X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נאום נתניהו בגני התערוכה
במציאות שבה בני אדם בועטים זה בזה בכל יום, כדורגל ישראלי נראה פתאום כמו חזון אחרית הימים, כאשר, לפחות במשך 90 דקות, אנשים שבדרך כלל בועטים אחד בשני, פתאום בועטים רק בכדור. אז במקום סיסמאות בחירות עטופות בצלופן מרשרש, מוטב לנו לקנות את הסחורה המקורית, ולא דרך סוחר רהיטים שרלטן שמוכר לנו את "הכל כלול" כמו טורקיה של ארדואן עם מרמרות עטופות ב"רחת-לוקום"
▪  ▪  ▪
ברק אובמה, בנימין נתניהו. מפריחי סיסמאות חלולות [צילום: AP]

סיסמאות חלולות
סיסמאות בחירות הן עטיפה ענקית ומנצנצת, כזו שניתן לדמיין בפרסומת כאשר הוא קונה לה בית ומביא אותה עם עיניים מכוסות לחצר הקדמית, מסיר את כיסוי העיניים והיא רואה בית עטוף בצלופן וקשור בסרט, כמו אריזת מתנה. סיסמאות הבחירות הן העטיפה המנצנצת הזו, והם מסמלות יותר מכל את התקווה, החלומות, השאיפות, ההבטחות, האופטימיות. והן מכילות גם את כל האמת, את המשכנתא, את המטבח הצר מלהכיל, את המרפסת ששוקעת כי הקבלן חסך בחומר, ואת הקשיים, את המציאות של היום שאחרי.
ברק אובמה: yes, we can
כשברק אובמה רץ לנשיאות כנשיא "שחור" ראשון, הוא הפיח בהמונים תקוות גדולות, כמו כל קודמיו וכמו כל מתחריו. הבחירה של מנהלי הקמפיין בסיסמא yes, we can תואמת את המודל הפרסומי-שיווקי שעובד על אמריקנים, הכל מתוק, וורוד, נעים וחייכני, אופטימי להחריד, מסטיק, פלסטיק, אמריקן סלפסטיק. ואז באה המציאות של היום שאחרי. אין דבר טיפשי יותר מאשר לומר "כן, אנחנו יכולים" על עיוור.
כך פשוט, לא משנה מה - אנחנו יכולים. זו רברבנות ריקנית בבחינת "אל יתהולל חוגר כמפתח", ואילו היה מגיע איש מכירות ואומר לי שהמוצר שלו עושה הכל, לא הייתי קונה ממנו. אבל אמריקנים אוהבים את הקיטש הזה של מסטיק, פלסטיק, אמריקן סלפסטיק, וקנו!
נתניהו 1996: פרס יחלק את ירושלים
בבחירות של 1996, נתניהו ניצח את שמעון פרס עם הסלוגן מבית היוצר של הפינקלשטיינים. ארזו את נתניהו באריזה מנצנצת, קשרו בסרט והגישו לנו את השקר הגדול מכולם: "פרס יחלק את ירושלים". הרבה תשדירי בחירות עם זכוכיות מתנפצות בקול רעש מחריש אוזניים, תמונות של פרס מחבק את ערפאת, הרבה דם מתיז, פיגועים, חגיגה לאומנית בגרסה טלוויזיונית של מרפסת הערפדים האגדית - "כיכר ציון".
האמריקנים קונים "תקווה", והקמפיינים שלהם בנויים ממסטיק, פלסטיק וסלפסטיק. לעומתם, הישראלים אוהבים את מה שמדבר אליהם עמוק יותר: "פחד". הקמפיינים שלנו בנויים על פחד, דם, טרור, אלימות, איומים, הצלחות צבאיות.
