X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ניצולי השואה לא שורדים את מצוקתם הכלכלית, מה יאמרו אזובי הקיר - כלל עדת זקני ישראל? גורם הזמן והגיל, חמלה, התחשבות, חסד ושלווה - כל אלה מעבר לבינתנו. האומנם?
▪  ▪  ▪
גם בשנת תשע"ב - שואה כלכלית לניצולי השואה [צילום: פלאש 90]

כואב, מזעזע ועצוב, שביום הולדתה ה-64 של מדינת ישראל, עדיין מהדהדים קולות התופת ותחושת הרעב בקרב שארית הפליטה של ניצולי השואה החיים בקרבנו. הם זכו לראות את תקומת העם היהודי ותחייתו מחדש, הם היו לנו מסד וטפחות בבניין הארץ, נטלו חלק בהגנה על המולדת והקימו מחדש את משפחתם.
כל אלה היו צריכים לשמש נר לרגלם של העומדים על המשמר, המופקדים לספק את צרכיו הבסיסיים של האדם וכל מקבלי ההחלטות בכל הדרגים השונים. אדם באשר הוא אדם, קל וחומר לשארית המבוגרים שאיבדו את צלם האדם, מתוך כוונה ברורה של הצורר הנאצי לעשות הכל כדי להשמיד מכלל האנושות את זרעם של יהודי אירופה בשל מוצאם והיותם נצר לעם היהודי.
אני שמח על כי זכינו לחיות בקרבם ובקרבתם של הניצולים - העדים ממקור ראשון לתיאורי הזוועה, שחוו יחד עם טפיהם ובני משפחותיהם הנוספים. ייחלנו כל השנים שהזמן, עצמאות ישראל ומדינה יהודית ימתיקו ולו במעט את הסבל הנוראי, הזעזוע והטראומה אותם חוו ושרדו.
אוי למדינה שלא עשתה די והכל. אוי למדינה ומוסדותיה המצהירים כי הם עדיין עושים, פועלים ומשפרים את תנאיהם המחפירים למחייתם של הניצולים. עד מתי?! כבר לא ייוותרו ניצולים.
נזכור ולא נסלח אם יודיעו לעם היושב בתפוצות ובציון, בו ביום, שאחרון השורדים החזיר את נשמתו לבורא (לא ירחק היום כבדרך הטבע), ושהכסף הרב (מיליוני שקלים) שנותר מכספי
המימון לרווחתם של ניצולי השואה ישמש לשם הנצחתם.
במותם של ששת מיליוני הרוגי המלכות הם ציוו בראש ובראשונה את החיים לכל מי ששרד את התופת ממכונת ההשמדה הנאצית, ולאחר מכן ציוו לי, לילדיי, לאזרחיה ולקברניטיה של מדינת ישראל את החיים.
מי האיש חסר-המצפון העולה ערב-ערב על יצועו מבלי שמחסור בלחם, בתרופות ובחימום להם נזקקים הקשישים לא מדיר שינה מעיניו - שיקום!

הכותב אינו שייך למשפחה זו או אחרת של ניצולי שואה, בן ליוצאי עדות המזרח, אבל כן שייך לזיכרון הקולקטיבי.
תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  19/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניצולי השואה לא שרדו את שואתם הכלכלית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מני ישי
האם אירופה הפיקה לקחים ממעשי הזוועה שלה ביהודים? איזו שנאה מחליפה היום את שנאת היהודים הקלאסית?    הרהורים נוגים על יום הזיכרון לשואה ולגבורה
אורן קאשי
לא להאמין: נשיא, ראש ממשלה, שר ביטחון ודובר הצבא מגיבים בנחרצות, בתקיפות ובהיסטריה על אירוע שולי שלא יירשם באף הערת שוליים בהיסטוריה. פרס מזועזע, נתניהו נלחץ, והצבא כבר השעה את מי שהציל את רס"ן בניה ריין ונתן את חייו למדינה. להם היה זמן לארגן תגובה, לסא"ל אייזנר לא. אז מי לא מתפקד פה בשעת לחץ?
יצחק מאיר
מי יודע למדוד מה עצום יותר - מלח הדמעה או מאורו של "אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ"? דמעה היא שיעבוד מלכויות. שְׂחוֹק פִּינוּ הוא ימות המשיח. אך מי העז בימי המונה של רומי להיות כְּחֹלְמִים את חלום שִׁיבַת צִיּוֹן?    וינייטה לפרשת מצורע התשע"ב
דן אלון
על הבימה המרכזית, נושאים נאומים כל רמי המעלה. כל אחד מערבב את המילים בסדר קצת שונה, וכולם ממלמלים את אותו הדבר. אבל אז מגיע תור רה"מ. והוא מסיט מיד את הדיון לרווח הפוליטי שלו. "לעולם לא עוד" מקבל השנה שוב את התפנית האירנית. רה"מ יזכיר לנו מה קורה לעם שלא קם ומגן על עצמו, והוא יעשה זאת משום שזה ממצב אותו בתור "הראשון שידע"
נרי אבנרי
אין לי בעיה עם העובדה שהיהירות חיסנה אותך מכינויים מעליבים. יש לי בעיה עם חוסר היושרה שלך. הלכתי לארכיון כדי לעמת אותך עם דברים שאמרת...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il