X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טביעתה של הספינה טיטניק נחשבת אירוע מכונן שניתן היה למנוע אותו לולא קהות החושים שאחזה את הקפטן וצוותו ברגע האמת
▪  ▪  ▪
הטיטניק [צילום: AP]

השבוע לפני מאה שנה טבעה ספינת הפאר טיטאניק לאחר שיצאה מנמל העיר האנגלית סאות'המפטון לכיוונה של העיר ניו-יורק. הטיטניק קרויה על שמו של טיטנוס שהינו גיבור מן המיתולוגיה היוונית .
היא נבנתה בעיר בלפסט שבצפון-אירלנד בשביל חברת "בשביל חברת ווייט סטאר ליין.
על הספינה המהירה היו רק 20 סירות הצלה. הקברניט, רב החובל אדוארד סמית, שנחשב אז לטוב בעולם, טעה בכך שלא עמד על כך שיועמדו לרשותו סירות הצלה נוספות, ומילה שלו נחשבה למילה חשובה בתקופה זו. בגיל 62 זו הייתה אמורה להיות הפלגת הפרידה שלו.
גם כאשר הזהירו את הקברניט כי בדרכו צפים קרחונים, הוא לא האט את המהירות. כאשר הנווט הבחין בקרחון, באותו לילה חשוך, וחשוך ירח, הוא הסיט אינסטינקטיבית את הענק השט הצידה, כדי שלא להתנגש בקרחון חזיתית, ואילו הקרחון, מצידו, חתך חמישה ממדורי האונייה. אחד יותר מדי. הטיטאניק החלה לטבוע.
קשה היה לתפוס כי הספינה שאינה יכולה לטבוע טובעת בכל זאת. התזמורת המשיכה לנגן. לנוסעי המחלקה השנייה והשלישית לא הודיעו דבר. את האפשרות לרדת לספינות ההצלה העניקו תחילה לנוסעי המחלקה הראשונה. לא צופפו בהן את הנוסעים, והם יצאו אל הים מאוישות למחצה.
שעתיים וארבעים דקות לאחר ההתנגשות בקרחון שקעה הטיטאניק במצולות. לקראת הסוף כבר ידעו כולם שמדובר בטביעה, ואז גם החל התוהו ובוהו: התזמורת כבר לא ניגנה, כולם דחפו את כולם, וכיוון שלא נותרו סירות הצלה, אנשים לקחו את גורלם בידם ע"י כך שהם פשוט קפצו אל הים הפתוח והקר.
באסון זה נספו 1,517 איש ,בעוד 717 איש נצלו הודות לאוניה "קליפורניה" אשר עברה במקום. בימים הבאים עסקה התקשורת המערבית אך ורק בטביעתה של הטיטאניק. הלחץ הציבורי הכבד הוביל להקמתן של שתי ועדות חקירה. מסקנותיהן הביאו להקמתו של כוח ימי בינלאומי לאיתור קרחונים ולהפעלת מערכת הקשר 24 שעות ביממה.
מה ניתן ללמוד מפרשה עגומה זו? שלא לעולם חוסן וצריך להזהר במיוחד כאשר מדובר בים קשוח ואכזר.

תאריך:  16/04/2012   |   עודכן:  16/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רויטל אשול אדלשטיין
כל הארץ דגלים דגלים, אבל מה עם הבית שלכם? אם הזמנתם אליכם הביתה, במטרה לחגוג עצמאות עם החבר'ה, הנה כמה טיפים שיסייעו לכם להכין את הזירה לקראת מסיבה שכולה כחול ולבן...
חנן וייס
איזה מגזר מרוויח מפרסומיה? האם משפ' גרינברג מממנת את הקמפיינים או שמא בת של "מוסדניק" פנסיונר, במימון המדינה? והאם היא עדיין משמשת כמעין חותם של "טיב/איכות המוצר"?
הרב יובל שרלו
הפרשות שנקרא בשבת הקרובה מתמקדות באיסור לשון הרע ותוצאותיו, ומחייבות בחינה קרובה של האיזון בין איסור זה לבין המקרים בהם קיימים צורך ואף חובה לדבר על האחר
צבי מגן
נוצר הרושם שברוסיה אין עדיין עמדה מגובשת ואחודה, לפחות כלפי חוץ, בעניין התנהלות בתקיפה של אירן - אם וכאשר תתבצע. על פניו נראה שקיימת מחלוקת, המשקפת לבטים לצד שאיפות, כאחת. ואולם, גם ההכנות לתגובה צבאית לתקיפתה של אירן נראות "אמיתיות"
איתמר לוין
הרמטכ"ל וראש הממשלה נטלו לעצמם את תפקידי החוקר, התובע, השופט והתליין בעניינו של סא"ל שלום אייזנר. מה הסיכוי שכעת הוא יזכה לחקירה הוגנת ולמשפט צדק?    התנהגותו של גנץ מזכירה את זו של יו"ר ההתאחדות לכדורגל, וכמובן מדאיגה הרבה יותר ממנה    ויש עוד מישהי שעורכת משפט שדה - אילנה דיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il