נתניהו בחירות 2009: חזק בביטחון, חזק בכלכלה
בבחירות 2009 ארזו את ביבי בצלופן כהה ואטום תחת הסיסמא "חזק בביטחון, חזק בכלכלה". ביטחון כמובן, הרי כבר אמרנו שלעומת האמריקנים הקונים "תקווה" בבחירות, ישראלים מעדיפים לקנות "פחד". אל הביטחון הוסיפו הקמפיינרים את התוספת השניה שישראלים אוהבים: "הכל כלול", כמו בטורקיה. גם ביטחון וגם כלכלה, מי יכול לסרב לעסקה כזו. סוחר רהיטים, או לא, נתניהו יודע למכור. אבל, כמו אובמה, הבעיות מתחילות כשצריך לספק את הסחורה. הסלון החדש עומד מיותם כי האורחים מחו"ל לא אוהבים את ליברמן כמארחת.
במטבח החדש נוצר עומס כי השותפים לתהליך השלום כבר הבינו שמגישים להם תפריט שאריות ומנות מורעלות. בשירותים יש סתימה כי לציבור נמאס שמחרבנים עליו עם מעשיות תקציביות בעוד שמקורבי הממשלה בשטחים בונים וסוללים באין מפריע. חזק בביטחון עם חיזוק הקולוניאליזם, חזק בכלכלה עם חיזוק הקפיטליזם. במקום התקווה האמריקנית, מוכרים כאן פחד, ופחד מקבע קולוניאליזם ומממן קפיטליזם.
סיסמת המציאות: yes, we can't
במקום סיסמאות שעוטפות מציאות בצלופנים נוצצים וסרטי מתנה צבעוניים, נלך לרגע היישר אל הרגע שאחרי. למה לעבור דרך הרכישה הנוצצת והאשליה, אם אפשר ללכת הישר אל האמת ולגלות שלא ממש מתאים לנו להחזיק את הממיר "בחינם" אם אנחנו אמורים לשלם כל חודש איזה 300 שקלים עבור ערוצים שאנחנו בחיים לא נצפה בהם?
כן, אנחנו לא יכולים לחיות בשלום
אנחנו מתקשים מאוד לחיות בשלום, ואנחנו סובלים מתסמונת חריפה של מאותגרי שלום. אנחנו זה אני, ואתה ואת, וכולנו, כולל העניים והעשירים, החולים והבריאים, המורים והתלמידים, ההורים והילדים, השמאלנים והימניים, המוסלמים והיהודים, הנוצרים והדרוזים, הגברים והנשים, הטובים והרעים, הבנקאים והלווים, הצמחוניים והטורפים. אנחנו מממשים בכל רגע מציאות שבה אנו טורפים אחד את השני, כאילו כדי לחיות, כאילו אין מספיק בשביל כולם. כשמנכ"ל לוקח הביתה מחברה שמוכרת קוטג', חצי מיליון שקלים לחודש, זה לא משום שהוא רעב כמו עיר שלמה, אלא משום שהוא יכול לקחת סכום כזה בלי שום נקיפות מצפון. yes, we can משמעו אני יכול משמע אני לוקח, אוכל, שותה, בולע את ההוא שלא יכול.
במציאות שבה בני אדם בועטים זה בזה בכל יום, בכל רגע, כדורגל ישראלי נראה פתאום כמו חזון אחרית הימים, כאשר, לפחות במשך 90 דקות, הרבה אנשים שבדרך כלל בועטים אחד בשני, פתאום בועטים רק בכדור.
במציאות שבה בני אדם בועטים זה בזה בכל יום, מי שיכול לוקח ומי שלא יכול נשאר רעב, הולך לבנק ולווה כדי לשרוד, ואז ממשכן את המשך חייו כדי לשלם עבור מה שמאפשר לו לחיות. בוודאי שבמציאות כזו אין תקווה לשלום. במציאות כזו המודל המוכר הוא כמובן מודל הפחד הישראלי, ולא מודל התקווה האמריקני.
