X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשקט בשקט הכל מתייקר כאן - הדלק זינק, מחירי החשמל מטפסים, מחירי המים ממשיכים לעלות, הארנונה ומחירי הדירות. בשקט בשקט אנו משלמים יותר ומקבלים פחות... בשקט בשקט מתחיל האביב
▪  ▪  ▪
המחאה החברתית נגד יוקר המחיה בישראל [צילום: פלאש 90]

בשקט בשקט הדלק מתייקר לנו. בתוך חודשיים הדלק עולה ומטפס לנו בעוד 25 אגורות. זה כלום בהנחה שאנחנו מתדלקים רק ליטר אחד לשבוע. מכל שקל שאנחנו משלמים בתחנה, 56 אגורות הולכות למדינה.
בשקט בשקט מחירי החשמל שלנו הולכים ומטפסים. ישנה התייקרות של 15 אחוז רק השנה ולנו אין ברירה. בקור המקפיא הזה של החורף יש לנו עוד ברירה חוץ מלהדליק עוד ועוד? שעת מזגן או תנור נעה בין 70 אגורות למזגן לשקל לתנור. עשר שעות פעילות כזו בכל יום במשך חודש נותן חשבון יפה של שלוש מאות שקל רק מחימום הבית. אהה. וצריך גם להתקלח לפעמים. עדיף במים חמים.
מנכ"ל התאחדות התעשיינים, אמיר חייק מסביר שהחשמל היקר ישפיע על הכול. "הממשלה צריכה להבין שגם לפרה החולבת שנקראת תעשיה יש גבולות וכדאי להתחיל להתייחס למצוקה שהיא נמצאת בה". מחיר החשמל ישפיע על מחיר המזון שלנו.
בשקט בשקט זינקו להם מחירי המים ב-33%, בתוך שנתיים בלבד. פיטר בראבק, יו"ר תאגיד המזון נסטלה ואחד מבכירי הכלכלה העולמית, סבור כי המדינה חייבת לספק חלק מצריכת המים הפרטית בחינם, וזאת משום שמדובר במוצר חיוני. רק מעבר לצריכה הבסיסית, מחירי המים צריכים לשקף לדבריו את עלותם בפועל.
בשקט בשקט הארנונה עולה לנו. כל חודשיים אני מגלה עלייה של עוד כמה שקלים. אנחנו צריכים לשלם על אט"ן בדימונה ועל המשטרה או הסיור בדימונה. זה חלק מהמדיניות הכוללת של ממשלות ישראל, להעביר אלינו את האחריות לקיומינו. הארנונה בישראל מתייקרת מדי שנה באופן אוטומטי בכ-1.4%, אבל בשנה האחרונה מספר רב של רשויות קיבלו היתר מיוחד להעלות את המס הזה באופן חריג, עד 7% נוספים. מה ההסבר להתייקרות הזו? ראשי הרשויות טוענים זה שנים שמשרד האוצר שחק באופן דרמטי את תקציב הרשויות, אז קל יותר לאשר העלאת מס, עקיף כמובן, ולגלגל את העלאת התקציב אל הציבור.
בשקט בשקט מחירי הדירות ממשיכים לעלות. עליית מחירי הדירות, שכללה כמעט את כל אזורי הארץ, עמדה במוקד תשומת הלב הציבורית בשנה האחרונה. עלייה ריאלית צנועה של 2.3% בשנת 2008 - אחרי עשור שלם של ירידת מחירים ריאלית - נסקה לעלייה ריאלית של 9.3% ב-2009, 2010 עלייה של כ-14%, וב-2011 עוד כמה אחוזים טובים. לקנות בית הפך להיות משאלה רחוקה עבור הדור הזה. ההורים שלנו, הרוויחו פחות, ובלא מעט משפחות רק האבא עבד, ועם זאת הם יכלו להרשות לעצמם לקנות בית. היום, שני בני הזוג עובדים, ועדיין אין ברשותם בית.
בשקט בשקט בזמן שמחירי הדירות עלו נומינלית בכ-40% ב-3 שנים, שכר הדירה טיפס בכ-20% - נתון שמדאיג שוכרי דירות. הוא מדאיג לא פחות את אנשי בנק ישראל, ש-20% ממדד המחירים לצרכן שעליו הם מנסים לשלוט מושפע ממחירי השכירות.
בשקט בשקט מחירי השפל במשכנתאות יצטרכו השנה לעלות, וישראלים רבים יגלו שעליהם להתמודד עם החזרים חודשיים גבוהים משמעותית. בשקט בשקט עולים מחירי המשקאות המשכרים ל-80 שקל לליטר כוהל, ללא קשר למחיר המוצר. גם הסיגריות יעלו בעשרה אחוזים לפחות. מזה אני דווקא לא מוטרד. מי שרוצה לחנוק את עצמו בשתייה וסיגריות שישלם על זה.
בשקט בשקט הורידו לנו את אחוז המס בדימונה. בכל הארץ הורידו אחוז. עד כה נהנינו מעשרים אחוז מס הטבה, ומעתה זה ירד לתשעה עשר. זה אומר שאם אדם ממוצע השתכר בדימונה עד 160 אלף ברוטו (מספר מוערך) מבלי ששילם מס, מעכשיו הוא ישלם כבר מסכום של 140 אלף. אני יודע שלחלק מהקוראים זה לא אומר הרבה. אבל יש אנשים בדימונה שהמספרים האלו דווקא כן מוכרים להם. לא שמענו אף פוליטיקאי, איש תקשורת או לוחם חברתי שמזכיר את זה. זה עבר להם מתחת לרדאר.
בשקט בשקט העלו את אחוזי המס המרבי מ-44 אחוז ל-48 . אחוזי המיסוי על רווחים בבורסה עלה מעשרים לעשרים וחמשה אחוז. זה אומר שבעלי הון ירוויחו פחות, אבל זה אומר שמי שחשב להשקיע קצת כסף זמין בבורסה, כדי לארגן לעצמו חופשה קטנה, יודע שאם הוא ירוויח הוא יצא לחופשה ביחד עם משרד האוצר.
בשקט בשקט. אנחנו משלמים יותר ומקבלים פחות. בשקט בשקט מתחיל האביב.

