X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האירוע האחרון של תקיפת פעילי שמאל אינו חדש, אך הוא מלמד אותנו על בעיה שורשית עמוקה יותר, העוסקת באותם "ארגוני זכויות אדם" הפועלים כשליחי חמאס במדים אזרחיים
▪  ▪  ▪
מפגינים פרו-פלשתינים. אויבי עט, נייר ומצלמות [צילום: פלאש 90]
ישראל דהיום - מושגים הפוכים
אזרח הדורש את זכויותיו הוא "פשיסט". פוליטיקאי שאומר את הדברים כמו שהם הוא "רודן", חייל המסכן את חייו יום-יום על-מנת שאויבי העם היהודי יוכלו להגן על זכויותיהם של זרים בשקט, הופך במהרה ל"פושע מלחמה"

לפני כמה ימים קרא נשיא אירן להשמדת העם היהודי כליל ולהעלימו מעל פני האדמה. רק לא מזמן נשמעה ביקורת מחמאס על כך ששלום לא ניתן להשיג עם ה"כובשים". וכל זאת על לא חטא שחטאנו, על לא עוול שעשינו. כל זאת בשל היותנו יהודים.
משחר ההיסטוריה ומאז הופעתנו לראשונה על במתה, מבקש העם היהודי להקים מדינה. משימה זו נהייתה קשה לנו, ובכל דור ודור אנחנו נאלצים להוכיח מחדש את זכותנו להתיישב בשטח המדינה הקט הזה. אנו מוקפים מצפון ומדרום בעמים שלא רוצים בנו כאן - כל זה ידוע לנו עוד מימי קין והבל.
אך היום אנו פוגשים באויב חדש - אויב היושב בתוך העם היהודי ומבקש לפגוע בו אנושות עד העלמתו כליל. אויב שלא משתמש בכלי-משחית יקרי-ערך, אויב שלא משתמש במכונות שמד נוראיות, אויב המבצע את עבודתו באמצעות עט ונייר, אויב המשתמש במצלמה ככלי הלחימה העיקרי.
אז מי הוא בעצם אותו אויב?
אותו אדם הנלחם על זכויותיו של גר על חשבון הזכויות של היהודי האמיתי, אותו אדם המבקש בשם "זכויות אדם" להעניק לאותו גר רפואה שלמה, פרנסה, בית טוב ואולי גם שטח קטן שיוכל לבסס בו עצמאות. כל זאת כמובן ובתנאי שזה יבוא על חשבון העם היהודי. כעת אני שואל את עצמי - מדוע נלחמים אותם האויבים על זכויותיהם של זרים בשעה שאלפי אזרחים ללא ביטוח רפואי, ללא פרנסה, ללא קורת-גג וככל הנראה בקרוב גם ללא שטח אדמה לבסס את עצמאותם, נמצאים כאן ועכשיו - מי יגן על זכויותיהם?
אני נדהם לגלות את הקשר ההדוק בין ארגוני זכויות אדם לבין הרשות הפלשתינית, ושואל את עצמי - מדוע לא נלחמים על זכויותיהם של תושבי עוטף עזה? מדוע לא נלחמים על העוני ששורר במדינה הזו? מדוע לא נלחמים נגד הטרור המכוון כלפי אזרחי מדינת ישראל? מדוע "ארגוני זכויות אדם" לא נלחמים על הזכויות של האנשים שכבר חיים פה?
בישראל של שנות האלפיים אכן התהפכו המושגים. אזרח הדורש את זכויותיו הוא "פשיסט". פוליטיקאי שאומר את הדברים כמו שהם הוא "רודן", חייל המסכן את חייו יום-יום על-מנת שאויבי העם היהודי יוכלו להגן על זכויותיהם של זרים בשקט, הופך במהרה ל"פושע מלחמה".
העם היהודי לא ידע מנוחה לעולם
אני נפעם כולי מול הפער החברתי העצום ששורר במדינה הזו, מול מערכת החינוך הקורסת, מהמצב הכלכלי האיום, ממשק המים והחקלאות, ממערכות הבריאות שלא מתפקדות, מההשכלה הגבוהה, מעליית המחירים במוצרי הצריכה, מכמות המשתמטים העולה בקצב מהיר – ונראה שיחד עם כל זה, קיים המון חסר-דעה ומשקל אמיתי – אשר מוכן מזמנו הפנוי לצאת להפגנות, לצעדות, למחאות ושלטים, ודורש שיכבדו אותו בשעה שהוא "מגן על זכויות אדם בסיסיות". ואני שואל - מי יגן על הזכויות שלי? מי יגן על זכויותיהם של חיילים משוחררים? מי יגן על קשישים וילדים?
העם היהודי לא ידע מנוחה מעולם וכנראה לעולם לא ידע. מאז ספר בראשית ועד היום קמים אויבים המבקשים לשים סוף לעם הזה. פרעה השליך בנינו ליאור, המן ציווה להורגנו בהמונים, היטלר גדר אותנו במחנות והשמיד בלא הבדל. ויחד עם כל מראות השמד הנוראיים הללו, מעולם לא נראה אף יהודי אחד מתפוצץ במסעדה גרמנית, אף לא יהודי אחד מנפץ פסלי בודהה ואף לא יהודי אחד מעלים גורדי-שחקים. אנחנו גרמנו לעולם לכבד אותנו בזכות כך שהצלחנו להתאחד, פזורים ברחבי העולם כולו. הצלחנו בזכות חריפות מוחנו להכניע את העולם ולהכיר בעם היהודי - וכל זאת בלי חרב אחת ובלי שפיכת-דמים.

הכותב הוא סטודנט לכלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  18/04/2012   |   עודכן:  19/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר דוסטרי
על ישראל מוטלת החובה לעשות הכל כדי שאופציה, כמו זו שהייתה בידי הנאצים הארורים, לא תחזור ותהא ריאלית גם בעידן שלנו – על אפם וחמתם של העולם, הציניקנים, האוטו-אנטישמיים והניאו-אנטישמיים, מבית ומחוץ
אבנר אביב
אם ניצולי השואה לא שורדים את מצוקתם הכלכלית, מה יאמרו אזובי הקיר - כלל עדת זקני ישראל?    גורם הזמן והגיל, חמלה, התחשבות, חסד ושלווה - כל אלה מעבר לבינתנו. האומנם?
מני ישי
האם אירופה הפיקה לקחים ממעשי הזוועה שלה ביהודים? איזו שנאה מחליפה היום את שנאת היהודים הקלאסית?    הרהורים נוגים על יום הזיכרון לשואה ולגבורה
אורן קאשי
לא להאמין: נשיא, ראש ממשלה, שר ביטחון ודובר הצבא מגיבים בנחרצות, בתקיפות ובהיסטריה על אירוע שולי שלא יירשם באף הערת שוליים בהיסטוריה. פרס מזועזע, נתניהו נלחץ, והצבא כבר השעה את מי שהציל את רס"ן בניה ריין ונתן את חייו למדינה. להם היה זמן לארגן תגובה, לסא"ל אייזנר לא. אז מי לא מתפקד פה בשעת לחץ?
יצחק מאיר
מי יודע למדוד מה עצום יותר - מלח הדמעה או מאורו של "אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ"? דמעה היא שיעבוד מלכויות. שְׂחוֹק פִּינוּ הוא ימות המשיח. אך מי העז בימי המונה של רומי להיות כְּחֹלְמִים את חלום שִׁיבַת צִיּוֹן?    וינייטה לפרשת מצורע התשע"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il