במציאות שבה בני אדם בועטים זה בזה בכל יום, מי שאין לו קורת גג לראשו, ומי שאין לו השכלה, רפואה, פרנסה, יכולת להתקיים בכבוד מעמל כפיו, יכולת לצרוך "מותרות" בסיסיות כמו תרבות, שעות פנאי, אמנות, מי שחי תחת איום קיומי תמידי ומתמיד, ומי שצורך את תרבות ההפחדה הממלכתית - לעולם לא יוכל למצוא בליבו מקום להכיל את צרכי האדם האחר. האדם האחר תמיד יראה בעיניו כאויב, הקם עליו להשמידו בנפש או לקחת ממנו את כבשת הרש שלו.
במציאות שבה מעגל השוטים הזה נמשך, אדם לאדם אינו אדם, האדמה עליה "חיים" מי שאינם בני אדם הופכת להיות גן עדן לטורפים, מבוך של גטאות לנטרפים, וסטיבן שפילברג לא צריך לרכוש בובות ענק של דינוזאורים להפקות שלו - מספיק רק שיצלם את הדרך בה אנו חיים. אדם שאינו אדם, טורף אדם אחר ומשקה את האדמה הרוויה בדם, בעוד כמה ליטרות של דם.
Yes, we can't, we simly can’t live like that
אז במקום סיסמאות בחירות עטופות בצלופן מרשרש וסרט מתנה שנועד להסתיר את האמת המרה הזו, מוטב לנו לקנות את הסחורה המקורית, ולא דרך סוחר רהיטים שרלטן שמוכר לנו את "הכל כלול" כמו טורקיה של ארדואן עם מרמרות עטופות ב"רחת-לוקום", או כמו החארטה של הליכוד-ש"ס-ישאל ביתנו עם הנצחה של מעגל העוני והמלחמות עטוף בסיסמאות של "חזק בביטחון, חזק בכלכלה".
סיסמת הקיץ שלי תהיה: "חזק בכישלון השלום, חזק בקלקלה"

תאריך:  23/04/2012   |   עודכן:  24/04/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)  אברהים צרצור  אברהם הירשזון  אברהם זילברברג  אהוד רצאבי  אהרן אבוחצירא  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach  אורית זוארץ / Orit Zuaretz  אורית נוקד  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אחמד א-ד`אהר  אטילה שומפלבי  אילן ליבוביץ'  אילן שלגי  איתן לבני (בנוזוביץ')  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אליעזר אבטבי  אלכס מילר  אסתרינה טרטמן  אפרים תבורי  אתי לבני  בנימין אבניאל (גטשטיין)  ברק אובמה / Barack Obama  ג'ון אדוארדס  גילה פינקלשטיין  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד מנע  דן  גרטלר  דן מרידור / Dan Meridor  דניאל הרשקוביץ  דניאל-יצחק לוי  דפני ליף  דרור זייגרמן  הרצל שפיר  ויצמן שירי  חיים אמסלם  חמאד אבו-רביעה  חנא סוייד  טובה אילן  יאיר שמיר / Yair  Shamir  יהודה-מאיר אברמוביץ'  יואב מני  יוליה שמאלוב-ברקוביץ'  יוסף שגל  יוסף שפרינצק  יורם מרציאנו  יחזקאל זכאי  יעקב כהן  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch  יצחק בן - ישראל  יצחק ברמן  יצחק זיגר  יצחק זיו  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ישראל ישעיהו-שרעבי  כרמל שאמה-הכהן  לביב חוסיין אבו-רוכן  לימור לבנת / Limor  Livnat  מאיר זורע (זארודינסקי)  מאיר תלמי  מאיר-דוד לוונשטיין  מאשה לובלסקי  מוטי ששון  מחמוד א-נאשף  מיכאל פואה  מיכאל רצון  מיכל ליברמן-גילון  מיקי לוי / Mickey  Levy  מלי פולישוק-בלוך  מנחם אליעזר מוזס  