תאריך:  22/04/2012   |   עודכן:  22/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בשקט בשקט
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
בשקט בשקט...תחזרו לחורים שלכם
חשדנית  |  22/04/12 17:40
 
- חשדנית , ארצה . לכי לאסעד
חשדנית הביתה  |  23/04/12 07:25
2
ארנונה ,חשמל,מים ,דלק
ארנונה מתיקרת  |  22/04/12 20:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
אלה שצלבו את סא"ל שלום אייזנר, הזדרזו לגבות את אדר כהן, מפמ"ר אזרחות האחראי לאישור ספר הלימוד "יוצאים לדרך אזרחית", אשר נפסל ע"י משרד החינוך. האמת היא שהנזק שאדר כהן וחבורתו גרמו לישראל, גדול ועמוק לאין שיעור ממה שעולל כביכול אייזנר
איתן קלינסקי
כאשר מדובר בעופר עיני, דממה מוחלטת משתלטת על שלי יחימוביץ'. לחלופין, היא משחררת דברי התרפסות וחנופה לאיש שהחליט כי הסתדרות של ציבור עובדים צריכה להעמיד לרשותו דירת שרד, כי הוא עופר עיני. אמת עצובה היא, שיחימוביץ' קשרה ברית רק עם סיעת עוגן בהסתדרות. סיעה, שהיושב-ראש שלה מארגן לעצמו חצר קיסרית
גרשון אקשטיין
היכן היה הפיקוד המשטרתי והיכן היו פלוגות מג"ב הנמצאות בשטחים בתקרית בה נראה סא"ל שלום אייזנר מכה בנשקו את המפגין הדני?
דניאל גיגי
הפערים החברתיים בישראל הם פערים בלתי נסבלים, כאשר חלק מהבעיה הוא שמגזרים חלשים לא מצליחים להשתלב בשוק העבודה. תהליכי המיון הדרקוניים שיש בישראל הם גורם מרכזי לכך שאוכלוסיות שלמות בחברה הישראלית לא מצליחות להשתלב בשוק העבודה, ונדחות לעבודות נחותות יותר. תהליך המיון גורם לכך שמעל 45 אחוז מהאוכלוסיה הישראלית מופלה לרעה, כאשר אין מי שיפקח
אלי קרבצי'ק
דווקא למדנו את הלקח היטב. למדנו גם למדנו - גם אם מעטים בקירבנו כבר הספיקו לשכוח. למדנו היטב שאת החלש מחסלים בלי להניד עפעף. למדנו שמטיפי מוסר העבדים ויפי הנפש נאלמים דום ברגע. למדנו שפציפיזם הוא רק הזמנה לקבל עוד אלימות. ולמדנו שמתוך עשרות אומות - רק שתיים, ודווקא מהקטנות והחלשות יותר, הושיטו יד לעזרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il