 2010, תחת הכותרת: "פולארד לא ישוחרר לעולם". פענחתי בו את הסוד הגדול לסירוב האמריקני. עולה ממנו, בבירור מוחלט, שהמילה האחרונה בעניינו של פולארד נתונה בידיה בלבד של סוכנות הביון האמריקנית; וזו, לדורותיה, הרי רואה בפולארד בוגד ללא תקנה, שנגזר עליו להירקב בכלא עד יומו האחרון.
יתר על כן: הניסיון גם מלמד ששום נשיא אמריקני לא יעז להמרות את פיה של סוכנות הביון כדי להעניק לפולארד חנינה. זו גם הסיבה שלא תצלח שום מחווה אנושית של טרם-בחירות מצידו של אובמה. מסתבר שגם לא בעסקה הדדית יש כדי לשנות את רוע הגזירה שתביא לסוכן הישראלי את ישועתו המיוחלת. ממילא מובן ששום מערכה ציבורית, של עצומות והפגנות, או של כל פנייה אישית - לא יהיה בה כדי להזיז את השלטונות האמריקניים מעמדתם הנחרצת.
בשורה התחתונה אסור לשכוח לרגע שקיים פער עצום בין התייחסותה של ישראל לעניינו של פולארד לבין ההתייחסות האמריקנית אליו. ככל שהפער הזה מצער ומכאיב - אין בו כדי לשנות את המציאות העגומה.

תאריך:  11/04/2012   |   עודכן:  11/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יונתן פולארד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אחרי שנאמרה המילה האחרונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע מסרבים?
סעם  |  11/04/12 14:26
2
אתה כנראה גאון
דרור5  |  11/04/12 18:33
3
רק שמור אותי מאוהביי ....אנטיש
קורןנאוה טבריה  |  12/04/12 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: מדיניות החשמל המדורג    המנכ"לים צוחקים כל הדרך אל הבנק    העלאת גיל הנישואים - גזירה שאין הציבור החסידי יכול לעמוד בה    וגם בין שפטל לדמיאניוק    ומי היא המשפחה המאושרת?    ולקינוח על חוד הלשון    על כל אלה ועוד ברשימה שלפניכם
עו"ד ראובן דינור
אנו עשויים להיות עדים לפינג-פונג חוקתי משפטי מעל ראשו של הציבור, שהדעת אינה סובלת. מחד בג"ץ יבטל חוק משום שסבר כי אינו חוקתי וסותר ערכי יסוד אשר עוגנו בחוקי יסוד ומאידך-גיסא ישוב המחוקק ויאשרו בנימוק כי החוק חוקתי ולא נפל בו רבב. לכאורה ידו של המחוקק תגבר, אך אמון הציבור ייפגע באופן אנוש
נורית גרינגר
במשך אלפי שנים התנהגו אל היהודים שחיו בגלות בארצות אירופה, במדינות ערב ובצפון אפריקה כאל בני מעמד שולי ואזרחים חסרי זכויות. כל כך רגילים ליחס מחפיר, שהיהודים הביאו סוג זה של אגו נחות לישראל
גיל נתן
מתחם התחנה מעורר נוסטלגיה    מסילת ברזל ריחנית    איפה הגימנסיה הרצליה?    דרישת שלום לשקמה בגן יעקב
אליקים העצני
עם ישראל חוגג כל פסח את שרידתם המופלאה של כל שלושת מרכיבי זהותו. רק חבל, שערב חג נאלץ גם הוא לטעום משהו מן המרור של המהפכות הכושלות. כי מה זה, שממשלה ישראלית אוסרת על צאצאיו של אברהם לרכוש קניין באותו שדה-מכפלה בחברון, בו קנה את הנחלה העברית הראשונה בארץ כנען?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il