X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רק על-ידי חינוך נוקשה יבינו אנשים שאין תירוצים לזילות בחיי אדם, והמחיר על כך הוא קשה מנשוא
▪  ▪  ▪
מחיר כבד [צילום: שמוליק סופר]

חיי אדם בישראל, מה הם שווים? כמה באמת דואגת המדינה להבהיר לאזרחים שרשלנות וזילות חיי אדם ייגבו מהאשמים מחיר קשה מנשוא? האם באמת מבטיחה לי המדינה שחיי אינם הפקר?
לדעתי, לא הרבה. ולראיה כמות מקרי המוות ברשלנות, מוות מתאונות דרכים. כל כך הרבה חיים נלקחים בישראל בידי אנשים שלא מפחדים מספיק בכדי לדאוג שהם לא יפגעו בחיים שלי או שלך. וכן, אני מדברת על פחד. אנשים צריכים לפחד לפגוע באנשים אחרים. צריכים לדעת שיחרב עליהם עולמם ועולם משפחתם אם חס וחלילה הם יחריבו משפחה אחרת. הם צריכים לפחד מכתם פלילי ברקורד שלהם והם צריכים לא פחות לפחד מלשלם מליונים מתביעה אזרחית. אנחנו רק מפחדים מהגרעין האירני או מפיגועי טרור אבל אנחנו לא מפחדים להרוג איש/אישה סתם, כי לא וידאנו מספיק, לא כיסינו את כל האופציות האפשרויות כדי לוודא שלא יהיה אפילו שבריר של סיכוי שמישהו יפגע. בישראל תרבות ה"סמוך" ו"יהיה בסדר" השתרשה כל כך חזק שאנחנו משלמים בדמים, ואפילו לא יודעים איך לצאת מזה.
מערכת המשפט צריכה לקחת על עצמה את תפקיד המחנך. רק על-ידי חינוך נוקשה יבינו אנשים שאין תירוצים לזילות בחיי אדם, והמחיר על כך הוא קשה מנשוא. לצערי, ברוב המקרים מערכת המשפט מקלה ראש במקרים של מוות ברשלנות או מוות מתאונת דרכים. העונשים קלים מדי ולפעמים יכולים להסתכם רק בעבודות שירות ולרוב אין המשפחות לא ממשיכות גם לתביעה אזרחית מפאת הכאב הקשה מנשוא. בכך מעבירה מערכת המשפט מסר הפוך. מסר שהעונש על לקיחת חיים אחרים הוא "קל" יחסית, מסר שלא תורם לתחושת הביטחון האזרחי שלי.
לצערי, אנשים לומדים רק מאיפה שכואב להם, והכיס זה מקום כואב. צריך לתבוע, לתבוע ולתבוע, ולדרוש מבתי המשפט לקבוע מחירים גבוהים וכבדים על אובדן חיי אדם. מערכת המשפט בארץ ערה לתחושות הציבור, המערכת הפוליטית ערה לתחושות הציבור. אם אנחנו כציבור נשמיע קול, נתמוך בעונשים כבדים, לא נשתוק על הקלה בעונשים ונגיב בכל פעם שמתבצע עוול הסיכוי לשינוי יגדל.
אני רוצה להסתובב בארץ, ללכת עם ילדי למקומות שונים, בידיעה שהסביבה שלי ברמה של המדינה - העירייה - הפועל הפשוט, עושים הכל, ואני מתכוונת ה-כ-ל כדי להבטיח את החיים שלי ושל ילדיי. אני יודעת שהמדינה עושה זאת ברמה הביטחונית, אבל אני בכלל לא מרגישה כך ברמה האזרחית. אולי די?!

הכותבת היא סמנכ"לית שירות לקוחות בחברת היי-טק.
תאריך:  22/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שי ברק
אלימות היא סכנה עצומה לכדורגל, לספורט ולחברה הישראלית בכללותה, לא פחות מטרור. לא צריך להמתין להרוגים הראשונים, חייבים לפעול בנחרצות ומיד
יורם הר-לב
המערכה בשדה הקרב המודרני מוכרעת על-ידי אותה דעת קהל שמשפיעה על עיצוב המדיניות במדינות המערב. ראשי הצבא והמדינה היו חייבים ללמוד מהניסיון של כל הנצחונות שנשללו מאיתנו בעבר וכל הכישלונות שנחלנו בשדה המערכה המודרני על דעת הקהל
יעקב אסתרליס
היינו עם נורמלי שחי במדינה שהיה אפשר להתגאות בה, אבל הבאנו את זה על עצמנו: הכל התחיל באוסלו ובהסכמים שנעשו עם ארגוני הטרור, הבאנו אותם ארצה לפתח ביתנו והם קיבלו יד חופשית לפעילות עוינת כאן
איתמר לוין
מי שמשקיף מהצד ומסרב להיסחף בגל של פופוליזם, יתקשה להבין את החלטות הממשלה בנושא הריכוזיות    אין להן הצדקה מבחינת המצב הנוכחי, הן מתעלמות מהמשמעות שלהן בטווח המיידי, והן עלולות להיות הרסניות בטווח הארוך
אלישע פורת
אין שום סיבה למה לא יצליחו לכנס את כל עטיפות הספרים של הספרות העברית בדורות האחרונים. וכשיהיה קטלוג זמין ונגיש כזה, וידידותי למשתמשים, לא תהיה סיבה שאשב בקפיטריה של מוזיאון תל אביב לדוגמה, ואקרא למלצר: "סליחה, פעמיים אֶגוֹן שִׁילֶה!"
רשימות נוספות
הפרקליטות: לא נערער על פסה"ד בנושא גרינשפן  /  איתמר לוין
ביהמ"ש: אין צורך באישור אימות נקודתי לינשוף  /  איתמר לוין
נהיגה בטוחה לצעירים   /  חלי וינשטיין
הנהג הערבי בישראל  /  יחיאל (חיליק) רוזמן
ללא אשמים  /  יהודה יפרח
להעמיד לדין באשמת רצח!  /  עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il