מרדכי זר  מרטין שלאף  משה זלמן פייגלין  משה מוץ מטלון  נדב פרי  נחום ניר-רפאלקס  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  סופיה רון-מוריה  סילבן שלום / Silvan  Shalom  עבאס זכור  עבאס זקור  עבדול-עזיז זועבי  עוזי לנדאו / Uzi  Landau  עינת וילף  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמירה דותן  עמרי שרון  ערי ז'בוטינסקי  פנחס לבון (לוביאנקר)  פניה (פאינה) קירשנבאום  פריג`א זוארץ  ציון פיניאן  קדיש לוז (לוזינסקי)  ראובן ברקת (בורשטיין)  רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan  רוביק דנילוביץ'  רוחמה אברהם בלילא  רון בריימן  רוני בר-און  רחל אדטו  רן בנימיני  שלום זיסמן  שלמה לביא (לבקוביץ')  שמואל תמיר כצנלסון  שמעון פרס / Shimon Peres  שרון שלום  תאופיק זיאד
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
Yes, we can't
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
הפובליציסט מורעל ושונא חינם!  ל"ת
נו, טוף!  |  23/04/12 16:52
2
מה החידוש ? חוץ מהשמצת נתניהו
מאיר אלקרייאף  |  23/04/12 17:16
3
איש ימין
חיריק  |  23/04/12 18:08
4
ספר לנו על התותח הקדוש
מאיר אלקרייאף  |  23/04/12 19:31
5
מה זה מאמר או ססמאות חלולות? ל"ת
פופוליזם בגרוש  |  24/04/12 11:23
6
מצבינו מעולם לא היה כל כך טוב
גדעון אמיר  |  24/04/12 11:51
7
חשוב לזכור....
י.ש  |  24/04/12 18:25
8
למה אתם מתייחסים לפוץ האנרכיסט ל"ת
מאמר לזבל  |  26/04/12 10:23
 
- ולמה צריך 10מכות לפרעה?1לא די?
ע_הראל  |  29/04/12 17:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
מנהל מחוז המיעוטים במועצה לשימור אתרים: המדינה והרשויות המופקדות על השימור מפלים לרעה בצורה בולטת את המגזר הערבי בכל הנוגע לשימור אתרי מורשת. אתרי מורשת רבים בישובי המגזר הערבי נמצאים במצב מוזנח ומתפורר
עו"ד ראובן דינור
קברניטי ענף הספורט הפופולרי ביותר בעולם, עשו הכל על-מנת להעלות את הרמה. כשהרמה תעלה, האלימות תגווע לה ותתפוגג ולא ישאו את שם הקב"ה לשווא
ליאור מאירי
חובה עלינו, השבים מן הקרבות, להיכנס למסדרונות הכנסת, לסניפי המפלגות ולשלטון המקומי כמו שיוצאים למבצע: נחושים, מגובשים, רציניים כמו המוות, אחרי שאספנו מודיעין, סימנו מטרות וחילקנו משימות
קובי כהן, עינת קדם
"עידוד" נועד להוציא את מקבלי הקצבאות ממעגל התמיכה. נכון שבפועל המדינה ממשיכה לסייע בשאר הקצבאות שהנכה נזקק להן ובסיוע סיעודי אבל כל השאר נגרע ובהדרגה מהנכה
אברהם פכטר
רבותי, איזה פלא - אני אזרח לא מפוחד. הנאום של נתניהו בעצרת הזיכרון, לא רק שלא הפחיד אותי, אלא להפך, נסך בי ביטחון, בצה"ל, במדינה, בעוצמתה ובהנהגתה. חלק מהפוליטיקאים, עיתונאים ועיתונים מתנהגים כמו ההנהגה היהודית בגטאות. לא להרגיז את ה"פריץ", להיכנע, להתכופף ולחכות שהסערה תחלוף. מרד גטו ורשה היה על הכבוד היהודי והלאומי. תשובתנו הניצחת - מטס מטוסי צה"ל מעל אושוויץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il