X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעת כתיבת שורות אלו עדיין נתונים אנו תחת עננה שחורה של אסון הבמה שהתמוטטה וגרמה לפגיעות בנפש בקרבנו מאות ואולי אלפי מהנדסים שלא יודעים לתכנן אפילו גדר או מחסן דירתי
▪  ▪  ▪
האסון בהר הרצל [צילום: פלאש 90]

מסתובבים בקרבנו מאות ואולי אלפי מהנדסים, שהם בעלי רישיון לתכנן כל מבנה, לרבות בנמות מורכבות בתכנונן המשמשות כבסיס לעומסים דינאמיים שחישובם מסובך, לרבות וגורדי שחקים, והם לא למדו כלל, לא יודעים לתכנן, אפילו גדר או מחסן דירתי.
כיום, מהנדס בוגר מוסדות אקדמיים בתחום הנדסת מבנים [הנדסה אזרחית תוך התמחות בקונסטרוקציות] - צריך לעבור לאחר השלמת לימודיו מטלות לא פשוטות בטרם קבלת רישיון מטעם רשם המהנדסים.
מהנדס שלמד הנדסת מבנים במכון האוניברסיטאי אריאל, בטכניון או במוסד מוכר אחר, ורשום אצל רשם המהנדסים כמהנדס מבנים - מקבל תעודת רישום, אך אין לו עדיין רישיון; הוא אינו מהנדס רשוי [ר' קמוצה].
על-מנת שיהיה מהנדס רשוי, עליו לעבור בהצלחה את המטלות הנוספות הבאות:
א. על המהנדס לאחר תום לימודיו ולאחר רישומו כמהנדס רשום, לעבור התמחות אצל מהנדס מאמן, ובהתמחות זו עליו לעסוק בתכנון מבנים תחת עינו הפקוחה של רשם המהנדסים. רשם המהנדסים מקבל דיווח תקופתי על אודות פעילותו המקצועית של המהנדס בתקופת התמחותו.
ב. בתום ההתמחות, על המהנדס לעבור בחינות בעל פה ו/או בכתב. לאחרונה נזדמן לי לבחון בחינה בכתב של הרשם, ועליי להודות כי רמת הבחינה גבוהה ביחס לכל קריטריון והיא רחבת היקף. ברי כי מי שעומד במטלות - כשיר לתכנן מבנים.
לפיכך, המסקנה היא כי מהנדסים רשויים ראויים לתפקידם, ורשם המהנדסים עושה את עבודתו במקצועיות הנדרשת.
לא כך היה בעבר עד לפני שנים ספורות. במשך עשרות שנים, בוגר הטכניון, כמו גם מוסדות אקדמיים אחרים בתחום הנדסת בניין, נרשמו כמהנדסים רשומים אצל הרשם וכעבור 3 שנים קיבלתו רישיון לתכנן כל מבנה על סמך הצהרה ללא בדיקה וללא מבחן, וכיום כל אלה מהנדסים רשויים בעלי רישיון, למרות שלא כולם למדו ויודעים קונסטרוקציות.
מדובר בהצהרה שקרית וארצה להאמין כי רוב רובם של המהנדסים אשר לא למדו לתכנן מבנים ו/או אינם עוסקים בכך - לא הגישו הצהרה כזו.
בפועל ולמעשה מוכרים לי באופן אישי מהנדסים רבים שהם בעלי רישיון על-אף שאינם בתחום.
לאור זאת שיגר רשם המהנדסים אל ציבור המהנדסים ביום 30.5.2002 הודעה כדלקמן:
"הרשומים/רשויים במדור להנדסה אזרחית הועברו בשנת 2002 לרישום/רישוי במדור להנדסת מבנים. מי שהכשרתם / התמחותם אינה בהנדסת מבנים [קונסטרוקציות] ורשומים במדור זה מתבקשים להודיע על כך ולהירשם במדור התואם את תחום עיסוקם והתמחותם הספציפי".
ברצוני להניח כי מהנדס בעל רישיון אשר אינו עוסק בתכנון ולא למד קונסטרוקציות שעה לפניית הרשם וויתר על רישומו השגוי.
ידוע כי מהנדסים רבים - שמניינם נאמד במאות או באלפים - לא עשו כן ונותרו מחזיקים ברישיון לתכנן מבנים אותם הם לא יודעים ולא מוסמכים לתכנן.

תאריך:  20/04/2012   |   עודכן:  20/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה: מהנדסים רשויים, לא מיומנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
בבונים צרפתים במבחן, מעבירים חיידק, דירות המהפכה, לראות חיות בחג
מיכאל הרשקוביץ
לא המשתמטים משירות בצה"ל מהווים סכנה לקיומה של המדינה, כי אם דווקא כל המתנדבים לשרת בצה"ל. יום אחד יתעוררו כלל חיילי צה"ל ובני משפחותיהם ויבינו כי בשרתם את המדינה הם מסכנים לא רק את עתידם הכלכלי והרפואי, במקרה פציעה, כי אם גם את עתידם של מעגלי מקורביהם
איתן קלינסקי
ספר לימוד נועד לעורר את התלמיד לחשיבה, לשאול שאלות, לעורר ספקות, אך אצלנו הכל חייב להיות נחרץ על-פי אמות מידה של לאומנות מגויסת
אפרים הלפרין
מאז 1948 אנו מנסים על עצמנו כל מיני ניסיונות, כאילו עכברי מעבדה אנו. בהתחלה היינו מפא"י, שמאל, אבל לא לגמרי; אחרי זה היינו גח"ל ימין, אבל לא לגמרי; ומאז אנו כמו נחום תקום, משמאל ימני לימין שמאלי. נמאס מהחרטא הזו. אנו חייבים להחליט - אנו נהיה קומוניסטים, רות סוף. איך לא חשבנו על כך קודם?
דן אלון
סקירת החיוכים על פני הזוכים מגלה לנו שראש ממשלתנו ומנהיגה הרוחני של אירן זכו לגור יחד בגורד-השחקים הבבילוני, ולשלם ביחד את מיסי ועד הבית בדם חפים מפשע, על מזבח הטירוף של המוני המריעים להם בכיכרות. למדד כזה היה צריך לקרוא מדד הפשיעה ולא מדד ההשפעה, אבל בעולם של עריצים משלהבי המונים ומאונני זיקפה קולקטיבית, נגזר עלינו לסיים את המירוץ אל הפיצוץ בהקזת דם לשווא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il