X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלימות היא סכנה עצומה לכדורגל, לספורט ולחברה הישראלית בכללותה, לא פחות מטרור. לא צריך להמתין להרוגים הראשונים, חייבים לפעול בנחרצות ומיד
▪  ▪  ▪
ההתאחדות לכדורגל. נדרשת אכיפה חסרת פשרות [צילום: איתמר לוין]

בשבוע שעבר (15.4.12) בעקבות החלטת ביה"ד העליון של ההתאחדות לכדורגל, כתבתי מאמר שנפתח במשפט: "יום עצוב לאוהדי הספורט החיוביים (והם הרוב) בישראל". בהמשך, כתבתי כי "ההחלטה המקלה של בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל, היא בבחינת החלטה שתהווה בכייה לדורות. איזה מסר יצא מבית הדין ומדייניו הנכבדים? מה יסיקו מכך, "אוהדי" הכדורגל, האלימים".
האלימות במגרשי הכדורגל, שברה שוב את שיאיה המזוויעים. הפעם, בסיום המשחק בוינטר בין הפועל ר"ג לבני לוד, המתמודדות על כרטיס עליה לליגת העל, החלה קטטה המונית בין שחקני הקבוצות, כשגם מאמן בני לוד מוכה ומכה. הכל לעיני הקהל ומצלמות הטלוויזיה.
כדורגל ותוצאותיו צריכים להיעשות בצורה ספורטיבית, במגרש במהלך המשחק ! את התובנה הזו, המובנת מאליה, נראה כי יש מי ששכחו. נראה כי יש מי שמעדיפים לשכוח.
אז, חובתנו להזכיר להם. אלימות אינה מותרת, גם לא בלהט היצרים שבמשחק כדורגל. חמור יותר, כאשר היא פורצת בקרב שחקנים ובעלי תפקידים במועדוני כדורגל, כפי שראו עינינו בשבועיים האחרונים.
אלימות, היא סכנה עצומה לכדורגל, לספורט ולחברה הישראלית בכללותה, לא פחות מטרור.
דרושה אכיפה חסרת פשרות
הפעם, אין בכוונתי לבקר את מה שלא נעשה. כאזרח וכאוהד ספורט אני דורש טיפול ראוי ומיגור האלימות, הפעם, במגרשי הספורט.
אפשר וצריך לפעול בשיתוף פעולה בין משרד התרבות והספורט, המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט, הקבוצות ובראש ובראשונה מוסדות ההתאחדות לכדורגל, משרד החינוך והתקשורת, כדי למגר את האלימות.
אפשר וצריך לפעול בשיתוף פעולה, באמצעים משולבים של הסברה, ואכיפה חסרת פשרות וחסרת סובלנות לאלימות. אם מי שמתכוון לנהוג באלימות (והרי בד"כ לא מדובר בעבריינים מקצועיים) יבין כי הוא והקבוצה היקרה לו, ישלמו מחיר כבד, אם תהיה נחישות וחוסר פשרה במלחמה באלימות, היא תימוג. קבוצה ששחקניה נקטו באלימות, תיענש בחומרה עד כדי הורדת שתי ליגות! קבוצה שאוהדיה נהגו באלימות, תיענש בהפחתת נקודות!, שחקנים שינהגו באלימות יורחקו לתקופה מינימאלית של 6 חודשי פעילות! אוהדים שינהגו באלימות יואשמו (לאחר איסוף ראיות כמובן) בהליך מהיר.
וראוי אם צריך, יש לשנות את תקנון ההתאחדות ואפילו את חוק העונשין. מי שלא יכבד את החוק מפאת כבודו, יכבד את החוק מחשש מן העונש בכבד שיספוג. האמור לעיל, אינו בבחינת תוכנית סדורה, לא התייחסתי לשיטור ואבטחה במגרשים ולא לנושאים נוספים. אבל, זהו הכיוון, אכיפה מיידית ובלתי מתפשרת, לצד הסברה מתאימה בבתי הספר ובתקשורת. זה חשוב יותר מבחינות מיצ"ב ובגרות.
מילה אחרונה, לשחקנים ואוהדים. בואו נזכור כי ספורט, הוא דבר יפה, יש בו ריגוש ויצר, הישגיות ופעילות ברוכה. בואו נעודד את קבוצותינו האהודות, אין צורך לשנוא את הקבוצות היריבות. שחקנים, אתם אמורים להיות ספורטאים וככאלה, לשמש גם דוגמה לצופים בכם, בהם ילדים ובני נוער.
בואו נזכור: אפשר אחרת, זה בידיים שלנו!

תאריך:  22/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זה לא כדורגל, זו אלימות ומסוכנת!
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יורם הר-לב
המערכה בשדה הקרב המודרני מוכרעת על-ידי אותה דעת קהל שמשפיעה על עיצוב המדיניות במדינות המערב. ראשי הצבא והמדינה היו חייבים ללמוד מהניסיון של כל הנצחונות שנשללו מאיתנו בעבר וכל הכישלונות שנחלנו בשדה המערכה המודרני על דעת הקהל
יעקב אסתרליס
היינו עם נורמלי שחי במדינה שהיה אפשר להתגאות בה, אבל הבאנו את זה על עצמנו: הכל התחיל באוסלו ובהסכמים שנעשו עם ארגוני הטרור, הבאנו אותם ארצה לפתח ביתנו והם קיבלו יד חופשית לפעילות עוינת כאן
איתמר לוין
מי שמשקיף מהצד ומסרב להיסחף בגל של פופוליזם, יתקשה להבין את החלטות הממשלה בנושא הריכוזיות    אין להן הצדקה מבחינת המצב הנוכחי, הן מתעלמות מהמשמעות שלהן בטווח המיידי, והן עלולות להיות הרסניות בטווח הארוך
אלישע פורת
אין שום סיבה למה לא יצליחו לכנס את כל עטיפות הספרים של הספרות העברית בדורות האחרונים. וכשיהיה קטלוג זמין ונגיש כזה, וידידותי למשתמשים, לא תהיה סיבה שאשב בקפיטריה של מוזיאון תל אביב לדוגמה, ואקרא למלצר: "סליחה, פעמיים אֶגוֹן שִׁילֶה!"
חגית ולדן
על כל סוכן ביטוח לזכור כי אם השירות שהוא נותן, לא כולל שירות, כנראה שלקוחותיו ייאלצו למצוא לעצמם סוכן אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il