X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ורד כהן עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

רענן בר-און שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הישראלי המכוער חשף שוב את פרצופו כאשר לא טרח להתערב בעת שעשרות צפו במין הקבוצתי בחוף הים בתל אביב. דומה כי הצלחנו לרדת לשיא השפל, שאול תחתיות ממש
▪  ▪  ▪
חוף הים בוגרשוב. לא תעמוד על דם רעך [צילום: מן הטלוויזיה]

זה קורה בישראל. ממש כאן. שוב אדישים הישראלים לאנשים במצוקה. הפעם - זו צעירה, אשר חבורת צעירים מקיימת עימה יחסי מין מלאים, בצהרי היום, בחוף ים בתל אביב. לעדי הראיה לא היה ספק, כי הצעירה במצוקה, ואינה מודעת באופן מלא למעשיה. הצעירה נראתה מטושטשת מאוד, התנהגותה הייתה חריגה ומוזרה, ולא היה להם ספק, כי לא הייתה לגמרי מודעת למעשיה.
ובכל זאת - הישראלי המכוער לא טרח להתערב! עשרות צפו במין הקבוצתי, אותו מקיימת קבוצת הפרחחים העבריינים עם הצעירה במצוקה, ו.... זהו!, לא ניסו למנוע אותו, לא ניסו להזעיק עזרה, לא ניסו להציל, לעזור, לסייע!.
כולם, למעט צדיקה אחת בסדום, אשר הזעיקה את המשטרה, וזאת באומץ רב, ולמרות איומי הצעירים עליה, ומצאה עצמה מתמודדת עם משטרה אדישה ובלתי יעילה.
ומה אם צעירה זו הייתה אחותכם? בתכם? חברתכם?
זהו מקרה אחד מיני רבים, בו מכה מציאות כואבת זו. האדישות כלפי קורבנות ונפגעים אינה נחלתן של ארצות ניכר, וההתעלמות ממצוקת האחר מתרחשת גם פה, בישראל, פעם אחר פעם.
עוברי אורח הנפגעים בתאונת דרכים ועדי הראיה אינם נוקפים אצבע, אנשים שהותקפו ואינם זוכים לסיוע מינימלי, אנשים במצוקה בעיבורה של עיר, אשר העוברים והשבים ממשיכים לעסוק בענייניהם, תוך התעלמות מסבלם.
דומה, כי הצלחנו לרדת לשיא השפל, שאול תחתיות ממש.
להעניש בחומרה את הנמנעים מלהושיט יד
יודגש, כי אין מצופה מהנוכחים במצוקת האחר לסכן עצמם או למצוא את מידת האומץ הנדרשת על-מנת להתערב באירוע עברייני. אבל המינימום ! להתקשר למשטרה ולזעוק לעזרה ! פעולה כה פשוטה, ועדיין איננה מתבצעת על-ידי הרוב הדומם, המסתפק בהתבוננות סקרנית במצבים בהם אחרים מצויים במצוקה, ובמקרה הטוב מצקצק בשפתיו.
לדעתם של כותבי שורות אלה, שומה על כל המתבוננים למיניהם, הצופים ושותקים, האדישים והמזלזלים – כולם! - ליתן את מלוא חומרת הדין !
יש להעניש בחומרה את כל מי אשר נמנע מלהושיט עזרה לאדם המצוי, עקב אירוע פתאומי, בסכנה חמורה ומיידית לחייו, לשלמות גופו או לבריאותו, כאשר יש לאל ידו להושיט את העזרה מבלי להסתכן או לסכן את זולתו.
החובה להושיט עזרה קבועה בחוק "לא תעמוד על דם רעך", המחייב סיוע לאדם הנמצא במצוקה, וקובע, כי המשתמט מהחובה עובר על דיני העונשין. חוק זה הרחיב את חובת ההצלה שהייתה קודם לכן (של הורה כלפי ילדו, של נהג כלפי נפגע ושל אנשי מערכות ההצלה והביטחון), וקבע אותה כחובת הצלה כללית, המחייבת לסייע לאדם במצוקה.
חובת ההצלה – מקורה בציווי המקראי: "לא תעמוד על דם רעך" ("ויקרא", פרק י"ט, פסוק ט"ז). כתפי שקובע הרמב"ם: "כל היכול להציל ולא הציל, עובר על 'לא תעמוד על דם רעך'."
בחוק "לא תעמוד על דם רעך", נקבע, כי העובר על הוראותיו דינו קנס. אי קיום החוק הוא עבירה פלילית.
על-מנת להעניק "שיניים" ומשמעות מיוחדת לחובת ההצלה שכבר נקבעה בחוק – יש להחמיר את הענישה הפלילית הנקובה בו.

תאריך:  19/04/2012   |   עודכן:  19/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם "כסדום היינו, לעמורה דמינו"?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עודי"ם ליצנים.מה עם העובדות??
שיוש  |  19/04/12 23:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה דרורי
כל האנרכיסטים ו"רודפי השלום והצדק" למיניהם הבאים הנה למחות ולהפגין, אינם שונים כלל מהפורעים הפלשתינים. הם באים דווקא אלינו, וללא פחד מנסים להסית ולהדיח ולחמם את התושבים כי הם יודעים שכאן הם מוגנים ע"י המצלמות והתקשורת השמאלנית. עלינו לדאוג לכך שבטלנים עושי-צרות אלו יתחילו לפחד להיות פה
אפרים הלפרין
ביבי, אתה הוא הגזעי שיגאל אותנו מעצמנו? או אולי שלי? שאול? יאיר? או שמא כולכם כשלונות? אנחנו מחכים למישהו שיבלוט קצת מעל הממוצע מינוס שאתם מציגים בתחום החברתי/תרבותי. אז יאללה תזוזו, הגזעי מביניכם ינצח
עוזי רובין
חזרה כללית לקראת מלחמה כוללת?    "כיפת ברזל" לא שינתה את כללי המשחק, מכיוון שזליגת הרקטות דרך מערכת ההגנה אילצה את האוכלוסיה לתפוש מחסה באזעקות והניעה את השלטונות המקומיים לסגור בתי ספר ולבטל אירועים ציבוריים
זאב בן-יוסף
הניסיון ההיסטורי של השואה ושל שאר הניסיונות להשמיד את העם היהודי חייב ללמד אותנו להיות מוכנים ולעשות הכול כדי לעמוד מול האיומים להשמידנו
רובי בוזגלו
חייבים להקדים ולומר שדנמרק תישאר חקוקה לנצח בתולדות מדינת ישראל, מדינת היהודים, כמדינה חסידת עולם, על התגייסותו של העם הדני כולו להצלת היהודים הדנים במלחמת העולם השנייה באוקטובר 1943. 7,000 יהודים ניצלו. לא נשכח זאת לעולם!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il